Marzenie o Niemieckim dieslu z niskim przebiegiem.

15 Lip 2014, 11:40

Źródło: http://moto-zakup.pl/marzenie-niemieckim-dieslu-niskim-przebiegiem/moto-zakup/

Obecnie wielu kierowców zastanawia się nad wyborem silnika benzynowego lub silnika diesla. Wielu zainteresowanych zakupem aut deklaruje roczne przebiegi na poziomie 15-20 tysięcy kilometrów. W takich granicach zakup samochodu zasilanego silnikiem diesla można poddać długim dyskusjom. Naszym zdaniem w takich granicach rocznych przebiegów lepszym wyborem dla kupującego jest zakup auta z silnikiem benzynowym. Wiąże się to z niższymi kosztami eksploatacyjnymi takiego auta.

Od wielu lat wiemy że roczne przebiegi aut używanych w Polsce nie są współmierne do aut użytkowanych w Belgii, Holandii oraz Niemczech. W Polsce użytkownik auta z silnikiem diesla przejeżdża nim od 10 do 30 tysięcy kilometrów rocznie. W Niemczech te przebiegi są bardzo zróżnicowane i zależą od charakteru użytkowania auta. Zastanówmy się jaki roczny przebieg auta z dieslem możne nas zaskoczyć ?

30 tys. – zdecydowanie nie
50 tys. – nie
80 tys. – to już pewnie ktoś używał auta do celów zarobkowych
150 tys. – hmmm … tyle to przez 7 lat przejadę a nie w rok

Dobrze – trudno powiedzieć ile oznacza dużo dla naszych zachodnich sąsiadów. Teraz weźmy pod lupę silnik diesla VW 1.6 TDI 105 koni. Policzmy jakie elementy podstawowej eksploatacji trzeba wymienić w takim aucie do przebiegu 300 tysięcy kilometrów.
wymiana oleju co 15 lub co 30 tys. km czyli = 10 lub 20 wymian oleju
wymiana klocków hamulcowych średnio co 50 tys. km = ok. 6 wymian
rozrząd w silniku 1.6 TDI średnio co 80-100 tys. km = ok. 3-4 wymian

To są tylko podstawowe elementy eksploatacji auta. Do pełnego rachunku trzeba byłoby dodać sprzęgło oraz koło dwumasowe możliwe, że turbosprężarkę również. Popatrzmy teraz na wnętrze tego auta:

Marzenie o Niemieckim dieslu z niskim przebiegiem.

Marzenie o Niemieckim dieslu z niskim przebiegiem.

Oceńmy przebieg tego auta ?
50 tys. – auto jeszcze pachnie salonem
100 tys. – no takie auto ciężko kupić z tym silnikiem
150 tys. – no tak możliwe że tyle to auto przejechało
200 tys. – no tak auto pewnie jeździło po autostradach to tyle ma
250 tys. – to już chyba za dużo jak na samochód (kupie taki i będę miał problemy)
300 tys. – nie ma mowy tego już nie kupię …

Dobrze to teraz popatrzmy na przykład niemieckiego auta z silnikiem diesla o którym wspomnieliśmy wyżej 1.6 TDI użytkowanego od 03/2013 do 07/2014.
Używane było zatem 16 miesięcy czyli około 490 dni.

Jak myślisz ile można przejechać autem osobowym w ciągu 490 dni ?
50 tys. – daje to wynik 100 km dziennie (dojazd do pracy)
100 tys. – daje to wynik 200 km dziennie (długi dojazd do pracy) ale gdzie są weekendy ?
200 tys. – daje to wynik 400 km dziennie – nie możliwe (dzień w dzień, Święta i weekendy)
W czasie tych 490 dni auto miało wymieniony olej od 10 do 20 razy, wymienione 6 razy klocki hamulcowe oraz 3 lub 4 razy wymieniany rozrząd
ZATEM – AUTO po 16 miesiącach od zakupu = 490 dniach przejechało 315 tys. kilometrów ? Możliwe ? W Niemczech TAK.
Przedstawiamy Volkswagena Toruana z marca 2013 który ma przejechane aktualnie 315 000 km.

Marzenie o Niemieckim dieslu z niskim przebiegiem.

To auto średnio dziennie przejeżdżało 612 km. Co w miesiącu daje wynik, który w Polsce użytkownik chce przejechać w rok takim autem ok. 18 tys km.
Roczne auto z przebiegiem 315 tys. km
Koszt ?
9950Euro x 4,14 = 41491,5 PLN
Dalej myślisz że 4-8 letni diesel z Niemiec ma przebieg 180-200 tys. ?
Takie przebiegi nie są regułą zwłaszcza, że to auto jeździło jako taksówka. Daje to jednak do myślenia potencjalnym kupującym czego mogą się spodziewać po zakupie auta tylko i wyłącznie kierując się zużyciem wnętrza i młodym rocznikiem auta.
Każde auto bez względu na zużycie wnętrza i rocznik trzeba sprawdzać w ten sam sposób bez względu czy jest to samochód roczny czy kilku -letni.
Link do aukcji Tourana:
http://home.mobile.de/KATEBI#des_195221495
Dodane: 12-07-2014
Auto jak widać zniknęło z aukcji. Zapewne zostało sprzedane po jednym dniu wyświetlania ogłoszenia.
Link do komisu, w którym stało to auto (widać je na zdjęciach innych aut): http://home.mobile.de/KATEBI

Od naszego czytelnika dostaliśmy bardzo ciekawą wypowiedź na temat naszego artykułu:
,,Witam,
chcialbym zabrać głos w sprawie Pana artykułu na temat diesli, nie chce mi sie wierzyc w Pański artykuł, jakoby vw touran 1.6tdi 2013r mialby taki duzy przebieg, jak może roczne auto mieć 300 tys nachukane? to chyba jakis sporadyczny przypadek Pan znalazl, w marcu tego roku bylem kumplem w niemczech po Passata b5 FL 1.9tdi 131KM 2003r przebieg: 230tys UDOKUMENTOWANY od niemca, i co Pan mi teraz napisze? że licznik był krecony? przeciez w niemczech jest zabronione krecenie liczników, a na ten przebieg jestem tak pewny jak na to że dziś jest sobota, a koleś z tego tourana to albo byl jakims przedstawicielem albo uzywal auto do celów zarobkowych w transporcie, bo to nie jest normalne zeby roczny samochód mial taki przebieg, bardzo zły przykład Pan podał, żeby ten touran mial 10 lat to jeszcze moznabylo by uwierzyc w taki przebieg, i niech Pan nie robi z ludzi idi[moderowane], bo ja rozumiem ze diesle w niemczech maja wieksze roczne przebiegi niz w polsce ale bez przesady,,


Kolejny list od tej samej osoby:
tak sie sklada ze wiem co nieco o autach bo mam kumpla mechanika a mojego najlepszego kumpla ojciec sprowadzal auta z niemiec swojego czasu, nieraz jak sie cos fajnego trafi to sprowadzi ale juz tak sie tym nie trudni jak kiedys, takze w te bajki ze roczny diesel moze miec 300 tys nawalone w to Panu nikt nie uwierzy no chyba ze tak jak
napisalem wczesniej koleś jezdzil tym touranem w celach zarobkowych, niech Pan sobie wejdzie na mobile.de i sobie Pan zobaczy Audi a4 b5, czy Passaty b5 np:

http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/passat/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:vw,mdl:passat,frn:2005-01,frx:2005-12,ful:diesel,mlx:200000,ger:manual_gear,pwn:96,pwx:97,vcg:limousine/pg:vipcar/195849198.html
http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/passat/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:vw,mdl:passat,frn:2005-01,frx:2005-12,ful:diesel,mlx:200000,ger:manual_gear,pwn:96,pwx:97,vcg:limousine/pg:vipcar/194505185.html
Naszym zdaniem ten komentarz obrazuje tendencję, że to my chcemy dostosować rynek do naszych potrzeb a nie nasze potrzeby do rynku.
Podkreślamy, że przykład podany w artykule nie jest regułą. Ma na celu ostrzec wszystkich kupujących przed pochopnymi decyzjami i zachęcić do wnikliwego, szczegółowego sprawdzenia auta przed zakupem.

Zapewniamy, że niebawem ukaże się nowy artykuł pokazujący odwrotne oblicze zakupu auta z silnikiem diesla.

źródło: porady ekspertów "moto-zakup"
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

15 Lip 2014, 19:58

Ale ten gość z listów jest płytki :lol: bo szwagier sprowadza, bo na mobile tak stoją i inaczej nie może być :mrgreen: chciałbym z nim pogadać
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lip 2014, 20:05

Autora listów odesłałem do innych aut z komisu w którym stał Touran oraz przytoczyłem przypadek gdzie dwie skody Octavie z 2012 roku miały przejechane prawie 500 tys. km samochody używane w Polsce.
Kontakt się urwał ...
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

16 Lip 2014, 10:33

No powiem, że roczne przebiegi rzędu 300 tysięcy są już lekkim marginesem granicznym.... Zarówno jak diesel w wieku 10 lat o przebiegu 150 tysięcy. Takie przebiegi to raczej w dostawczakach a nie standardowych autach osobowych. Jasne, trafi się coś takiego, ale jak już mówiłem, nie jest to częsty przypadek. Na mój gust diesel rocznie klepie ok. 30 - 50 kkm.
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

16 Lip 2014, 17:34

motozakup napisał(a):Autora listów odesłałem do innych aut z komisu w którym stał Touran oraz przytoczyłem przypadek gdzie dwie skody Octavie z 2012 roku miały przejechane prawie 500 tys. km samochody używane w Polsce.
Kontakt się urwał ...
Uwielbiam takich ludzi :lol: którzy zripostowani nie widzą co odpowiedzieć.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Lip 2014, 14:24

Nie uwierzycie ale Touran wrócił na aukcje w tym komisie!
Wrócił z kilkoma zmianami, a ludzie myślą że w Niemczech to same igły są serwisowane.
Widocznie on też nie sprostał wymaganiom handlarzy.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auta do driftu za rozsądne pieniądze – które wybrać?
    Z czasem czy innymi kierowcami możemy ścigać się praktycznie każdym samochodem. Ale kiedy chodzi o drift, to bez napędu na tył i odpowiedniej mocy nawet nie ma co stawać na torze. Popularność jazdy bokiem w Polsce stale rośnie, ...

06 Sie 2014, 17:20

Kolejny ciekawy komentarz:
,,Oczywiście zgadzam się z nierealnymi oczekiwaniami wobec diesli ale w powyższy artykuł ciężko mi uwierzyć.
Auto jeździło 490 dni (na taxi) średnia prędkość po mieście to na pewno poniżej 40km/h. Załóżmy, ze właściciel jeździł po 16h dziennie (w co wątpię) nie odliczamy sobót i niedziel, miał kursy non stop bez przystanków i walił cały czas po 40km/h.
490 * 16 * 40 = 313600 km. Sory ale przebieg 315k jest nierealny do zrobienia w rok, obojętne czy w Niemczech czy w Polsce.
Nawet jeżeli jakimś cudem tak było to jest to jeden przypadek na miliard i nie widzę sensu obrazowania nim czegokolwiek.,,
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

09 Sie 2014, 13:47

Ja sam jestesm taksiarzem i takie przebiegi sa rzeczywiście realne. 600 km dziennie to wg mnie ta górna granica, ale to zależy w jakim sie jeździ mieście. Ja jeżdzę w niedużym miasteczku to powiem szczerze że baardzo różnie to wygląda. Czasem dziennie zrobię 100 km, albo i mniej. Ale zdarza się że kilka dni pod rząd robię po 500 - 600 km. Nie ulega wątpliwości że takie auta po taksówce sa mocno zużyte.
Jantokarz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 06 1978
Auto: Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Sie 2014, 09:29

To taki przykładowy VW Touran robiący w rok około 300tys. km , to po dwóch, max trzech latach intensywnej eksploatacji będzie sie nadawał tylko na złom, na części blacharskie.
Robiąc takie dzienne przebiegi po prawie tysiąc km, to można się hemoroidów i problemów z kręgosłupem w krótkim czasie nabawić :?
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

14 Paź 2014, 20:07

Nie lepiej samemu pojechać do Niemiec po wymarzone autko? Zakup samochodu od Niemca może być trudny, ale z niemieckiego komisu, czemu nie (jak najdalej od polsko-niemieckiej granicy). Zabrać ze sobą ogarniętego człowieka, z miernikiem lakieru itp. Koszty początkowe moga być minimalnie wyższe, opłacenie osoby która z tobą jedzie plus koszty ewentualnej lawety (w woj warmińsko mazurskim ceny nawet 1,2 za km tu przykład https://plus.google.com/u/0/105363310303408182784/posts) jednak porównując to z "odpicowanym" autem od polskich handlarzy, w przyszłości możemy wiele zaoszczędzić.
Ostatnio edytowany przez kapppi, 15 Paź 2014, 09:17, edytowano w sumie 1 raz
kapppi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 02 1949
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: golf

14 Paź 2014, 20:36

W DE zaczyna być bardzo podobna sytuacja jak w PL, jest wiele ogłoszeń od prywatnych osób gdzie na miejscu okazuje się Turecki handlarz który jest 2 pokoleniem i świetnie mówi po niemiecku. Wiele samochodów jest sprawdzanych z Włoch do DE, są samochody naprawiane w Polsce później znowu wywożone do DE. Bajka się skończyła - tam kupuje cała Europa a dobre samochody na mobile są 15 min i ogłoszenie znika.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

04 Lis 2014, 22:22

Do komisów w Niemczech auta przyjeżdżają bardzo często lawetami. Jak trafimy na auto, które jeszcze jest na lawecie to wtedy może być faktyczny przebieg. Gdy auto zjedzie z lawety to bardzo szybko nawet tam licznik zostanie skorygowany. Z wieloma handlarzami miałem do czynienia i Ci którzy bywają tam często i trafiają na auta, które wjeżdżają do komisów to przebieg 300-500 tys w autach 3-4 letnich to standard. Jak auto ma faktycznie mały przebieg to nikt tak tanio go tam nie sprzedaje
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

15 Gru 2014, 13:12

kapppi napisał(a):Nie lepiej samemu pojechać do Niemiec po wymarzone autko? Zakup samochodu od Niemca może być trudny,


Dla mnie nawet bardzo trudny,nie wiem jak bym się zachował,gdyby zaczął przy sprzedaży płakać,co podobno jest częstym zjawiskiem.Mam bardzo miękkie serduszko. :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2014, 01:48

Odnośnie realności przebiegów, wystarczy zrobić prosty eksperyment:
Wchodzimy na otomoto (lub cokolwiek innego), bierzemy diesle pięcioletnie, patrzymy na przebiegi - 90% samochodów przebiegi w granicach 150-220 kkm
Następnie wybieramy auta piętnastoletnie i co widzimy? Te same przebiegi :D
Olsterion
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Vectra C
Silnik: 1,8 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Sty 2015, 11:53

Kiedyś czytałem o pewnym przypadku handlarza z Polski,opisywał tak.Sprowadziłem Mercedesa W210 z Niemiec,auto miało na liczniku niski przebieg(coś pod 200 tyś km) co jak na samochód 3 letni i tak wydawało się dużo.Nic to,wnętrze w bardzo dobrym stanie,ogólnie auto super.Po sprowadzeniu zacząłem się zastanawiać po kiego diabła ktoś pozbył się auta z takim przebiegiem i z takim silnikiem 3.0diesel(bez turbiny)Nie było bite,bo to sprawdziłem.Udałem się do ASO MB wiedziony czystą ciekawością.Tam okazało się,że ostatni przegląd auto miało przy przebiegu dwóch milionów km :D Podejrzewam,że śmigało nie na taksówce,tylko w służbach autostradowych,a one potrafią nie wyłączać silnika :D To tyle ile zapamiętałem.Moi znajomi,którzy siedzą w handlu autami mocno od lat powiedzieli mi tak.Jeśli chcesz kupić auto typu AUDI A6,A8,Mercedesa klasy S ,wszystkie w dieslu,to dla spokoju ducha licz min.50 tyś rocznego przebiegu,zazwyczaj jest jednak zdecydowanie więcej.Jeśli kupujesz auto z niższej półki,to tak lekko licz 30 tyś km,zazwyczaj zdecydowanie więcej.Czasami możesz trafić na auto z takim przebiegiem,że szczęka ci opada.Ten Mercedes jest właśnie takim przykładem,Ja sprowadziłem kiedyś Renault Clio I,książka serwisowa do czasu,wtedy rzeczywiście kobieta robiła nim ok.5 tyś km ,ale następny użytkownik robił już ok.30 tyś rocznie,takim,, dupkowozem,,.Mój Mercedes W210 2.2d do czasu serwisowania w ASO robił ok.30 tyś km rocznie,nic mniej!!! Teraz przyjrzyjmy się temu Mercedesowi W210,użytkowali go tylko Niemcy,a licznik był cofnięty,bo na bank sprzedawcą był Turek(to moja opinia) Nie oszukujcie się sami,patrzcie na stan,kondycję auta,przebieg niech was w ogóle nie interesuje,nawet o niego nie pytajcie,bo to nie ma sensu.Ja kupując Okulara nawet nie pytałem o przebieg,nie wiem ile ma napukane rzeczywiście,ale jedno pewne,teraz jest w takim stanie mechanicznym(blacha to inna bajka),ze nie bałbym się nim jechać na objazd Chin,czy może mieć 500 tyś km?!(na budziku ma teraz prawie 300 )lub 600 albo 700?!Może,ale mnie interesował tylko stan a nie przebieg!!! A stan silnika jest Super idealny!!!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)