Matiz 03 lpg gaśnie i nierówno pracuje na zimnym

17 Wrz 2007, 08:47

witam

jestem nowy na forum i od razu mam poważny problem
mam matiza 2003 lpg II Gen.


otóż:
1. ciężko wchodzą biegi 1,2,3 i do tego zgrzytają, najbardziej 2. Nasila się to przy redukcji. Podczas rozpędzania się jest lepeij.

2. silnik po zapaleniu gaśnie jeśli nie doda się gazu, na jałowym pracuje bardzo nierówno, trzęsie się jakby któryś gar nie pracował aż do zgaśnięcia przez pierwsze 5-6 minut jazdy pracuje miernie - gaśnie na biegu jałowym i przy wysprzęglaniu; silnik jest też wtedy bardzo słaby, kiepsko wchodzi na obroty,
poza tym tak jakby lekko czuć niedopalone paliwo
do tego wszystkiego przy zapalaniu albo przy gaśnięciu przy zimnym na kilka sekund zapala się "chceck engine",

po rozgrzaniu objawy zasadniczo ustają; nie jest idealnie - mocy dalej brakuje nawet jak na matiza ale przynajmniej nie gaśnie i nie trzęsie na luzie

Objawy są takie same na benzynie i na gazie(na gazie jakby minimalnie lepeij)

*BYłem w aso - zdiagnozowali błąd sondy lamda na komputerze
*byłem w warsztacie znajomego - przejrzał wszystko i stwierdził że to nie wina świec, przewodów WN ani filtrów, podejrzewa sonde lamda ale wysłał mnie jeszcze do gazownika
*gazownik stwierdził, że wina nie leży najprawdopodobniej w gazie, bo objawy są takie same na benzynie i na gazie, wskazywał na lamde, ewentualnie silnik krokowy


przekopałem do tego troche internet i podejrzewam że to któryś z następujących elementów:
-sonda lamda
-silnik krokowy
-czujnik temp. wody
-podciśnienowy regulator na aparacie zapłonowym
- tzw. "lewe powietrze"


proszę po pomoc, może ktoś z was miał takie problemy albo zna kogoś kto miał


będe wdzięczny za każdą pomoc, choćby za wykluczeie którejś z usterek


pozdrawiam
alandy
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 17 Wrz 2007, 10:16

    Różne opinie o ASO krążą, ale skoro zdiagnozowali Ci błąd sondy i potierdzili to kolejni fachmani to nie ma na co czekać tylko ją wymienić. Koszt spory, ale chyba nie ma wyjścia - Matiz odwdzięczy Ci się bardzo szybko...
    nic
    cadd
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Miejscowość: Łowicz

    17 Wrz 2007, 18:51

    Zacznę od sondy - jeżeli masz sondę lambda podgrzewaną(muszą być 4 przewody do niej),to napewno to jest wina tej sondy.Usterki pasują idealnie.Natomiast jeżeli sonda nie jest podgrzewana,to na zimnym silniku ona nie działa,więc należy ją wykluczyć i zając się raczej czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej.Wówczas usterki również pasują idealnie.
    Dla pewności można sprawdzić jak wyglądają świece zapłonowe - czy są wszystkie w jednym kolorze i czy są suche.Bo może się okazać,że siadła cewka zapłonowa i paliwo zostaje niespalone.Dlatego wariuje sonda i silnik pracuje nierówno i jest słaby.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Wrz 2007, 06:31

    dzięki motoalbercik :)

    na dniach jade do mechanika więc sie przekonam

    pozdrawiam
    alandy
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    18 Wrz 2007, 06:38

    Pisz jakie efekty :) .
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Wrz 2007, 07:48

    panowie z serwisu stwierdzili że to jednak .... mocnao rozregulowane zawory... ?

    nie wiem co o tym myśleć

    z niepokojem czekam czy po tej operacji sytuacja poprawi się....
    alandy
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    26 Wrz 2007, 12:37

    Ja ci odpowiem na pytanie o ciezko wchodzace biegi. Najprawdopodobniej rozregulowaly sie ciegna lewarka zmiany biegow. Jest to bardzo prosta w usuniecu wada...kazdy mechanik ktory ma cos wspolnego z matizami ci to naprawi w 5 minut.

    Jesli masz jeszcze jakies pytania i watpliwosci to polecam ci matiz.autokacik.pl - tam wlasciciele matizow napewno ci pomoga!
    Stebel
    Nowicjusz
     
    Posty: 44
    Zdjęcia: 153
    Miejscowość: Gardnerville, NV, USA

    26 Wrz 2007, 21:57

    Jeżeli to zawory,to poinienieś je słyszeć.Najbardziej podczas obciążenia np. jadąc pod górkę i próbując przyspieszyć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Wrz 2007, 07:03

    odebrałem auto - jest olbrzymia poprawa :)

    wprawdzie jak rano odpalam to musze mu dodać odrobine gazu żeby nie zgasł i obroty na biegu jałowym dalej są jakby troche zbyt wysokie, to jednak auto nie trzęsie się od nierównej pracy a silnik ciągnie zdecydownie lepiej i z wyjątkiem momentu odpalenia na zimno już nie gaśnie.....

    spróbuje jeszcze dokonać następujących operacji żeby "usprawnić" autko od strony gazu i benzyny:
    -regulacja gazu, wymiana filtra gazu oraz ewentualnie przeczyszczenie reduktora....
    -przeczyszczenie silnika krokowego , przepustnicy i ewentualnie taka akcja, którą polecił mi mechanik w celu przeczyszczenia baku i przewodów paliwowych - dolanie 0,3 litra denaturatu do pełnego baku benzyny i jeżdżenie na benzynie(polecał tą operację 2 razy zrobic)

    co o tym sądzicie ?


    biegów naq razie nie ruszam, troche się do nich przyzwyczaiłem

    dzięki za wszelkie sugestie

    pozdrawiam
    alandy
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    27 Wrz 2007, 11:36

    No to co ten mechanik naprawił?Jak dla mnie,to jak oddaje się zepsuty samochód do mechanika,to powinno odebrać się całkiem sprawny.Przecież za to się płaci.A w twoim przypadku mechanik zrobił tylko połowę roboty.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    17 Paź 2007, 09:10

    Stebel napisał(a):Ja ci odpowiem na pytanie o ciezko wchodzace biegi. Najprawdopodobniej rozregulowaly sie ciegna lewarka zmiany biegow. Jest to bardzo prosta w usuniecu wada...kazdy mechanik ktory ma cos wspolnego z matizami ci to naprawi w 5 minut.


    Czy to samo dotyczy Lanosów? Dwójka też nie wchodzi mi lekko... :(
    nic
    cadd
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Miejscowość: Łowicz