Matiz pomocy!

14 Mar 2010, 17:08

potrzebuje szybkiej pomoc

ma ktos jakas str zeby znalezc silnik lub glowice urzywana lub nowa od matiza 99? 900 to chyba jest

i pytanko..

niechce odpalic byla robiona glowica bo sie zagrzal i po 500 km zxaczela brac olej i dolalem doktor4 do uszczelnienia dodatkowego i niepoalenia oraz wyregulowalem zawory odpalilem wszystko bylo oki 2 dni potem niecchial odpalic a jak nim krece to slychac jhak cos obciera dzwieg podoby do skrzypienia czegos bardzo dziwne zjawisko...

prosze o szybka odpowiedz!
csw
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Świecie
  • 14 Mar 2010, 18:09

    csw napisał(a):niechce odpalic byla robiona glowica bo sie zagrzal

    Jak się silnik przegrzał to napewno poszły pierścienie na tłokach - dlatego dolewasz doctora4 - sprawdź sprężanie na cylindrach.
    Wymiana głowicy ci nic nie da.
    Coś mi się wydaje, że silnik ma dosyć i albo zrobisz mu remont albo kupisz inny.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    14 Mar 2010, 18:32

    tez mysle o pierscionkach ale dzis byl jakis niby "mechanik" i pow ze sie kanaly olejowe zapchaly w glowicy niewiem czy tro mozliwe i ma cos wspolnego z odpalaniem ogolnie tez mysle o tym cisnieniu ale musze miesc sprzed lub jechac do mechanika ale dzieki za podpowiedz i sprawdzenie mojej mysli
    csw
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Świecie

    14 Mar 2010, 18:53

    csw napisał(a):kanaly olejowe zapchaly w glowicy niewiem czy tro mozliwe

    Wtedy nie było by smarowania wałka rozrzadu i chodził by na sucho - pozatym paliła by ci sie kontrolka cisnienia oleju ( ale nie koniecznie) , a pompa olejowa zaczeła by juz wydawac bardzo specyficzne dźwieki ku swojemu końcowi.
    Miało by to wpływ na odpalanie bo mogły by ci się pokrzywić zawory ( nie było smarowania i by sie przegrzały) co za tym idzie wiekszy luz pomiedzy grzybkiem zaworu a głowicą - objaw słaba kompresja.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    14 Mar 2010, 19:23

    wczoraj w domu zdjolem pokrywe zaworow i krecilismy go i teraz mi sie skojarzylo ze olej niedawal a druga rzecz to taka ze wydaje dzwiek mowie jakby cos obcieralo o cis takie dziwne skrzypienie czegos i np rano odpali piszczy i obciera ma słabe obroty i nagle gasnie i juz niemozna odpalic

    o to zdjecia z wymiany glowicy bo nagle plyn zaczol brac bardzo mocno zakopcil i kierowca jadac do mechanika 15 km co chwile wode dolewal i przez to pewnie sa takie efekty
    o to link http://yfrog.com/j0qqqqjj
    csw
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Świecie

    14 Mar 2010, 19:53

    csw napisał(a):o to zdjecia z wymiany glowicy bo nagle plyn zaczol brac bardzo mocno zakopcil

    To widać gołym okiem ze masz wywaloną uszczelke głowicy... :!: :!: :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Mille Miglia 2017 - najpiękniejszy rajd na świecie
      Po 4 dniach i tysiącu mil kierowcy startujący w Mille Miglia dotarli do Brescii! Najpiękniejszy rajd na świecie dobiegł końca. Prawie pół tysiąca zabytkowych aut wyścigowych, co najmniej drugie tyle samochodów ...

    14 Mar 2010, 20:06

    Uszczelka jest walnieta to fakt - i byc moze jej skrawki dostały sie do kanalików olejowych jak i chłodzacych - i moze byc tak jak mówił mechanik, ze głowica zapchana.
    A czy po wymianie planowałeś głowice czy tylko wymieniłeś uszczelke?
    Wydaje mi się ,że żeczywiście głowica do wymiany - można by było przedmuchać kanaliki sprężonym powietrzem ale to podwójna robota i nie wiadomo w jakim stanie są teraz zawory i wałek rozrzadu z krzywkami.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    14 Mar 2010, 20:16

    Proszę poprawić temat postu zgodnie z regulaminem.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    15 Mar 2010, 17:25

    tak byla planowana po zrobieniu uszczelki wszystko bylo oki ladnie chodzil elegancko zrobil jakies 500-700 km i po regulacji zaworow to sie stalo i na dodatek wyjechal z warsztatu i dop po 2 dniach to sie stalo. wiem ze wydmuchanie nic nieda bo niewiadomo co bedzie potem a glowic w internecie malo widzialem bardziej cale silniki a nowa niewiem ile kosztuje...


    Proszę poprawić temat postu zgodnie z regulaminem.

    niebardzo rozumiem co jest nietak?

    [ Dodano: Pon Mar 15, 2010 17:28 ]
    A I PO PLANOWANIU ZAWSZE DMUCHAMY kanaliki olejowe takze niewiem skad ten bol
    csw
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Świecie

    15 Mar 2010, 22:01

    Przeczytaj regulamin, a dowiesz się o co chodzi. Tam pisze, jak powinien wyglądac temat postu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000