Mazda 3 III gen. - zakup samochodu ze Szwecji VIN: JMZBM54661110771

15 Sie 2020, 18:36

Witam
Zwracam się z prośbą o opinię, radę. Chodzi o zakup auta ze Szwecji.
Dokładnie jest to Mazda 3 III gen.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Wykupiłem raport . Tak on wygląda...

[Raport z historii pojazdu jest przeterminowany. Sprawdź VIN ponownie]

*Incydent z przebiegiem pojazdu - według raportu >>???? (kwiecień 2019) auto miało 96200 km. , a teraz z tego co widzę ze zdjęcia na sprzedaż już w Polsce ma 97245 km

Zdjęcia przed przyjazdem do Polski : Nr rej. PNB660

1) [link wygasł]
2) [link wygasł]
3) [link wygasł]
4) [link wygasł]
5) [link wygasł]
6) [link wygasł]
7) [link wygasł]

Strona z historią pojazdu , Nr rej. PNB660
transportstyrelsen.se

Jak Waszym zdaniem oceniacie to auto wizualnie oraz po wpisach w historii tego pojazdu itp... ???
Czy ktoś kupował auto sprowadzone z tego kraju ???
Na co bacznie zwrócić uwagę kupując taki samochód. Czytałem różne fora,, ale może ma ktoś z Was takie auto i podzieli się wiedzą

Pozdrawiam Serdecznie
Maxx123
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Sie 2020, 20:05

Maxx123 napisał(a):Jak Waszym zdaniem oceniacie to auto wizualnie oraz po wpisach w historii tego pojazdu itp... ???
Czy ktoś kupował auto sprowadzone z tego kraju ???
Na co bacznie zwrócić uwagę kupując taki samochód. Czytałem różne fora,, ale może ma ktoś z Was takie auto i podzieli się wiedzą


Ale tak właściwie o co Ci chodzi ? Masz podane czarno na białym przebieg auta oraz historię, pochodzenie Szwecja czyli w sumie jedna z najlepszych opcji zakupowych pod względem sprawdzenia a Ty dalej coś drążysz...

Wizualnie normalnie.
Historia normalnie.
Znam mnóstwo aut sprowadzonych ze Szwecji.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Sie 2020, 20:36

To mnie dziwi...od kwietnia 2019 do teraz przejechane ledwie ponad 1500 km... Tak jakby rok stał...

Obserwuje już Mazdy od pewnego czasu, a ten egzemplarz widuje już koło 2 tygodni. Auto do sprawdzenia... Potrzebne będą oględziny :)
Maxx123
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Sie 2020, 23:20

Maxx123 napisał(a):Obserwuje już Mazdy od pewnego czasu, a ten egzemplarz widuje już koło 2 tygodni. Auto do sprawdzenia... Potrzebne będą oględziny


Czas sprzedaży auta ma o tyle małe znaczenie że w Pl jest więcej osób zainteresowanych śledztwami niż kupowaniem. W połączeniu z pseudo pedantyzmem czyli ma być pewniej lepiej i ładniej niż w przy nowym aucie w salonie to robi się dlugi czas potrzebny na pozbycie auta.

Maxx123 napisał(a):To mnie dziwi...od kwietnia 2019 do teraz przejechane ledwie ponad 1500 km... Tak jakby rok stał..


A co w tym dziwnego?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Sie 2020, 07:37

Ja bym to widział tak, sprowadzony uszkodzony, przez virusa wszystko się opóznilo naprawa/rejestracja itd i dlatego tak to wygląda. Ja też mam polo na handel ktore przez ponad pol roku zrobiło 200 km. dzięki wirusowi między innymi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2020, 08:18

Kao niby masz racje ale problem polega na tym że większość klientow w pl myśli iż każdy pieści się z autkiem jak to byłoby jedyne na świecie autko. Czyli musi być story, musi być wszystko poukladane a prawda jest taka że to są tylko urojenia ludzi niemających doświadczenia motoryzacyjnego pielęgnowane przez handlarzy.
Sam wiesz jak traktuje się auta we Francji a dokładnie jest tak samow innych krajach.
Do tego są jeszcze syt.takie że ktoś ma kilka aut... ja np.w jednym z aut mam problem wyjeździć 2gi bak od stycznia :D

Dlatego powtarzam:
nie szukajmy dziury w całym i to przy aucie ze Szwecji jak jesteśmy tacy wrażliwi to co za problem pójść do salonu. Bedzie 60k drożej ale pewnie i z gwarancją. A tak ktoś straci te 60k a my je zyskamy tylko auto objęte jest jakimś ryzykiem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Mercedes-Benz A 45 AMG fascynujący samochód kompaktowy
    Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje fascynujący samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii "AMG Performance 50", stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku. Do jego ...

16 Sie 2020, 08:44

Polacy są mistrzami w układankach story.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2020, 19:54

Witam
Byłem dziś na oględzinach owej Mazdy 3 III gen. . Moje opinie, spostrzeżenia.
1) Zewnątrz: grubość lakieru 85-140 , większe wartości w dolnej części (doły drzwi, nadkola) - gdy przyjrzałem się dokładniej trochę inna struktura lakieru - grubiej, to normalne w tych Mazdach ??? Poza tym auto bez większych rys, odprysków, wgnieceń,
- szyby wszystkie, ze znaczkiem mazdy, przednia szyba w miejscu przeznaczonym na VIN puste pole, tak powinno być ???

2) Środek: lekko wytarta kierownica - taka przypadłość i słaby materiał ???, to chyba ekoskóra ?? , przyciski na niej niepowycierane - ogólnie kiera twardawa w dotyku, za to gałka zmiany biegów, skóra na ręcznym ok, fotele praktycznie bez śladów zużycia, pedały niewytarte, środek czysty, zadbany, pokrętła niezniszczone, piano black w okolicach środkowego pokrętła nieporysowane. Co zauważyłem to w prawym dolnym narożniku wyświetlacza (tego na środku kokpitu)mini ryski, mała pajęczynka - średnicy ok. 0,5 cm. Sprzedający twierdzi, że nie widział tego wcześniej, ale samo się nie zrobiło...
3) mechanicznie - silnik suchy, odpala, przyśpiesza, obroty nie falują, dziwnych dźwięków nie wydaje, raczej ok. W środku komunikat - migający i-drive stop, sprzedający mówi, że to wina słabego akumulatora (samochód ma już od zeszłego roku i długo stał)- ma się tym zająć, naładować lub jeśli komunikat będzie nadal kupić nowy aku start-stop. Do wymiany praktycznie na już klocki tył.

1) Ogólnie sprzedający zobowiązał się do usunięcia usterek - aku oraz wymiany klocków przed zakupem. Twierdzi, że sprzedaje tylko sprawne auta.
2) Dokumenty są dowód żółty i niebieski, opłaty porobione, tłumaczenia dokumentów nie ma, nie robił - podobnie nie są wymagane ??? przy rej. samochodów ze Szwecji

Ogólnie w tej chwili nie jestem ani na tak ani na nie, tylko neutralnie. Cenowo sprzedający nie opuści dużo w stosunku to tego co jest w ogłoszeniu. Powiem tak, jedynie końcówkę ceny.

Proszę o neutralną poradę, opinie i odpowiedź na znaki zapytania
Pozdrawiam
Maxx123
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Sie 2020, 20:25

Sory ale typowy zakupowy Janusz z Ciebie, chciałbym Ci przypomnieć że nie kupujesz nowego auta tylko 7 letniego i w ogóle doszukiwać się jakiś dziwnych pęknięć czy obcierek to jakiś nieśmieszny żart.
Co nieco wyjaśnie...
Maxx123 napisał(a):Zewnątrz: grubość lakieru 85-140 , większe wartości w dolnej części (doły drzwi, nadkola) - gdy przyjrzałem się dokładniej trochę inna struktura lakieru - grubiej, to normalne w tych Mazdach ???
Nie normalne bo Mazda jak nikt inny oszczędza na lakierze, oryginalne powłoki mieszczą się w granicach 60-80 mikron, co w górę to już była ingerencja ale to tylko na plus w przypadku mazdy :ok:

Maxx123 napisał(a):przednia szyba w miejscu przeznaczonym na VIN puste pole, tak powinno być ???
Czasami tak się zdarza, nie ma czego się doszukiwać.

Maxx123 napisał(a):taka przypadłość i słaby materiał ???
To mazda nie Mercedes :wink: norma

Maxx123 napisał(a):tłumaczenia dokumentów nie ma, nie robił - podobnie nie są wymagane ???
Pewności nie mam ale wydaje mi się że są wymagane dla auta z każdego kraju, najlepiej zadzwon do swojego wydziału komunikacji i zapytaj.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2020, 21:12

Nie twierdzę, że 7 - letnie auto ma wyglądać jak nowe... Opisałem swoją relację z oględzin i to co można zauważyć gołym okiem. Jeśli chodzi o grubość lakieru, to jak w poście wyżej obydwie strony doły (120-140 mikro), dach, klapa, maska, słupki, (błotniki i drzwi 90% wysokości) 85-110 mikro. Piszę to drugi raz ...ponieważ, gdzieś czytałem, że na niektóre europejskie rynki tego lakieru było naście mikronów więcej... nie wiem czy to prawda ....niż napisane w poście Kao 60-80 mikro. Różnicy w odcieniach nie widziałem. Ta wiedza jeżeli nie mi, to może innemu chętnemu na to auto może się przydać...
Maxx123
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Sie 2020, 21:21

Maxx123 napisał(a):ponieważ, gdzieś czytałem, że na niektóre europejskie rynki tego lakieru było naście mikronów więcej...
tiaaaa :naughty: tak samo jak Mazda twierdzi że stosują zabezpieczenie antykorozyjne :mrgreen: Nie ma tutaj różnicy rynek, powiem Ci coś na ucho, pracuje w tym fachu już ponad 10 lat, zrobiłem setki Mazd i nie widziałem żadnej aby w oryginale miała więcej jak 80 mikro. Może jakieś tam stare przypadki tak ale takich nie mierzę więc nie zagłębiałem się.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2020, 21:26

Kao napisał(a):Polacy są mistrzami w układankach story.


To zdanie nabrało nowego znaczenia... :D

Jak to czytam to po prostu nie wierze... w jakim my kraju żyjemy :cry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe