Pozwolę sobie przekopiować swój post z innego wątku, ale w temacie oczywiście Mazdy.
„Dorzucę coś od siebie - jak było wyżej wspomniane, Mazda jest bardzo ciekawym wyborem. U mnie w rodzinie są dwie: Po pierwsze 6 2.0 skyactiv 165KM 2015 w manualu, po drugie CX-3 2.0 120KM 2017 (produkcyjnie 2016) w automacie. Obie od nowości. 6 w zeszłym tygodniu stuknęło równo 3 lata i 75kkm na blacie - do tej pory żadnej usterki. CX-3 co prawda znacznie niższy przebieg, ale również bez awarii. Co ciekawe, zarówno skrzynia manualna jak i automatyczna są świetnie zestopniowane (manual ma krótkie przełożenia, automat fajnie sobie radzi szczególnie w trybie sport). Do tego niskie jak na tą pojemność spalanie - zasługa przede wszystkim masy. A znajomi mają 3 i CX-5. W zasadzie każdy z modeli jest godny polecenia, wszędzie ten sam silnik. Więc jeśli nowy hatback to jak najbardziej 3 albo CX-3 - oczywiście CX zrobiony jest na podłodze 2, więc jest ciasno z tyłu, natomiast z przodu zupełnie tego nie odczujesz. I nie, nie jest to post sponsorowany, mówię tylko o zadowoleniu użytkowników. Jedyną bolączką są drogie przeglądy gwarancyjne (przykładowo 1100 zł we Wrocławiu) co 20.000km lub rok.”
nowy-hatchback-do-okolo-90tys-vt107871.htm?hilit=Hatback#p704152Co do nawigacji jest tak, że karta SD jest przypisana po VINie do samochodu - kupujesz raz, aktualizacje masz za free przez dwa lata za pomocą prostej apki na PC lub Maca ze strony Mazdy. Użytkownicy Kombinowali żeby to ominąć (z resztą robili wiele modyfikacji z tym systemem multimedialnym - dochodząc do abstrakcji która polega na wgraniu wersji systemu na Japonię, która pozwala oglądać filmy) - niestety każdy mod wiąże się z utratą gwarancji. Fakt faktem nawigacja nie jest najwyższych lotów i to jak dotąd jedyna bolączka tych aut. To, na co wszyscy siedzący w temacie użytkownicy Mazdy czekają, to oficjalna aktualizacja dla Apple CarPlay i Android Auto - te dni jednak mogą nigdy nie nadejść. Dlatego jak na razie najlepiej jeździć na GMaps, a jeśli offline to na Here.