Mazda 323c 96r 1.5 przegub ?? cała półoś ?? POMOCY !!!

14 Mar 2009, 17:46

Witam !! to mój pierwszy post na tym forum.
Mam nadzieje że mi ktos pomoże...
Od jakiegoś czasu gdy ruszam na skręconych kołach (np na skrzyżowaniach) słysze takie jakby turkotanie (jakby coś przeskakiwało) Nie znam sie za bardzo na tym ale na skręconych kołach zajrzałem i zauważyłem że guma na przegubie tym przy kole (chyba nazywa sie zewnętrzny) jest przerwana... czy to przez to tak zgrzyta ?? wiem że napewno bede musiał wymienic ten przegub....ale z ciekawości złapałem za ten drugi...przy skrzyni (ledwo wcisłem tam ręke...) dokładnie złapałem za ten metalowy odcinek za gumą przy samej skrzyni...i gdy nim poruszałem do siebie i spowrotem zauważyłem że są luzy....ok 1 cm... tak jakby wchodził w skrzynie i wychodził....Czy to normalne ?? przeczytałem gdzies że półoś powinna sie "ruszać"...ale czy w tym miejscu ?? a nie między przegubami bo tak mi sie wydaje ?? Dokładnie chodzi mi o lewą półoś.... Czy to znaczy że cała półoś jest zepsuta jak są takie luzy ?? PROSZE POMÓŻCIE !!! starałem sie dokładnie opisać problem.....
nada20
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 14 Mar 2009, 20:07

    Witam

    Na początku dobra wiadomość. Do wymiany masz tylko zewnętrzny przegub + osłona (to ta przerwana guma przez którą dostał się piach i inne zanieczyszczenia uszkadzając przegub). Co do wewnętrznej części to ruch osiowy jest normalny. Po za tym jeżeli koło nie było w powietrzu nie jesteś w stanie określić czy wewnętrzny przegub jest dobry czy zły.

    Pozdrawiam
    adamires
    Początkujący
     
    Posty: 148
    Miejscowość: World

    15 Mar 2009, 09:36

    a jak to sprawdzic ?? czy ten wewnętrzny jest dobry ?? potrzebuje kanał czy wystarczy jak na lewarku podniose i zdejme koło ?? i co wtedy ??
    nada20
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    15 Mar 2009, 10:56

    witam

    Na postoju jest bardzo ciężko sprawdzić wewnętrzny przegub. Podnosisz koło do góry i druga osoba energicznymi ruchami będzie ruszał kołem raz do przodu raz do tyłu o 1/4 obrotu, a Ty w tym czasie trzymasz rękę zaciskając gumę przegubu wewnętrznego jak najbliżej skrzyni biegów. Ew. może trzymać rękę na kielichu przegubu i nie powinieneś wyczuwać uderzeń. Zrób to na prostych kołach, skręconych w lewo i w prawo. Moim zdaniem jak nie masz doświadczenia to może Cię zmylić luz na układzie różnicowym no i oczywiście ten uszkodzony przegub zewnętrzny. Inna sprawa, że przeguby wewnętrzne bardzo rzadko uszkadzają się.



    pozdrawiam
    adamires
    Początkujący
     
    Posty: 148
    Miejscowość: World

    15 Mar 2009, 12:58

    Ok ale do tego to chyba kanał potrzebny :/ sprubuje może jakoś wczołgać sie pod niego i zobacze....Wielkie dzieki za pomoc !!! POZDRAWIAM !!
    nada20
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      Jak uczyć dzieci bezpieczeństwa na drogach?
      Aby skutecznie uczyć dzieci w wieku od 4 do 12 lat odpowiedniego zachowania w zakresie bezpieczeństwa ruchu, trzeba wiedzieć o ograniczeniach związanych z wiekiem oraz o tym, że nikt nie zrobi tego tak skutecznie jak rodzice ...