Mazda 323f BG, dziwnie wysoka temperatura.

28 Cze 2015, 18:38

Panowie i Panie, mam problem z układem chłodzenia w mojej Madzi.

Najpierw opiszę całą sytuację: dzisiaj przed wyjazdem zobaczyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym nie ma wody więc dolałem. Czytałem również, że w tych modelach zalewa się też chłodnicę pod korek, więc tak zrobiłem. Wszystko cacy, ale po 100 km patrzę wskazówka temperatury do góry leci. Zrobiłem stop. W zbiorniczku wyrównawczym zrobiło się tyle wody, że gdy go otworzyłem to aż się przelewała. Zamknąłem, pojechałem i za 50 km znowu to samo. Skąd tyle tej wody? Ten sam motyw, ale za 20 km słyszę łup!, wskazówka natychmiast max. Na postoju zauważyłem ze wystrzelił mi odpowietrznik chłodnicy (są 2 takie białe), woda przez niego wyleciała pod ciśnieniem na aparat zapłonowy i w ogóle lipa. Auto wróciło lawetą pod blok...

Co zauważyłem, to, że wlewałem czysta wodę, w zbiorniczku była rdzawa, aż w niektórych momentach wylatywała czysta rdza. Zauważyłem też, że jadąc 80/h było ok, szybciej - temperatura nagle wzrastała. To samo nawiew, przy zimnym rosła, gdy puszczałem ciepłe na maxa - spadała do normalnej.

Moje pytania:
-co mogło być przyczyną takiego ciśnienia, które wywaliło odpowietrznik?
-skąd zrobiły mi się 2 zbiorniczki wody? Naciskając na węże nie bulgotało
-czemu woda jest rdzawa?
-co z tym nawiewem i prędkością jazdy?
-z czego mogę zrobić zaślepkę w miejsce odpowietrznika?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi niecierpliwie bo w tym momencie pozostaje mi autobus :D
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

28 Cze 2015, 19:50

1. Rdza w ukladzie moze byc od tego ze chłodnica juz swoje przeżyła wlasnie po to leje sie płyn a nie wode .;]
2. Odpowietrzniki mozesz normalnie kupic a najszybciej wkrecic 6 srubke na silikon i tez polata ;]
3.Wywaliło wode bo mozliwe że uklad był zapowietrzony , nie slyszałem o metodzie zalewanie chłodnicy pod sam korek , owszem ma byc zalana prawie do pełna zeby zasłonic metalowe żebra w srodku , ale nie pod korek po to własnie jest zbiorniczek wyrównawczy .
4.Przy prędkosci 80km było akurat obroty w miare wiaterek wiał to temperatura trzymała sie git ;)

Takie moje zdanie , Pozdrawiam .
NobodyRx7
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 26 06 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1.9TDI 131KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Cze 2015, 20:06

Zaślepkę w zamian za odpowietrznik jakoś zdołam porobić, ale skąd mi się wzięły aż 2 pełne, wywalone zbiorniczki?

Chłodnica swoje przeszła już, bo połowy żeber już nie ma niestety.

Poza tym co z tym nawiewem? Wiadomo, że gdy wywala ciepło to się nie nagrzeje bo odprowadza, ale czy jest aż taka różnica gdy zmienię na zimne, że aż od razu - 15 sekund i się gotuje?

I jeszcze jedno, jak naprawić to, żebym się doczłapał do wypłaty, wtedy cos będę mógł pomysleć.
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

28 Cze 2015, 21:00

Mysle ze najlepiej bedzie podjechac gdzies jak idzie do mechanika zeby wykluczyc czy głowicy pech nie trafił , wtedy bedziesz mogł myslec nad jakąś prowizorka do wypłaty ;]
NobodyRx7
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 26 06 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1.9TDI 131KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Cze 2015, 17:14

To wiadomo, ze trzeba mimo wszystko zobaczyc co tam sie stalo, ale moze ktos sie spotkal z podobnym problemem? najbardziej mnie martwi powrot wody do zbiorniczka... chyba powinno byc w druga strone\
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

29 Cze 2015, 20:11

Jako, że mam za sobą trochę spraw motoryzacyjnych porobiłem pewne testy.

1.Mam ciepły nawiew - prawdopodobnie pompa wody jest sprawna
2.Woda w zbiorniczku bulgocze przy normalnej temperaturze na wskaźniku czyli ok 90 stopni. Przy sprawnym układzie woda pracująca pod ciśnieniem gotuje się w ok 120 stopniach
3. Gdy zalałem 1,5 litra wody, auto nie pobrało nic ze zbiorniczka, powinno tam wchodzić jej więcej niż 1,5 litra
4. Brak pary z wydechu i brak nadmiernych ruchów na powierzchni wody w zbiorniczku - uszczelka i głowica chyba ok.
5. Nie dzieje się to od razu, muszę przejechać parę kilometrów zanim zaczną się te cyrki

Panowie, jeżeli woda gotuje się w 120 stopniach, a u mnie wrze w ok 90-100 to oznacza, że układ nie pracuje pod ciśnieniem. Idąc dalej tym tropem - cisnienie gdzieś sobie ucieka, pewnie przez chłodnicę, której w połowie już nie mam (chodzi o żeberka). Dobrze wydedukowałem?
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda MX-5 ze skrzynią automatyczną
    Po wersji Spring i Summer Edition do polskiej gamy Mazdy MX-5 dołącza model ze skrzynią automatyczną. Mazda MX-5 z dwulitrowym silnikiem MZR jest teraz dostępna również z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Posiada ...

29 Cze 2015, 21:59

Bardzo dobra myśl co do tej chłodnicy warto sprawdzic ile kosztuje i zacząc grzebać własnie od chłodnicy :idea:
NobodyRx7
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 26 06 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1.9TDI 131KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Cze 2015, 20:02

Rozwiązane!

Po zaślepieniu odpowietrznika śrubą i niemałą ilością silikonu 350 stopni wszystko wróciło do normy. Układ się sam odpowietrza - króciec w zbiorniczku wydala powietrze i pobiera wodę.

Temperatura w normie, wiatrak działa, nawiew ok. Woda gotowała się w ok 90 stopniach bo odpowietrznik był uszkodzony (pęknięty albo coś, bo normalnie by go nie wywaliło) A woda w zbiorniczku się zbierała, bo przecież pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość, poza tym, układ nie dawał radę odpowietrzać się sam, ponieważ średnica otworu odpowietrznika jest 2 razy większa niż króćca w zbiorniczku.

Wiadomo, że z tą śrubą i silikonem to sprawa tymczasowa, bo tak jak mówiłem - połowy żeber w chłodnicy nie ma, jest przegniła (żeberka odpadają po dotknięciu) do tego kupa rdzy w środku no i jeszcze osłabione elementy takie jak odpowietrzniki.
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

30 Cze 2015, 23:08

ciasna śrubka silikonu troszke i polata lata :D
NobodyRx7
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 26 06 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1.9TDI 131KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001