Mazda 323F Opinie

21 Paź 2012, 08:36

Witam. Właśnie sprzedałam swój samochód.
Szukam czegoś w miarę taniego w eksploatacji, mało awaryjnego, do max 8tyś. zł. Żeby w miare mało paliło.
Strasznie spodobała mi się Mazda 323F. Ma nietuzinkowy wygląd . W przystępnej cenie.
Ale chciałam was zapytać.
Jak jest z jej awaryjnością
Jak z silnikami (które) (diesel czy benzyna)
Ceny części zamiennych
no i jak tam jest z korozją (progi itp)


Tutaj troszkę wyższa cena, ale może udało by się do 9tyś. zejść.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

21 Paź 2012, 20:14

Niestety bardzo lubi ją ruda, szczególnie tylne nadkola. Wybierz raczej silnik benzynowy.

Tu masz np. wątek dotyczący diesli w mazdach: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... t=65171#1b
arti123
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: Lca

22 Paź 2012, 07:42

Zgodzę się .. Ostatnio widziałem podobną Mazdę, ładnie wyglądała, a nadkola już nie było .. Trzeba uważać przy zakupie czy nie ma ognisk korozji pod spodem. I japońce mają lepsze benzyniaki niż diesle ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Paź 2012, 08:53

To raczej sobie ją odpuszczę. Naprawy blacharsko lakiernicze są droższe niż te mechaniczne .

A który z tych samochodów jest najlepiej dobrze zabezpieczony przed korozją:
BMW E36 COMPACT
Mercedes C W202

Jaki byście poleci, dobrze zabezpieczony przed korozją , Niemiecki samochód ? No chyba że jakiś Japoński znacie .

Audi jest ponoć dobrze zabezpieczone, ale np. zadbana A4 przekracza mój budżet. Za zadbaną trzeba już dać minimum 11tyś (z opłatami).
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

22 Paź 2012, 09:16

Mercedes niewiem ale E36 lubi rdze mimo że podobno ma ocynk.

Z innych aut to może Astra II,ma ocynk ale jak trafisz powypadkową to rdza będzie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Paź 2012, 09:49

A liczysz się z tym, że W202 za te pieniądze jeśli ma być w stanie który uzasadnia dalsze inwestowanie w niego będzie będzie w najlepszym przypadku rocznikiem 1996r.
No chyba, że możesz dołożyć bo za 12.500 stoi najtańsza forumowa W202 na sprzedaż a prezentuje się całkiem nieźle no i przebieg niewiele ponad 300tys. km wygląda na oryginalny patrząc na zużycie wnętrza: [link do oferty na Allegro wygasł] .
Na allegro znajdziesz tańsze ale szkoda marnować czasu, oferta rynkowa W202 jest tragiczna, prawie wszystkie auta sprowadzone, prawie zawsze zajechane do granic możliwości i z przynajmniej jednym dzwonem w karierze, lepiej poszukać w Niemczech ale tam znów dużo drożej niż w Polsce za C180 1993-1994 i to classic bądź esprit zapłacisz to 2tys. euro a gdzie opłaty? mimo wszystko osobiście wolałbym za te same pieniądze kupić znacznie młodsze i jednak nieco nowocześniejsze konstrukcyjnie BMW e46 np. [link do oferty na Allegro wygasł] za 12 by je wyjął a użytkowane przez kogoś kogo było stać na jego eksploatację(ma Citroena C5 od nowości i BMW e60 530D, na poważniejsze naprawy jeździło do ASO BMW), tak dla porównania ile kosztuje W202 w podobnym stanie: [link do oferty na Allegro wygasł] i to mimo, że 3 lata starszy i znacznie słabszy.
Ogólnie auto baaardzo polecam i to nie na zasadzie znawców z autocentrum tylko 8 letniej eksploatacji i 194tys. przejechanych kilometrów, pod warunkiem regularnego serwisowania to wieczny i tani w eksploatacji samochód.
Mercedes nie ma problemów z korozją progów jak BMW tylko estetyczną jak ranty drzwi, nadkola nic groźnego ani zagrażającego bezpieczeństwu.
Za te pieniądze wolałbym Peugeota 406 jest komfortowy, jest ładniejszy od BMW i Mercedesa(piszę to jako użytkownik W202), trwały i z głową skonstruowany w dodatku w przeciwieństwie do Niemców ma bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne na poziomie Audi.
Skąd informacje, że za A4 trzeba dać minimum 11tys. zł? to akurat znacznie tańszy w zakupie samochód od Mercedesa W202, rzekłbym nawet, że niewiele powyżej BMW stoi na rynku, tyle, że tam przednie zawieszenie potrafi bardziej dopiec niż korozją w BMW.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota FT-86 Open Concept
    Na fali popularności nowej sportowej Toyoty podczas Geneva Motor Show 2013 został zaprezentowany samochód, o który pytało wielu fanów marki. Niestety tylko w wersji koncepcyjnej. Toyota FT-86 Open Concept ...

22 Paź 2012, 13:48

Jasiek90
Właśnie kolega mi też doradzał 406 szczególnie w HDI .
1-A co powiecie o tym
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
2- Czy kupie w cenie do max 9tyś(licząc razem z opłatami). , zadbaną A3

Nie śpieszy mi się aż tak z kupnem samochodu, nie chcę kupować skarbonki, dlatego też czekam aż coś dobrego się trafi. Jak będzie jakaś okazja to nie ma co czekać.
Pewnie jeszcze nie raz zapytam was o poradę.
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

22 Paź 2012, 13:51

Ja bym sie bał kupić C klase za 7000zł.
A3 do 9000zł?Tylko szrot.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Paź 2012, 16:04

BMW ladne ale do mnie nie przemawia jednak ten dach.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

30 Paź 2012, 17:16

A co myślicie o takiej propozycji
Jak się diesle w toyotach spisują? No i jak z korozją ?
Chodzi mi zarówno o wersje prze liftem jak i po lifcie.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

31 Paź 2012, 13:08

Ta Corolla jest dobrym wyborem, diesel 2.0 nie jest zły, ale przy większym przebiegu (bo nie uwierzę, że ta ma tylko 200tyś. km) mogą się zacząć problemy jak z resztą jest w każdym aucie. Polecałbym szukać Toyoty w benzynie + lpg są to na prawdę fajne auta.
Jeśli chodzi o korozję to powiem tak, widziałem już i zgnitą Corollę i nienaruszoną. Tak samo widziałem Audi 80 B4 (ocynk) pognite. Więc tutaj, jak w każdym aucie śmieszy mnie powiedzenie, że "samochód gnije". Jak się dba, tak się ma. A jak się nie dba to się płaci za naprawy blacharskie.
Ogółem polecam Toyotę Corolle i wcześniejszą Mazdę 323F również. Warto zapoznać się z opiniami na innych portalach również, bo oba te auta są sobie bardzo cenione.
Kolejnym atutem jest również to, że Toyota i Mazda wiele z ceny już nie traci, bo są to samochody jak się wie solidne i o renomowanej marce.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] (co prawda ten rpzebeig może trochę mały się wydaje, ale wydaję się być ładnym egzemplarzem)

[link do Tablica wygasł]
kasztan93
Początkujący
 
Posty: 87
Prawo jazdy: 02 03 2012
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 704ccm
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

31 Paź 2012, 13:14

Ten 1.9diesel to produkcja francuska ale jest on mało awaryjny i ogólnie sprawdzona konstrukcja.Jedyne na co można narzekać to ponoć spalanie,wcale nie pali tak mało.
Ta Corolla z linku wygląda na zadbaną ale wiadomo to tylko zdjęcia.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

31 Paź 2012, 14:55

XUD jest mało awaryjny? to najmniej awaryjny diesel na spółkę ze starymi Mercedesowskimi.
Ulubione na tym forum TDI i JTD pod tym względem może mu przewody czyścić.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2012, 15:57

Według forumowiczów forum Corolli to prawda.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lis 2012, 09:39

Kumpel ma i bardzo sobie chwali ten model, jak to mówi jest niezniszczalny ;)
zigix
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam