Mazda 6, Audi A4 B6 czy może Volvo S40/V50?

17 Wrz 2012, 08:44

Witam serdecznie,

Zastanawiam się nad zakupem auta i generalnie biorę pod uwagę TYLKO 3 wymienione w temacie modele

- Mazda 6
- Audi A4 B6
- Volvo S40/ V50

Co do silnika to skłaniam się ku benzynie i ewentualnej przeróbce na gaz, choć diesla nie odrzucam całkowicie. Przy dieslu obawiam się jego autentycznego stanu oraz ewentualnych remontów, gdyż w tych modelach mamy do czynienia już z nowoczesymi jednostkami.

Bardzo proszę o porady i ewentualne sugestie osób mających do czynienia z ww autami co do eksploatacji, kosztów utrzymania, usterkowości itp.

Najlepiej interesowałby mnie rocznik 2005/2006 wzwyż (cena ok 25 tys). Przy tych założeniach Audi niestety odpada, dlatego prosiłbym również o opinię między Volvo/Mazda roczniki 2005 w górę a Audi rocznik 2002-2003.

Pozdrawiam,
Jarek
jareksen
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Mazda 323f BJ
Silnik: 2.0 DiTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Wrz 2012, 14:28

Mazda 6 - duże problemy silników diesla - odpada! (moim zdaniem) Ja wiem, że jak się jeździ mazda, to się chce mazdę kupić - miałem 626 1999r diesla :)

Audi A4 - omijać 1,6 benzyny bo pali nie mniej jak 10l benzyny.. Polecam diesle, ale 1,9tdi, bo 2 litry niezmiernie awaryjne są..

Volvo- w S60 i V70 - świetny silnik 2,4D D5 - we wcześniejszych modelach pakowany był 2,5Tdi z Audi 140koni - również rewelacja

V50 - 1,6 diesel "ponoc" awaryjny, słyszałem, że powoli rozsypują sie pompy, opiłki z nich trafiają do wtryskiaczy i problemy gotowe.. - ale to zasłyszane - nie z autopsji :)


pozdro
Pozdrawiam i życzę małego spalania.
furio
Początkujący
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 11 10 1987
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 1,6
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Wrz 2012, 18:27

Co do pojemności silników jakie mnie interesują to min 1.9 wzwyż zarówno benzyna jak i diesel.
Wymieniłeś Volvo s60. Jest to auto o klasę wyżej, jednak słyszałem o nim częste opinie, że jest bardzo drogi w serwisowaniu. Jak to wygląda w rzeczywistości?

Ja moją aktualną Mazdę staram się w większości serwisować na org. częściach lub dobrych zamiennikach i tak np. komplet rozrządu + pompa i regulacja zaworów 1700 zł, olej + filtr ok 200 zł, komplet klockow 250 zł, regeneracja zawieszenia przód ok 500 zł, regeneracja wtryskiwaczy 860 zł Wymieniłem niektóre rzeczy, jak taki kosztorys ma się w stosunku do ww aut i wspomnianego drogiego w serwisie S60?
V50 np dzieli wiele rzeczy z Focusem...
jareksen
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Mazda 323f BJ
Silnik: 2.0 DiTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla TE27 (1972–1974)
    To właśnie od niej zaczyna się wielka przygoda Corolli ze sportem. Pod maską lekkiego, ważącego zaledwie 855 kg nadwozia coupe ówczesnej Corolli TE27 zamontowano 115-konny silnik DOHC z Celiki. Ta wersja trafiła do ...