Mazda 6, Audi A4 B6 czy może Volvo S40/V50?

17 Wrz 2012, 09:44

Witam serdecznie,

Zastanawiam się nad zakupem auta i generalnie biorę pod uwagę TYLKO 3 wymienione w temacie modele

- Mazda 6
- Audi A4 B6
- Volvo S40/ V50

Co do silnika to skłaniam się ku benzynie i ewentualnej przeróbce na gaz, choć diesla nie odrzucam całkowicie. Przy dieslu obawiam się jego autentycznego stanu oraz ewentualnych remontów, gdyż w tych modelach mamy do czynienia już z nowoczesymi jednostkami.

Bardzo proszę o porady i ewentualne sugestie osób mających do czynienia z ww autami co do eksploatacji, kosztów utrzymania, usterkowości itp.

Najlepiej interesowałby mnie rocznik 2005/2006 wzwyż (cena ok 25 tys). Przy tych założeniach Audi niestety odpada, dlatego prosiłbym również o opinię między Volvo/Mazda roczniki 2005 w górę a Audi rocznik 2002-2003.

Pozdrawiam,
Jarek
jareksen
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Mazda 323f BJ
Silnik: 2.0 DiTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Wrz 2012, 15:28

Mazda 6 - duże problemy silników diesla - odpada! (moim zdaniem) Ja wiem, że jak się jeździ mazda, to się chce mazdę kupić - miałem 626 1999r diesla :)

Audi A4 - omijać 1,6 benzyny bo pali nie mniej jak 10l benzyny.. Polecam diesle, ale 1,9tdi, bo 2 litry niezmiernie awaryjne są..

Volvo- w S60 i V70 - świetny silnik 2,4D D5 - we wcześniejszych modelach pakowany był 2,5Tdi z Audi 140koni - również rewelacja

V50 - 1,6 diesel "ponoc" awaryjny, słyszałem, że powoli rozsypują sie pompy, opiłki z nich trafiają do wtryskiaczy i problemy gotowe.. - ale to zasłyszane - nie z autopsji :)


pozdro
Pozdrawiam i życzę małego spalania.
furio
Początkujący
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 11 10 1987
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 1,6
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Wrz 2012, 19:27

Co do pojemności silników jakie mnie interesują to min 1.9 wzwyż zarówno benzyna jak i diesel.
Wymieniłeś Volvo s60. Jest to auto o klasę wyżej, jednak słyszałem o nim częste opinie, że jest bardzo drogi w serwisowaniu. Jak to wygląda w rzeczywistości?

Ja moją aktualną Mazdę staram się w większości serwisować na org. częściach lub dobrych zamiennikach i tak np. komplet rozrządu + pompa i regulacja zaworów 1700 zł, olej + filtr ok 200 zł, komplet klockow 250 zł, regeneracja zawieszenia przód ok 500 zł, regeneracja wtryskiwaczy 860 zł Wymieniłem niektóre rzeczy, jak taki kosztorys ma się w stosunku do ww aut i wspomnianego drogiego w serwisie S60?
V50 np dzieli wiele rzeczy z Focusem...
jareksen
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Mazda 323f BJ
Silnik: 2.0 DiTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000