Mazda 6 czy Mondeo konkretne silniki

18 Mar 2017, 13:08

Witam nie mogę zdecydować się pomiędzy konkretnie tymi dwoma modelami tzn
Mazda 6 II 2.5 170km
Mondeo IV 2.5T
Zależy mi na bezawaryjności i na montażu LPG. Rocznik nie gra roli. Wazniejszy dla mnie jest wyposażenie i ogólne zużycie samochodu.
Pozdrawiam
andrzo89
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hoda Civic

18 Mar 2017, 15:08

Mondeo 2,5 trubo, to silnik 5 cylindrów od Volvo. Spokojnie można o nim napisać, że jest praktycznie niezniszczalny. 320Nm od 1500-5000obr/min daje mega wrażenia z jazdy, a właściciele Panemery przecierają oczy, że jeszcze im się siedzi na ogonie (własne doświadczenie). 7,5s do setki i 27s do 200km/h.

Silnik bardzo dobrze toleruje gaz, super poddaje się modyfikacjom, pali oczywiście swoje, jak przystało na 2,5 turbo. Z moich doświadczeń jest to średnio 11l/100km. W mieście takim, jak Wrocław spalanie to ok. 12,5-14,5l/100km; na autostradzie, jak się jedzie do 130km/h spalanie oscyluje w okolicy 8,5l. 200km/h to spalanie 12,5-14,0l/100km.

Akurat ten model miałem osobiście i mogę go spokojnie polecić. Pastwiłem się nad tym samochodem bez wytchnienia i przy 235.000km dwumasa zaczęła utrudniać przełączanie 1-2. Wymieniłem ją jednak i auto jeździło dalej. Z dwumasą uwaga jednak na ceny w sklepach! Krzyczą sobie 2900zł, gdzie oryginalną część na eBay kupiłem za 320EUR.

Przejedziesz się Mazdą, wsiądziesz do Mondeo i zobaczysz dlaczego teraz wszyscy producenci aut idą w turbosprężarki. Silnik po prostu rwie się do roboty od najmniejszego muśnięcia gazu. Żaden właściciel diesla nie zarzuci mu "eh, dwa i pół litra, ale coś słabo idzie". W Mondeo 2,5T masz po prostu moc przy każdych obrotach, na każdym przełożeniu. Nie trzeba redukować, bo auto po prostu ciągnie do przodu.

Ponadto Mondeo się super prowadzi i mimo, że nie ma zawieszenia wielowahaczowego, to jest autem najlepiej prowadzącym się na zakrętach w swojej klasie. Kufer ma niby tylko 530l, ale jest potężny - mieszczą się 4 koła R17 (liftback). Miejsca z tył dla pasażerów jest zauważalnie więcej, niż w BMW 5, Audi A6, a nawet ciut więcej, niż w Passacie.

Auto posiadałem 2 lata, przejechałem 65.000km i wymieniłem drążki kierownicze, napinacz paska alternatora i dwumasę, którą sam zajechałem, bo nie było zmiłuj.

Z wad auta: jak to silnik turbo - ssie nieco więcej oleju między wymianami, ale "ten typ tak ma" i nie jest to nic dziwnego, bo odma, która jest w połączeniu ze stroną ssawną turbo po prostu wysysa gazy i lotne krople oleju z komory korbowodowej oraz sporo modeli, które nie miały hydraulicznie sterowanego zawieszenia (kombi lub najwyższa wersja zawieszenia - regulowana), miały problem z przegrzewaniem się tylnych tarcz, jeśli dużo jeździły w pełni załadowane. Trzeba tutaj po prostu poszukać dobrych tarcz sportowych, które rozwiązują problem.

Bez zastanowienia polecam Mondeo z tym silnikiem.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

18 Mar 2017, 16:57

Dziękuję bardzo za konstruktywna odpowiedz. W tym momencie jezdze dieslem 2.2 ictdi, ale już przyszła pora powiedzieć stop dieslom. Zwłaszcza że teraz pokonuje mniejsze przebiegi. Dlatego właśnie balem się czy aby wolnossacy motor nie pokazał mi innego oblicza motoryzacji.
andrzo89
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hoda Civic
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda CX-5, nowa generacja modelu
    W środę czyli w przeddzień salonu w Los Angeles, Mazda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu CX-5. Ten kompaktowy SUV w 2012 roku dał początek nowej, wielokrotnie nagradzanej gamie modelowej marki, wykorzystującej ...