Mazda 6 . Drogie części ?

11 Maj 2011, 16:54

Witam. Mam okazje kupic mazde 6 z rocznika 2003, Cena to 24tys zl. Zadbana ksiazka serwisowa i wgl wypas. Tylko niektorzy mi mowia ze sa drogie do niej czesci. Powiedzcie mi cos na ich temat . Aha i jak tam z zawieszeniami w nich ? Bo w passatach b5(miałem kupowac) leca szybko podobno a jak w 6 ?
dominixon1300
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Jasło

12 Maj 2011, 16:15

Ceny części możesz sobie porównać np. na allegro. Nie wydaje mi się, żeby były znacznie droższe od innych samochodów tej klasy i z tego rocznika.

Zawieszenie będzie na pewno dużo bardziej trwałe niż w Passacie B5, bo wahacze nie są wykonane z aluminium.
siebek25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 156
Miejscowość: Kielce

12 Maj 2011, 17:42

Mazda 6 ma zaskakująco trwałe zawieszenie(nasze drogi).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Maj 2011, 08:21

No i czasami lubi przyrdzewieć ale jeśli nie bita i zadbana to nie powinno być z tym problemu.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

13 Maj 2011, 12:48

dominixon1300 napisał(a):Witam. Mam okazje kupic mazde 6 z rocznika 2003, Cena to 24tys zl. Zadbana ksiazka serwisowa i wgl wypas. Tylko niektorzy mi mowia ze sa drogie do niej czesci. Powiedzcie mi cos na ich temat . Aha i jak tam z zawieszeniami w nich ? Bo w passatach b5(miałem kupowac) leca szybko podobno a jak w 6 ?

Diesel, czy benzyna?

Mazda nie ma dobrych diesli. Popularne są w nich wszystkie problemy nowoczesnych turbodiesli. Awarie dwumasowego koła zamachowego, wtryskiwaczy, pompy. Najgorsze jest to, że awarie te są bardzo drogie w naprawie.

Lepsze są benzyniaki. Były silniki 1.8, 2.0, 2.3. 1.8 będzie za bardzo mulasty, 2.3 nieekonomiczny. Był jeszcze silniki 3.0, ale wszystkie Mazdy w Polsce z tym silnikiem są sprowadzone z USA, bo na rynek europejski nie było tak dużego silnika.

Korozja to prawda. Sytuacja poprawiła się dopiero w autach po liftingu.
Zawieszenie nie nastręcza większych problemów. Jego zły stan wynika z dziurawych dróg. Z popularnych pierdół w Mazdach 6 padają podnośniki szyb i sprężyny gazowe w klapie bagażnika.

Ceny części porównywalne z Audi, VW, Peugeot.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

13 Maj 2011, 23:42

Dishman napisał(a):Mazdach 6 padają podnośniki szyb

nie do konca. po odlaczeniu aku, trzeba je zaprogramowac, a internauci zglaszaja to jako usterke. wystarczy lektura instrukcji obslugi
Dishman napisał(a):Mazda nie ma dobrych diesli. Popularne są w nich wszystkie problemy nowoczesnych turbodiesli. Awarie dwumasowego koła zamachowego, wtryskiwaczy, pompy. Najgorsze jest to, że awarie te są bardzo drogie w naprawie.

ma dobre diesle. taka jest opinia wielu mechanikow. problemy mazd 6 w dieslach wynikaja glownie z tego ze nie bylo ich oficjalnie w PL, dominuja auta sprowadzone, wyeksploatowane, znaczy sie "okazje". Popatrz na ceny Mazd 6 diesel w Niemczech i w Polsce. w Polsce za 25k PLN kupisz nawet diesla z 2005, w Niemczech nie kupisz nawet 2003(jezeli bezwypadek i przebieg do 200 000km). w Polsce:" kraj pochodzenia: Niemcy" a ceny nizsze niz tam. Magia? poniekad tak, ale glownie odpowiedź na to dlaczego
Dishman napisał(a):Popularne są w nich wszystkie problemy nowoczesnych turbodiesli

:wink:
2 z rzedu Mazda 6 z dieslem pod maska, zero problemow :grin: i oby tak pozostalo
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fundacja Audi dla Środowiska wyróżniona przez ONZ
    Centrum Ekologii "Pracownia Natura" w Breitengüßbach zyskało międzynarodowe uznanie. W imieniu Agencji ONZ ds. dziesięcioletniego Ekologicznego Planu Strategicznego, Melanie Huml, bawarska Sekretarz Stanu ds. Środowiska, ...

14 Maj 2011, 13:33

JerzyB333 napisał(a):nie do konca. po odlaczeniu aku, trzeba je zaprogramowac

Da się zrobić domowym sposobem, czy trzeba się fatygować do mechaniora?

JerzyB333 napisał(a):ma dobre diesle. taka jest opinia wielu mechanikow. problemy mazd 6 w dieslach wynikaja glownie z tego ze nie bylo ich oficjalnie w PL, dominuja auta sprowadzone, wyeksploatowane, znaczy sie "okazje". Popatrz na ceny Mazd 6 diesel w Niemczech i w Polsce. w Polsce za 25k PLN kupisz nawet diesla z 2005, w Niemczech nie kupisz nawet 2003(jezeli bezwypadek i przebieg do 200 000km). w Polsce:" kraj pochodzenia: Niemcy" a ceny nizsze niz tam. Magia? poniekad tak, ale glownie odpowiedź na to dlaczego

Wytłumaczenie sensowne, z drugiej strony niewiele zmienia. To trochę tak jak z kupnem BMW E36. Można sobie zakładać, że samo auto jest dobre, ale trudno kupić dobry egzemplarz. Co mi z tego zatem, że auto niby jest dobre, skoro wręcz nie sposób go kupić?

JerzyB333 napisał(a):2 z rzedu Mazda 6 z dieslem pod maska, zero problemow :grin: i oby tak pozostalo

Gratuluję. Sam jeżdżę samochodem z silnikiem uznawanym za awaryjny i statystyki są bezlitosne. Ja natomiast (odpukać) nie mam problemów.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

14 Maj 2011, 15:50

Dishman napisał(a):Da się zrobić domowym sposobem, czy trzeba się fatygować do mechaniora?

Da się. Opuszczasz szybki wszystkie. Z tym ze kazde osobno(musisz podchodzic do drzwi przod prawe, tyl prawe i tyl lewe, nie wszystkie z konsolki przeznaczonej dla kierowcy). chyba wiadomo o co chodzi :mrgreen: Potem podnosisz i przytrzymujesz do charakterystycznego 'klik' :wink: kazde drzwi osobno
Dishman napisał(a):Wytłumaczenie sensowne, z drugiej strony niewiele zmienia. To trochę tak jak z kupnem BMW E36. Można sobie zakładać, że samo auto jest dobre, ale trudno kupić dobry egzemplarz.

Idzie kupić dobre, ale sprawa wyglada tak ze kosztuje to znacznie wiecej niż cena rynkowa. Np za dobre 2003 w dieslu trzeba dać 26/7, na poliftowe z 2005 już ok 36-7. A to może wydawać się sporo jak na 6 letnie auto
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

14 Maj 2011, 16:33

JerzyB333 napisał(a):Idzie kupić dobre, ale sprawa wyglada tak ze kosztuje to znacznie wiecej niż cena rynkowa. Np za dobre 2003 w dieslu trzeba dać 26/7, na poliftowe z 2005 już ok 36-7. A to może wydawać się sporo jak na 6 letnie auto

Cena to nie wszystko. Gdyby była taka prosta korelacja, to nikt by nie kupował najtańszych aut. Można przyjąć takie założenie, że najlepiej kupić drogo, ale ludzie handlujący autami też na to wpadli i potrafią odpicować auto i sprzedawać drogo, na bezczela.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

14 Maj 2011, 16:50

dlatego zadnego samochodu uzywanego nie mozna kupic bez sprawdzenia. są ASO, można popytać po forach o jakiegos obeznanego mechanika w miejscu, gdzie dane auto stoi.
Handlarz ponosi odpowiedzialnosc za sprzedawany samochod, wada ukryta=zwrot pieniedy lub rekompensata. prawo stoi po stronie kupujacego :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ