Mazda 6 II czy VW Passat CC? Auto do 50 tys [2010-2012]

09 Gru 2016, 12:02

Hej znawcy, laik z tej strony - o autach wiem tyle, że się nimi jeździ, dlatego chętnie poznam wasze za i przeciw za konkretnym autem z tej dwójki.

MAZDA 6 II (po lifcie) vs VW Passat CC

Z wielu aut wybrałem te dwa i za cholerę nie mogę się zdecydować, tym bardziej, że nie znam opinii o tych samochodach ani ich przypadłości, czy mankamentów - pomożecie?

W moim budżecie do 50 000 można spokojnie wyrwać całkiem dobrze wyposażone sztuki obu propozycji, co nie ułatwia wyboru.

Auto planuję wyposażyć w instalację LPG - także komentarz na ten temat również mile widziany, abym nie strzelił sobie w kolano już na starcie ;)

Celuję w:
Budżet: 40-50tys
Rodzaj paliwa: Benzyna (prawdopodobnie pod instalację LPG)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010 - 2012
Jazda głównie po mieście i na obrzeżach (mieszkamy 20km od centrum Poznania)- czasem jakaś dłuższa podróż.

Jeżeli potrzebujecie jakieś konkretne info z mojej strony to piszcie - postaram się odpowiedzieć.
thedrw
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Alfa Romeo 147

09 Gru 2016, 12:41

thedrw napisał(a):Auto planuję wyposażyć w instalację LPG - także komentarz na ten temat również mile widziany, abym nie strzelił sobie w kolano już na starcie ;)

no to CC odpada, bo jest wtrysk bezpośredni w benzyniakach o słabej trwłości
Mazda 6 po lifcie też miała stosowany wtrysk bezpośredni oznaczony iDISI
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Gru 2016, 15:02

Musisz szukać aut z wtryskiem MPI wielopunktowym np Honda Accord.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Gru 2016, 17:09

trochę mnie zamartwiliście z tym bezpośrednim wtryskiem, ale widzę, że od 2 lat z powodzeniem instaluje się LPG również w tego typu silnikach

wiele znanych firm ma już w swojej ofercie tego typu instalacje
Np. STAG, Vialle, Prins

http://stag.pl/aktualnosci/71
http://autokult.pl/25668,instalacje-gaz ... sploatacji

rozumiem, że głównym problemem jest tutaj koszt takiej instalacji?
thedrw
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Alfa Romeo 147

09 Gru 2016, 17:21

Instalacje do bezpośredniego wtrysku są w większości tworzone jako dedykowane do konkretnego silnika. Nie do każdego muszą być dostępne
Inną kwestią jest, że auta z silnikami FSI od VAG już na dedykowanym paliwie nie są bezproblemowe
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Gru 2016, 17:28

tak jak mówiłem, laik ze mnie i nie bardzo rozumiem tą część nt. "Inną kwestią jest, że auta z silnikami FSI od VAG już na dedykowanym paliwie nie są bezproblemowe"
thedrw
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Alfa Romeo 147
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy
    Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami. Maserati GranTurismo Silnik 4.2 V8 405 KM Skrzynia aut. 6 Biegowy Rok prod. 2010 Całokształt Uważam że to bardzo fajne ...

09 Gru 2016, 17:47

Osadzanie się nagaru w głowicy, spalanie oleju w kosmicznych ilościach...kiedy wpiszesz w szukajkę "fsi problemy" będziesz miał lekturę na caly weekend :mrgreen:
VAG nie potrafił w XXIw (szczególnie prze pierwsze ~10lat) wyprodukować silnika, który można z "czystym sumieniem" komuś polecić, nieważne czy diesel czy pb. Testowanie rozwiązań na klientach, poprawianie jednej usterki w silniku ignorując inną, również powszechnie występującą itd :naughty: Już o testach emisji spalin nie wspominam
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Gru 2016, 17:50

Invi napisał(a):Osadzanie się nagaru w głowicy, spalanie oleju w kosmicznych ilościach...kiedy wpiszesz w szukajkę "fsi problemy" będziesz miał lekturę na caly weekend :mrgreen:
VAG nie potrafił w XXIw (szczególnie prze pierwsze ~10lat) wyprodukować silnika, który można z "czystym sumieniem" komuś polecić, nieważne czy diesel czy pb. Testowanie rozwiązań na klientach, poprawianie jednej usterki w silniku ignorując inną, również powszechnie występującą itd :naughty: Już o testach emisji spalin nie wspominam


:ok: popieram przedmówcę
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Gru 2016, 17:53

Tak jak mówi Invi silniki FSI VW mają problem z osadzaniem się dużej ilości nagaru.Tak wyglądają zasyfione zawory ssące z silnika FSI
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

09 Gru 2016, 18:14

ok, niestety zaczynam rozumieć ;) aczkolwiek czytałem, że przy instalacji z płynnym gazem ten (?) problem nie występuje...

dobrze, to w takim razie bardzo chętnie wysłucham czy możecie z czystym sumieniem polecić auto z tego segmentu do 50k zł, które nadaje się do LPG i to najlepiej do jakiejś bardziej standardowej instalacji?
thedrw
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Alfa Romeo 147

09 Gru 2016, 18:28

Jako faworyt Citroen C5 2.0 (z zawieszeniem hydro jest sztos), dalej Lagnua mk3 najlepiej 2.0T, później 2.0
Jakby przeszło Ci to LPG to lex is250
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Gru 2016, 19:17

Laguna III ma w silniku 2.0T hydraulikę wiec temat zaworów odpada.
Inne auta to Accord, Volvo, Bmw...sporo by wymieniać, zależy co się spodoba.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Gru 2016, 19:49

thedrw napisał(a):aczkolwiek czytałem, że przy instalacji z płynnym gazem ten (?) problem nie występuje...
ale nagar będzie tak czy siak się odkładać, bo to owoc spalania oleju, nie paliwa
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Gru 2016, 10:36

mike napisał(a):ale nagar będzie tak czy siak się odkładać, bo to owoc spalania oleju, nie paliwa

paliwa też z powodu powstawania cząstek stałych w tego typu silnikach - jest to spowodowane tym, że paliwo nie miesza się równomiernie z powietrzem po całej komorze spalania jak to było w MPi

Owocem IDIOTYZMU EKOpedziów wymuszających stosowanie wtrysku bezpośredniego są owe cząstki stałe - przez to nie są te silniki eko i teraz EKOpedzie krzyczą o DPFy dla samochodów z takimi silnikami. Od nowego roku już dostępne w Tiguanie 1,4 TSI i 1,8 TSI :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Gru 2016, 17:21

dzida napisał(a):paliwa też z powodu powstawania cząstek stałych w tego typu silnikach - jest to spowodowane tym, że paliwo nie miesza się równomiernie z powietrzem po całej komorze spalania jak to było w MPi
tak, ale jednak za 3/4 problemu odpowiedzialny jest olej :wink:
dzida napisał(a):teraz EKOpedzie krzyczą o DPFy dla samochodów z takimi silnikami.
jak trzeba nienawidzić ludzi, żeby tak uprzykrzać im życie... Niedługo na spotach będziemy wznosić okrzyki "na koń rycerze!"... :/
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004