Mazda 626 1.8 1998 huczenie po stłuczce.

21 Lis 2011, 19:56

Witam. Nie jestem do końca pewien czy w tym dziale powinienem to zamieszczać ale dość zielony jestem i moim pierwszym typem co do powodu są wiatraki chłodnicy?
A więc.. Ze 2 tygodnie temu stuknąłem gościa w tył przed przejściem. Nic się nie stało spisaliśmy umowę itp. Wsiadam do auta jade i niby wszystko ok ale coś głośniej się zaczęło zachowywać. Od tamtej pory zawsze podczas jazdy pojawia się huczenie które jest związane z rosnącą prędkością. Im szybciej jadę tym głośniej huczy. Nie huczy tylko z jednej strony, nie zmienia się podczas skręcania(jak przy łożyskach), nie słabnie nie rośnie wraz z wchodzeniem w zakręty. Dochodzi tak jakby na wprost spod maski. Znam się trochę na komputerach i wiem, że jak wiatraczek się uszkadza to wydaje różne dźwięki.. Zaglądałem pod maskę i nie znalazłem nic rzucającego się w oczy.. Za chłodnicą są te dwa duże wiatraki.. Logicznie myśląc kręcą się szybciej wraz z rosnącą prędkością.. Więc moje pytanie to czy może to być to ? Lub jak można w inny sposób sprawdzić co mojej madzi dolega? Nic się nie zmieniło oprócz właśnie tego huczenia. Chciałbym sam najpierw dowiedzieć się co jest grane zamiast iść i dać się doić w warsztacie bo to niby łożysko wymienić lub coś innego, co nie rozwiąże problemu .. Dzięki wielkie za pomoc :]
pawelm1989
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Białystok

21 Lis 2011, 20:05

Wiatraki nie kręcą się wraz ze wzrostem prędkości włączają się tylko jak jest potrzeba. A jak chcesz to sprawdzić to trzeba podłączyć wiatraki na krótko i zobaczysz jakie dźwięki wydają a jak nie wiesz jak podłączyć na krótko to zostaw samochód na wolnych obr. i czekaj aż się włączą.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy
    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy – Toyota Avensis (T250) –marzec 2003. Pierwsze poduszki powietrzne (airbagi) montowano jako opcję w samochodach koncernu GM już we wczesnych latach 70. System stał się ...