Mazda 626 1.8+LPG chodzi na 3 gary na wolnych!

18 Sty 2014, 08:10

Witam

Kupiłem kilka dni temu mazde 626 1.8 z 94 roku w holenderskim sekwencyjnym gazie. Na samym poczatku dodam że na gazie nie była jezdzona okolo 3 m-c z powodu braku butli(wygasła homologacja). Problem moj polega na tym że czasami na rozgrzanym silniku przy wolnych obrotach chodzi na 3 gary. Objawy te ustaja podczas jazdy a wracają przy wcisnięciu pedału w podłoge (dławi się). Przyznam się że nie znam tej marki od strony mechanicznej i jeszcze do niczego nie zaglądałem ale podejrzewam że są założone świece do gazu które dostały po d... przez tak długą jazde na samym paliwie. Oleju ani płynu nie bierze z rury też nie dymi. Odpala tez bez najmniejszego problemu wiec komprecha jest.

Chciałbym żeby ktoś kto jest bardziej obyty z tą marką powiedział czy moje przypuszczenia są prawidłowe czy też usterki szukać głębiej?? (aparat zapłonowy?) :)
wojteq235
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 10 10 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1,8 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • 18 Sty 2014, 13:40

    A skąd przypuszczenie, że chodzi tylko na 3 gary?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Sty 2014, 19:24

    trzepie budą strasznie a poza tym trzyma jakies 600-700 obrotów.
    wojteq235
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 10 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mazda 626
    Silnik: 1,8 105KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    18 Sty 2014, 22:28

    wojteq235 napisał(a): trzyma jakies 600-700 obrotów

    To mogą być normalne obroty. Moja Yariska ma na wolnych 590-620 jak silnik jest rozgrzany i nie ma żadnego obciążenia. Japońce potrafią mieć niskie wolne obroty i taki ich urok. Jeżeli na benzynie i gazie chodzi tak samo to myślę że nie ma co kombinować. Ja bym wymienił filtr powietrza i świece żeby mieć pewność że to jest ok.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5297
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    19 Sty 2014, 00:18

    Strasznie dziwne... wychodzi na to że japońska myśl techniczna rządzi sie własnymi prawami :D

    Troche juz aut przerobiłem i pierwszy raz sie spotkałem żeby silnik trzymał tak niskie obroty na biegu jałowym. Jutro sprawdze czy to prawda bo az mi sie wierzyc nie chce :)
    wojteq235
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 10 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mazda 626
    Silnik: 1,8 105KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    26 Sty 2014, 12:00

    Wznawiam temat gdyż problem troche przybrał na sile....

    Mianowicie wygląda to teraz tak że madzia odpala ale po 1-2 sek gasnie....

    Pomozcie bo ja juz wyczerpałem swoje przypuszczenia.
    wojteq235
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 10 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mazda 626
    Silnik: 1,8 105KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Bezpieczny wyjazd z małym dzieckiem
      Lipiec i sierpień to okres nasilenia wypadków drogowych z udziałem dzieci, które najczęściej uczestniczą w tych zdarzeniach jako pasażerowie samochodów, a więc wskutek błędów dorosłych. Za kierownicą ...

    26 Sty 2014, 22:55

    Po primo:

    Na PB i na LPG jest tak samo???

    Po Duo:

    Radzę podpiąć samochód pod kompa.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    27 Sty 2014, 08:24

    madzia od jakis 3 miesiecy gazu nie widziała bo sie homologacja na butle skończyła.
    wojteq235
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 10 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mazda 626
    Silnik: 1,8 105KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    27 Sty 2014, 10:37

    Paliwo jest? Jak tak, to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić, czy dociera ono do przepustnicy. A więc pompa paliwa, filtr paliwa, regulator ciśnienia paliwa i wtryski. Najlepiej by było, jakby nalać nakrętkę od butelki po napoju benzyny na przepustnicę, a druga osoba żeby uruchomiła w tym momencie silnik. Następnie jak silnik załapie, to powolutku wlewać następną nakrętkę, żeby utrzymac pracujący silnik. To pozwoli sprawdzić, czy to wina paliwa czy układu zapłonowego.
    Od razu ostrzegam - robota troszkę niebezpieczna i lepiej żeby to robił ktoś, kto wie o co chodzi i miał z tym do czynienia :!:
    Ale jest to chyba najlepszy fizyczny sposób na wyeliminowanie jednego z dwóch układów - zasilania lub zapłonowego.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Sty 2014, 17:35

    No więc tak: wymieniłem wczoraj kopułkę i palec i sytuacja sie nieco poprawiła zaczął równo pracować na wszystkie gary. Problem ponawia się jak noga mi sie robi ciężka. Objawia się to w ten sposób że zaczyna szarpać powiedzmy przy 4tys obrotów i konsekwętnie spada(szarpiac) aż zgaśnie. Jak już go chwilę pozniej odpale (kilkanaście sekund) chwilę chodzi na bardzo niskich obrotach (około 600) i zaraz wchodzi na optymalne obroty przy czym wciaż delikatnie szarpie przy dodawaniu gazu. Problem ten znika dopiero jak autko postoi pare minut.

    Wydaje mi sie ze problem lezy w układzie paliwowym tylko nie wiem do czego dopasować te objawy. pompka filtr czy wtryski??

    Tak na zakończenie dodam że przed wymianą kopułki i palca autko w ogóle nie chciało sie wkręcic ponad 3tys obrotów i ledwo jechało. Mimo to chciałem cos sprawdzić i potoczyłem sie na CPN. Tankowałem auto na odpalonym silniku żeby zobaczyć reakcję i odziwo zaczął pracować równo. Nie mam pojęcia skad taka reakcja gdyz palliwo w zbiorniku było... może pompka nawaliła i ciagnie powietrze przez co układ mi sie zapowietrza?

    Pomóżcie bo ja już głupi jestem.
    wojteq235
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 10 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mazda 626
    Silnik: 1,8 105KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    29 Sty 2014, 19:11

    Tankowałem auto na odpalonym silniku

    To nie jest ani dobry pomysł ani bezpieczny. Pomijając bezpieczeństwo ( mogły walnąć opary paliwa ) to tankując paliwo, w baku robi się zamęt - paliwo miesza się ze wszystkim, co normalnie leży na dnie zbiornika ( woda, piasek i inne syfy ). W ten sposób mógł się zapchać filtr paliwa, mogłu uszkodzić się też wtryski, ale mało prawdopodobne to jest. Zacznij od wymiany filtra paliwa i skontroluj ciśnienie paliwa - mogła też uszkodzić się pompka podczas takiego tankowania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Sty 2014, 19:18

    Zmierz ciśnienie paliwa na listwie... Podaj nam wynik.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    30 Sty 2014, 09:46

    W jaki sposób dokonac tego pomiaru ?? Jest jakiś "domowy" sposób czy warsztat ??
    wojteq235
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 10 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Mazda 626
    Silnik: 1,8 105KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    30 Sty 2014, 16:03

    wojteq235 napisał(a):W jaki sposób dokonac tego pomiaru ?? Jest jakiś "domowy" sposób czy warsztat ??


    Albo masz manometr do przynajmniej 4 bar, albo warsztat. Ale koszt nie duży, więc jeśli nawet masz manometr ale nigdy tego nie robiłeś to i tak poradzę Ci podjechać do pierwszego-lepszego warsztatu i zapytać zamiast się męczyć. Tylko weź konkretny wynik od mechanika. Fajnie jakby Ci to zrobił od razu na miejscu.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993