Mazda niezmiennie dąży do zapewnienia kierowcy przyjemności z jazdy i pewnego prowadzenia. Dzięki pełnemu wdrożeniu technologii SKYACTIV i dostosowaniu wszystkich elementów do ludzkich zmysłów, Mazda zapewnia płynne, przewidywalne reagowanie samochodu na działania kierowcy, wraz ze stabilnym sterowaniem, jakiego wymaga doświadczenie Jinba Ittai. Asortyment układów napędowych obejmuje najnowsze silniki SKYACTIV-D 1.5 i SKYACTIV-G 2.0. Wprowadzono również system napędu na dwie osie nowej generacji. Dynamiczne osiągi, linearne reakcje, niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji spalin składają się na niczym nieograniczoną radość z jazdy.
Podwozie i nadwozie CX-3 oparty jest na podwoziu SKYACTIV-Chassis. Zapewnia ono niezawodną sterowność, która przekłada się na pewność jazdy oraz wysoki poziom komfortu za sprawą odświeżonego zawieszenia i układu kierowniczego. Za sprawą precyzyjnej regulacji każdego z komponentów składowych samochód reaguje naturalnie, a kierowca pewnie i z łatwością go kontroluje, nawet podczas jazdy autostradą.
Układ kierowniczy pozwala na lekkie i zręczne manewrowanie po mieście, ale daje też poczucie stabilności na drogach gruntowych oraz na autostradach.
Układ hamulcowy zapewnia doskonałą kontrolę nad pojazdem przy niskich i średnich prędkościach, a w warunkach dużego rozpędu pozwala na sprawne hamowanie.
CX-3 oparty jest na nadwoziu SKYACTIV-Body Mazdy, które osiąga wysoką efektywność w trzech pozornie wykluczających się zakresach: bezpieczeństwa w razie kolizji, redukcji masy i wytrzymałość. Upraszczając jeszcze bardziej strukturę SKYACTIV-Body, kadłub CX-3 łączy w sobie efektywne rozłożenie odpornej na rozciąganie stali i optymalizację kształtów składowych szkieletu, tworząc lekką i mocną konstrukcję o silnych właściwościach rozpraszających energię.
Kadłub i inne części pojazdu składają się w 63% ze stali o wysokiej wytrzymałości, w 29% ze stali ultrawytrzymałej (780 MPa i wyżej) i w 4% ze stali o wytrzymałości sięgającej 1180 MPa.
Hałas, drgania (NVH) i aerodynamika Doskonałe wyciszenie uzyskuje się kontrolowaniem rezonansu zawieszenia poprzez dostosowywanie kształtu i twardości mocowań silnika oraz dopasowanie ich rozmieszczenia, optymalnie uzupełniając układ o materiały wytłumiające dźwięk.
W wersji AWD wprowadzono dodatkowe zmiany w celu redukcji hałasu i wibracji oraz ograniczenia ich rozpraszania przez cały kadłub.
Symulacje wykorzystujące zaawansowane obliczenia dynamiki opływów pozwalają na maksymalnie efektywne rozmieszczenie elementów aerodynamicznych. Umożliwia to uzyskanie doskonałej aerodynamiki, wpływającej korzystnie na sprawność jazdy i ograniczenie zużycia paliwa.
Układy napędowe Dostępne są dwa silniki: benzynowy SKYACTIV-G 2.0 dostępny w dwóch wersjach mocy i czysty Diesel SKYACTIV-D 1.5. Obydwa zapewniają płynną jazdę i racjonalny poziom zużycia paliwa.
Dostępna jest zarówno automatyczna, jak i ręczna skrzynia biegów. Automatyczna, sześciobiegowa skrzynia SKYACTIV-Drive zapewnia niskie zużycie paliwa, poczucie kontroli jak przy korzystaniu ze skrzyni ręcznej, a także płynne i mocne przyspieszenie. SKYACTIV-MT jest kompaktową, sześciobiegową skrzynią ręczną, z której korzysta się lekko i przyjemnie, zarazem usprawniając zużycie paliwa.
Układ napędu AWD nowej generacji, wykorzystujący użyty pierwotnie w CX-5 system kontroli momentu obrotowego Mazdy, pozwala na uzyskanie doskonałej dynamiki i stabilności pojazdu. Korzysta on z pierwszego na świecie* systemu wykrywania poślizgu kół przednich, który wykorzystuje sygnały z czujników do monitorowania zamiarów kierowcy i ciągle zmieniających się warunków jazdy. Ponadto CX-3 używa kompaktowego i lekkiego wału napędowego oraz nowoczesnego tylnego mechanizmu różnicowego.
Samochody do rajdów, wyścigów i driftu. Jak powstają, czym się różnią? Świat samochodów wyczynowych jest niemal tak barwny i zróżnicowany, jak fauna tropikalnych raf kolorowych. Auta służące do rywalizacji na odcinkach specjalnych i torach możemy jednak podzielić na trzy główne ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki MAZDA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne MAZDA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.