MAZDA KONTROLKA SILNIKA DSC TRYB AWARYJNY

11 Kwi 2011, 15:45

Witam
Jestem posiadaczem mazdy 6 z silnikiem 2.0 136km z 2004r .
Proszę o poradę gdyż nie mam pojęcia co robić .
Samochód kupiłem jakieś 6 miesięcy temu od samego początku zaczeły sie problemy .
Świecąca kontrolka silniczka i DSC udałem się do elektronika okazało sie że jakiś sterownik dsc czy coś takiego kosztowało mnie to 400zł,
fakt problem ustał do czasu kiedy 2 miesiące temu kiedy kontrolki zapalały i gasły kiedy chciały do tego samochód zaczoł sie dziwnie zachowywać
włodził w tryb awaryjny nie wchodził na wyższe obroty niż 1600 1800 gdy zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie problem ustał , przejechałem z 15 km i znów
udałem sie do mechanika stwierdził nieszczelność turbiny że niby puszcza olej oddałem do regeneracji kosztowało mnie to 1000 zł + wymiana
lecz i tak to nic nie dało . Pojechałem znów do elektronika komputer wykazuje bład P0093 (niesczelności układu paliwowego) Proszę o pomoc bo naprawdę
nie wiem co mam robić mechanicy rozkladaja rece .
Zbigniew187
zbigniew187
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Łódz

12 Kwi 2011, 09:56

Hmmm, albo mechanik naciaga cię na koszta, albo masz normalnie pecha :sad:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Kwi 2011, 18:28

Wątpię bo turbinę nie on robił on tylko w jakimś serwisie ...
Zbigniew187
zbigniew187
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Łódz

13 Gru 2012, 00:33

Diesel? Sprawdz przewody przy pompie wtryskowej, moze jakas opaska się poluzowała i dostaje sie lewe powietrze, Warto też sprawdzić filtr paliwowy, może zasyfiony? Albo też opaska z niego jakas sie poluzowała? Odpala bez problemu po dłuższym postoju? Jakby cos nieszczelne było w układzie paliwowym to paliwo cofaloby się do baku i dłużej by kręcił zanim zassałby do pompy wtryskowej paliwa, chyba że na przewodzie paliwowym do baku ma zawor jednostronny.
Alley
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 07 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Omega B
Silnik: 2.5V6 X25XE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

13 Gru 2012, 00:33

Przepraszam, archeolog ze mnie, dopiero zauwazylem daty. :lol:
Alley
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 07 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Omega B
Silnik: 2.5V6 X25XE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995