Mazda Mx3 Mechanik

29 Cze 2010, 17:34

Witam, dolałem ostatnio płynu chlodniczego do chlodnicy, po czym odpaliłem samochód, z pod korka wlewu płynu--- zaczelo pluc plynem- i pomyslalem sobie.... pewnie za duzo wlalem. Zaraz przestanie.... No i przestalo, lecz po krotkiej jezdzie wjechalem na parking, wychodze i widze kałuże pod autem- znów pluło płynem i to ostro. Zobaczyłem też że wskaźnik temperatury silnika podnosi się gdy dodaje gazu i opuszcza-gdy puszczam gaz. Pojechalem do mechanika, on po sprawdzaniu twardości rury od chlodnicy po wlaczeniu silnika i po oberwacji plujacego plynu - stwierdził- uszczelka pod glowica- zostawiłem u niego samochód - rozebrał silnik i wysłał glowice do sprawdzenia szczelnosci i zadzwonil na telefon ze glowica jest peknieta od srodka miedzy 3 i 4 cylindrem. Kupiłem 2 -taki sam silnik jaki mam ja. Zadzwonilem z tym do znajomego a on mi powiedzial ze mechanik moze klamac- naciągnął mnie na pieniądze- bo mógł to być- termostat, coś z chlodnicą i cos tam jeszcze wymieniał.... i tu nasuwa się moje pytanie : Czy faktycznie mechanik mógł mnie naciągnąć na pieniądze? Czy mogło być to coś innego ?
Jakich dokumentów od niego mogę żądać w razie zwrotu pieniedzy? ( chce oddać auto do innego mechanika po wszystkim)
Proszę bardzo o pomoc
darekwch
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: wch

29 Cze 2010, 20:48

po tym co opisałeś, to raczej mechanik miał rację
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

30 Cze 2010, 09:48

Jeżeli dolałeś płynu na gorącym silniku, to głowica mogła pęknąć.
Jeżeli dolewałeś na zimnym silniku, to nie miała ona prawa pęknąć z tego powodu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Cze 2010, 19:11

a jaka może być jeszcze przyczyna- wypluwania plynu chlodniczego przez korek aluminiowy od wlewu do chłodnicy?? Innych objawów nie ma.
Boję się że to może być jakaś pierdoła- termostat czy coś a mechanik po prostu chce zarobić na mnie sporo kasy.... Za sam demontaż i ponowny montaż silnika- 500zł. Sprawdzanie głowicy starej - 100 zł. Sprawdzenie kupionej glowicy... - 100zł. Planowanie, uszczelka pod glowice... uszczelka pokrywy zaworów....
Rozrząd przy tym wymieniac cały czy tylko pome wody i pasek ?
Co jeszcze jest do zrobienia przy zmianie głowicy?
darekwch
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: wch
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Design of the Year - nagroda dla SKODY Octavia
    "Nagroda "Design of the Year" to wielki zaszczyt dla SKODY i ogromne wyróżnienie dla całego naszego zespołu. Nowa Octavia jest klasą sama w sobie pod każdym względem. Jej doskonałe proporcje, czyste i ostre linie nadwozia ...