REKLAMA
Witam ma pare pytań.
Posiadam Mazde mx3 1.8 v6 136KM
Narazie posiadam w niej gaz zwykły, taką ją kupiłem ale chce zamontować w niej sekwencje. Chce zakupić ją na allegro i założyć w autoryzowanym serwisie czy w takim wypadku nie bedzie problemu z jej założeniem? czy otrzymam wszystkie potrzebne papiery do wbicia gazu?
Kolejne pytanie mam na temat instalcji która zamierzam zakupić. Oto jej parametry
W skład zestawu wchodzi:
komputer sterujący KME DIEGO G3
okablowanie układu (wiązka emulatora , wiązka listwy wtryskowej Valtek)
reduktor Zavoli Zeta N 150KM
elektrozawór gazowy z filtrem fazy ciekłej (niewidoczny na zdjęciu)
listwy wtryskowe Valtek 3cyl 3ohm (wraz z dyszami) 2sztuki
czujnik ciśnienia/podciśnienia (mapsensor)
sensorowy przełącznik z opcją pełnego wyświetlenia stanu gazu
sensor pełnego wyświetlenia KME PW2 z wiązką
buzer
filtr fazy lotnej typu Y(niewidoczny na zdjęciu)
czujnik temperatury gazu
W tej konfiguracji przeznaczony do samochodów o mocy do 150 KM
O PRODUKCIE
System sekwencyjnego wtrysku gazu LPG/CNG w fazie lotnej
KME ze sterownikiem DIEGO jest zaprojektowanym do zastosowania w samochodach posiadających zaawansowane systemy diagnozy
układu zasilania benzyną (OBD2, EOBD) - z katalizatorem i sondami lambda zachowując normy emisji spalin (również EURO4).
Zestaw Akme może zostać zaadoptowany do wszystkich silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa
zarówno sekwencyjnych jak i półsekwencyjnych, czy fullgroup.
Zastosowanie bardzo szybkiego, 16-bitowego mikrokontrolera Motorola,
pełniącego funkcję procesora sygnałowego i inteligentnego sterownika stopni wyjściowych wtryskiwaczy gazowych,
pozwoliło na precyzyjne i błyskawiczne sterowanie mieszanką gazowo-powietrzną,
w tym samym momencie, w którym sterownik benzynowy wtryskiwałby etylinę dla bieżącego cylindra.
Poprzez bardzo precyzyjne i błyskawiczne dozowanie gazu nie ma zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym podczas eksploatacji samochodu.
Nie ma straty mocy ani różnicy w elastyczności pojazdu.
Przyśpieszenie na zasilaniu gazowym jest takie, jak na benzynie.
Zasada działania systemu AKME oparta jest na pracy wtrysku benzyny - oddzielnie i niezależnie dla każdego kanału.
W każdym momencie pracy systemu wykorzystywana jest strategia podawania paliwa sterownika benzynowego.
Wtryskiwacze gazowe są kontrolowane za pomocą sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi,
które są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika.
Zapewnia to błyskawiczną reakcję na zmianę warunków zewnętrznych.
Z systemem sekwencyjnego wtrysku gazu LPG Akme samochód zachowuje normy emisji spalin
oraz spełnia warunki OBD II /EOBD bez dodatkowych emulatorów.
Rozprężony gaz podawany jest bezpośrednio przed zawory – tak jak w układach benzynowych,
co eliminuje możliwość wybuchów (spowodowanych gromadzeniem się gazu w dużej objętości kolektora ssącego).
Wszystkie funkcje diagnozowania i zarządzania silnikiem pozostają niezmienione.
Sterownik wtrysku gazu Diego/Ego posiada innowacyjny, wprowadzony przez firmę KME,
algorytm kalibracji samochodu w teście drogowym, przez zbieranie punktów pracy samochodu na benzynie i na gazie,
co umożliwia dobranie mapy gazowej identycznej z benzynową.
Wcześniej możliwe było to tylko w długotrwałych testach z wykorzystaniem hamowni podwoziowej.
Sterownik posiada wbudowany mechanizm samodiagnozy i diagnostyki systemu gazowego.
Niewielkie rozmiary obudowy oraz wygodne umiejscowienie uchwytu mocującego ułatwiają montaż pod maską samochodu.
Sterownik może współpracować z czterema sekcjami wtryskiwaczy benzynowych oraz z wieloma rodzajami wtryskiwaczy gazowych m.in. Matrix, Valtek , RAIL .
Zestaw Akme występuje w wersjach 4, 6 i 8 kanałowych dla silników 3, 4, 5, 6, 8 cylindrowych.
Dostępny jest również w wersjach dla samochodów amerykańskich oraz japońskich i dla silników typu Hemi.
System jest prosty w konfiguracji dla montażysty, a dla klienta niezauważalny poprzez tryb automatycznego przełączania.
W przypadku braku gazu w zbiorniku następuje automatyczne przejście na benzynę sygnalizowane dźwiękiem.
Użytkownik samochodu steruje przełączaniem benzyna/gaz
oraz śledzi wskazania czujnika ilości gazu w zbiorniku za pomocą miniaturowego panelu sterowania.
Na podstawie ustalonego przez sterownik benzynowy czasu wtrysku benzyny
oraz bieżących odczytów parametrów z czujników (m.in. temperatury, ciśnienia) DIEGO określa odpowiednie czasy wtrysku gazu oraz steruje zaworami gazowymi.
Proszę o pomoc. I jeżeli ktoś by wiedział ile bym zapłacił za samo podłączenie tego to proszę o odpowiedz. Praktycznie wchodzi samo podłączenie tego ponieważ butla i wszystkie rurki zostaną ze starej instacji.
Z góry dziękuje