21 Paź 2014, 17:47
Te Mazdy były produkowany tylko i wyłącznie z silnikiem Wankla 1.3, który pod względem osiągów jest mniej więcej porównywalny do silnika tłokowego 2.6, tak też traktują go firmy ubezpieczeniowe i często ta pojemność pojawia się w ogłoszeniach. Sam silnik nie jest specjalnie żywotny, wymaga remontu po przejechaniu 100-150kkm (ale nie powinien sprawiać problemów w międzyczasie przy odpowiedniej eksploatacji), i mimo że jest dużo prostszy w budowie od tradycyjnego, ze względu na swoją egzotyczność jest niewielu mechaników którzy ten temat ogarniają, są za to firmy które się specjalizują w ich regeneracji. Jak Mike powiedział, auto ma całkiem nieskromy apetyt na paliwo i olej (norma w Wanklach), natomiast nie powiedział że dla osoby która jest w stanie zaakceptować te bolączki, auto ma wiele do zaoferowania. Po pierwsze wygląd i funkcjonalność, chyba pierwsze i jedyne 4-drzwiowe coupe, po drugie doskonałe prowadzenie, auto jedzie jak po szynach dzięki niskiemu środkowi ciężkośći i wyważeniu 50/50. No i chyba jedyne auto w którym zaleca się kręcenie do odcięcia dla utrzymania silnika w dobrym stanie. Zdecydowanie auto dla pasjonatów, proponuję poczytać dokładnie z czym się wiąże posiadanie, jeśli się zdecydujesz to szukaj od 2006 w gorę, wcześniejsze silniki miały parę wad które poprawiono (między innymi z zapłonem i zalewaniem).