Mazda RX8

07 Gru 2011, 23:09

Witam.
Przymierzam sie do kupna mazdy rx8 2004 o mocy 231km. Chcialbym abyscie mi doradzili, na co zwrocic uwage, jak i gdzie sprawdzic ten samochod ( czy zwykly warsztat bedzie w stanie okreslic stan silnika wankla ), czy jest to auto awaryjne, czego sie obawiac, jak je eskploatowac. Szczegolnie zalezy mi na opini osob, ktore posiadaja te auto.
przysiu
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2008
Auto: audi a3 1.9TDi 130KM

07 Gru 2011, 23:16

Malo ktory warsztat w Polsce ogarnia ten silnik. A juz na pewno nie ASO Mazdy. Idz na forum Mazdy poczytac o RX-8 najlepiej. Nawet po analizie spalin chyba bedzie ciezko okreslic stan silnika, bo silnik Wankla spala jakies tam ilosci oleju i jest to normalne bo wynika to z jego budowy po prostu.

Autko fajne, kultowe, ale spala ogromne ilosci paliwa jak na ta pojemnosc, bo po miescie ci on bedzie lykal po 20l. Taka lekka, mala, cisna zabawka, dla duzych chlopcow. :D Na Nurburgringu kreci czasy porownywalne z M3 czy 350Z, co przy slabszym silniku jest jednak warte odnotowania.

Plus jest taki ze zwykle RX-8 nie maja duzo przebiegu, bo kupowali je pasjonaci marki, na dodatek dbali oni o te samochody, a pierwsze lepsze BMW z mocnym silnikiem to czesto jest kapec jakich malo, tym bardziej M3 10 letnie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Gru 2011, 23:20

ta rx8 ktora ogladam i przymierzam sie do kupna ma 100tys przebiegu, ale jest w bardzo dobrym stanie. Mam wlasnie pewne obawy czy auto nie bedzie mi sprawiac problemu przez tak duzy przebieg ( uwazam ze jak na te auto jest to dosc spory juz ). Paliwo to sprawa drugorzedna, wiem na co sie pisze.
przysiu
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2008
Auto: audi a3 1.9TDi 130KM

07 Gru 2011, 23:30

100k km, to przy 10 letnim autko jest 10k km/rok, takie co maja po 30-50k km i sa od 1-szego wlascicela tez sa odpowiednio drozsze. Tam sie pierscienie zuzywaja dosc szybko, wymiana nie powinna byc jakos masakrycznie droga, przy okazji uszczelke glowicy. Silnik jest bardzo prosty w budowie tak naprawde.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Gru 2011, 23:35

Przeciez w silniku wankla nie ma pierscieni
przysiu
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2008
Auto: audi a3 1.9TDi 130KM

07 Gru 2011, 23:43

To co jest na wierzcholkach trojkata czy tam cylindra, to sie chyba pierscien nazywa, juz mniejsza o to jak sie to nazywa, o ten element mi chodzilo.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Znalazlem filmik, ktory kiedys tam ogladalem, masz otwarty silnik na nim, niby po 120k km, pod koniec filmiku wyjal to co sie chyba pierscieniem nazywa.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI