MB 5.0 V8 - wybór oleju do dużego silnika

11 Lip 2017, 12:45

Cześć wszystkim,
Przy ostatniej wymianie oleju nie miałem pojęcia co miałem zalane, więc stwierdziłem że wezmę coś porządnego. W silniku pływa Motul 5W40 wraz z preparatem Ceratec. Silnik pracuje znacznie lepiej niż na starym oleju jednak chciałbym spróbować czegoś nowego, po za tym olej znika w dość szybkim tempie nawet jak na ten silnik, a szkoda tego motula żeby się przepalał. Wydaje mi się że mam dwie opcje, jedna to 5W50/10W50 np. Valvoline Racing(martwi mnie że nie ma aprobaty MB, nie wiem czy to ważne), czytałem że takie oleje są rewelacyjne do starszych dużych silników, lepiej chodzą i prawie nie biorą oleju. W dodatku 100zł za 5L to bardzo fajna cena. Druga opcja 10W40 Liqui Molly MoS2 - znajomy lał do BMW i silnik chodzi mu ciszej nawet w porównaniu do Motula, bierze też mniej oleju. Polecany też jest Valvoline Maxlife 10W40, ale nie ufam tej nazwie... Z góry dziękuję za dyskusję
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

12 Lip 2017, 10:55

A skąd pomysł na 50W? Czy aby dla tego silnika nie będzie ten olej w tym zakresie za "rzadki"?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lip 2017, 11:01

Jak pisałem, przeczytałem jakąś dyskusje na jakimś forum (jakiś czas temu, nie pamiętam szczegółów), że do takich starszych limuzyn z większymi silnikami oleje z końcówką 50 bardzo dobrze się spisują, wyższa lepkość w wysokiej temperaturze będzie oznaczać mniejszy pobór oleju i lepsze parametry pracy przy mocno rozgrzanym silniku. Nie próbowałem ustalić ile w tym prawdy, ale sporo osób chociażby na forum BMW jeździ na olejach z końcówką 50, jednak rzadko kiedy ktoś podaje argumenty dlaczego tak a nie inaczej.
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

12 Lip 2017, 11:13

Czru napisał(a): ...jednak rzadko kiedy ktoś podaje argumenty dlaczego tak a nie inaczej.

Ano właśnie...A warto sobie zadać pytanie, dlaczego producent silnika podaje wartośc lepkości np. 10W40, a nie 10W50 bądż 10W60...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lip 2017, 13:36

Pisząc o wartości z W nie masz na myśli lepkości - to jest zakres pracy w zależności od temperatury i nie ma nic wspólnego z lepkością. Oleje w50 i 60, to oleje stawiające silnikowi ogromne opory i gęste jak ch...a, za to odporne na ekstremalne warunki pracy silników wyczynowych, czyli nie dla ciebie. To, że olej znika może być winą pierścieni, uszczelniaczy czy ukrytego wycieku, nie zaś samych parametrów oleju. Przewija się też często myśl, że olej częściej znika właśnie gdy są w nim dodatki typu Ceratec czy Militec, dlatego może po prostu zmień markę oleju 5w40 lub 5w30 i poobserwuj.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Jak bezpiecznie holować samochód osobowy?
    Niezależnie od tego ile jeździmy samochodem dużo czy też mało nie możemy założyć, że nie przytrafi nam się awaria, która unieruchomi nasz pojazd. Dlatego warto wiedzieć co zrobić, gdy do takiej sytuacji dojdzie? Po ...