MB CLK w208 192km

17 Lip 2012, 19:13

Witam

Robiłem niedawno remont silnika. Wymieniłem m.in wszystkie pierścienie, kompressor, uszczelki itd

Remont miał miejsce ok. 2000 km temu, od tamtego czasu nie wymieniłem oleju bo zwyczajnie nie miałem do tego warunków. Na te 2000 km składa się m.in ok 1000 km po autostradzie, reszta w mieście.

Od kilku dni lekko popierdywał na luzie, czasami jak by szarpnął na wyższych. Dziś po odpaleniu auto nie pracowało jak zawsze, lekko co jakiś czas zafalowało (wahania ~100 obrotów). Pojechałem od klienta, zgasiłem. Po ponownym odpaleniu nagle wskoczył na 2000 obrotów na luzie i nie chciał zejść... Później generalnie zaczął zachowywać się nienaturalnie, średnio trzymał obroty, trząsł na ludzie.

Odłączyłem kleme na aku, po czym podłączyłem i odpalilem i było jeszcze gorzej ! Jak by palił na 2 gary, cały się trząsł.

Boję się czy przez to, że nie wymieniłem oleju go np. nie zatarłem ? Chce ten olej wymienić jutro. Jak myślicie ? Wina leży gdzieś np. w przepływomierzu ? Czy d..a zbita i zatarty ?

Niestety nie wiem czy się grzeje, bo czujnik temperatury padł krótko przed remontem i dopiero jutro będę mieć nowy.
worldwar
Początkujący
 
Posty: 98
Miejscowość: Leszno/Wro
0

22 Lip 2012, 08:19

Nie,olej tutaj nie ma nic do rzeczy.Załóżmy,że mechanicznie silnik jest sprawny,chociaż ,taki remont jaki przeprowadziłeś ,to żaden remont,tylko takie podleczenie.Tutaj może tobie pomóc podłączenie pod diagnostykę komputerową.Tutaj elektroniki jest już dosyć dużo,czasami nawet ASO MB miewa problemy z szybkim postawieniem diagnozy ,podczas wystąpienia niedomagań układu elektronicznego porozumiewającego się ze magistralą danych CAN(światłowody),dlatego lepiej by nikt niepowołany przy tym nie dłubał.Typowy najwcześniej występujący problem w tych silnikach to uszkodzenie silniczka krokowego sterującego obiegiem powietrza,od jego sprawdzenia bym zaczął,pamiętaj jednak o tym,by zawsze odpinać klemę minusową akumulatora podczas demontażu,ZAWSZE :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
0

23 Sie 2012, 00:23

Problem rozwiązany. Podczas składania silnika nie do końca wpięty został wężyk od podciśnienia, wypiął się i takie oto były objawy.
worldwar
Początkujący
 
Posty: 98
Miejscowość: Leszno/Wro
1