Megane 1 1.4 lpg chceck engine i service

21 Wrz 2018, 20:27

Witam kupilem meganke z 2002 r z gazem stag z 2011 r, gosc to kumpel mojego ojca dobrze zna sie z moja rodzina wiec mysle ze gowna mi nie wcisnal , ale zastanawiam sie czy dkbrze zeobilem kupujac to auto , swieci sie caly czas check engine service i kontrolka pasow gosc mi mowi zebym na to nie patrzyl bo to nic a w aso chcą majatek za wymiane czujnikow czy cos takiego , co myslicie?
berbel
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Bmw
  • 21 Wrz 2018, 21:41

    Jasne, nie patrz na kontrolkę pasów, a przy wypadku się zdziwisz :x
    Nie jeździj do ASO, tylko do mechanika albo elektryka z kompem, trzeba podpiąć i sprawdzić. Może być też tak, że wystarczy wtyczkę przeczyścić (nie wiem czy ten błąd nie będzie od napinacza pasów pod fotelem).
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    21 Wrz 2018, 21:58

    Edit jade od dziewczyny wrzucam luz a tu pojawia sie kontrolka takiego jakby wezyka , a silnik sam zaczyna wyc jakby wchodzil na obroty bez dodawania gazu .... dopiero wylaczylem silnik i wlaczylem i zgaslo , do tego zauwazylem ze na benzynie duzo lepiej chodzi niz na gazie
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    24 Wrz 2018, 18:13

    Trzeba zacząć od tego jaki masz tam założony gaz. Masz dokumenty z montażu to podaj co tam masz założone. Jeżeli silnik chodzi inaczej na benzynie i na gazie to gaz prawdopodobnie wymaga przeglądu, wymiany filtrów, regulacji i trzeba to sprawdzić.

    Kontrolka pasów może być faktycznie od kabla wtyczki pod fotelem kierowcy który często był przesuwany i coś tam nie styka. Najlepiej sprawdzić dokładnie jaki masz błąd wtedy można szybko dojść do tego co jest problemem.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    26 Wrz 2018, 14:31

    Wiec tak jest to gaz brc sekwencja zalozony w 2011 roku , auto mam pare dni , i uwaga sorry za wrpowadzenie w blad nie jest to kontrolka pasow tylko poduszki powietrznej .
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    26 Wrz 2018, 14:46

    berbel napisał(a):nie jest to kontrolka pasow tylko poduszki powietrznej
    nie ma konkretnej kontrolki od pasów czy od poduszki, jest ogólny błąd systemu AIRBAG i problem może dotyczyć poduszki jak i również pasów jak i fotela a
    Również także samego sterownika
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16699
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Avensis Verso (1995–2006)
      Znana również jako Toyota Picnic, Ipsum albo SportsVan, Toyota Avensis Verso doczekała się dwóch generacji. W założeniu była 6- lub 7-osobowym minivanem z dużym bagażnikiem. Samochodem rodzinnym, który ...

    01 Paź 2018, 16:24

    Musisz zrobic porzadna diagnostyke Clipem, slupek w tym aucie jest pancerny ale osprzet to jakas parodia, mialem dwie meganki i kazda co chwile stala u mechanika.

    Masz meganke ph 2 wiec juz silnik K4J z elektroniczna przepustnica i czujnikiem polozenia pedalu gazu (chociaz od pedalu do komory silnika biegnie linka) bardzo czesto powodem problemow z obrotami jest wlasnie przepustnica i potencjometr oraz uszczelki przepustnicy, zacznij od dobrej diagnostyki.

    Chociaz ja w swoich megankach wymienilem wszystko a problemy sie nie skonczyly :) ah te francuzy :)
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1479
    Zdjęcia: 20
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Paź 2018, 18:41

    Raziel11 napisał(a):Masz meganke ph 2 wiec juz silnik K4J z elektroniczna przepustnica i czujnikiem polozenia pedalu gazu (chociaz od pedalu do komory silnika biegnie linka) bardzo czesto powodem problemow z obrotami jest wlasnie przepustnica i potencjometr oraz uszczelki przepustnicy, zacznij od dobrej diagnostyki.


    W jedynce chyba nie było przepustnicy elektronicznej.

    Co do uszczelek zgoda, są dwie, ludzie ich nie wymieniają, u mnie była z kamienia, pękła w palcach.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    01 Paź 2018, 19:43

    Byla elektroniczna w polifcie, nawet mam jeszcze w domu taka, przez kilka miesiecy nauczyłem sie tego auta na pamiec :)
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1479
    Zdjęcia: 20
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Paź 2018, 19:32

    A czy to normalne ze mimo tego iz mam 2 kreski paliwa nagle zapala sie rezerwa ? Tam jest taki konputer pokladowy i pokazuje ilosc km do tankowania tyle ze caly czas jezdzilem na gazie a tych km tak jakby ubywalo i jak doszlo do 70 zapalila sie rezerwa , tak myske czy to normalne czy to orzez to ze jezdze na gazie ?
    I da sie jakos zresetowac ten komputer pokladowy ? Trzymam caly czas ten przycisk i nic sie nie dzieje :/
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    03 Paź 2018, 22:00

    Ja tam nic nie chce mówić ale wyczuwam niezłą padaczkę... Typowy "francuz".

    Rezerwa zapala się przy rezerwie, czyli poniżej 1 kreski. Może wskazania są niemiarodajne i wariuje, nie lata wskazówka czasem?
    Komputer pokładowy resetujesz właśnie przyciskiem na zegarach. Krótkie wciśnięcie resetuje wybrany pomiar, a długie wszystkie.

    Jak takie rzeczy nie działają to nie wiem co poradzić. Chyba tylko jechać do elektryka. Albo olać i jeździć.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    04 Paź 2018, 09:42

    Ehh zaczynam zalowac zakupu tego auta ... a niby kupowalem od znajomego ... malo tego dochodzi do tego wszystkiego ruszajacy i drgajacy lewarek , pisk podczas dodawania gazu na 5 biegu i takie delikatne metaliczne stukanie podczas szybszej jazdy a jak jade wolno na 1 lub 2 to slychac po pewej stronie takie jakby dwa garnki o siebie stukaly masakra ...
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    04 Paź 2018, 10:46

    berbel napisał(a):ruszajacy i drgajacy lewarek


    To akurat norma, nie przejmuj się.

    Co do reszty to nieciekawie... Wygląda jak gruzik za 2500 zł... a kupiłeś poliftową z dobrym silnikiem. Jedynie mogę współczuć, bo mam taką Meganę z 1.6 i złego słowa nie powiem :/
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    04 Paź 2018, 10:57

    A ten pisk na 5 ? Skrzynia do wymiany ?:/
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    04 Paź 2018, 12:28

    Może wystarczy dolać oleju albo wymienić.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007