Megane 1 1.4 lpg chceck engine i service

21 Wrz 2018, 21:27

Witam kupilem meganke z 2002 r z gazem stag z 2011 r, gosc to kumpel mojego ojca dobrze zna sie z moja rodzina wiec mysle ze gowna mi nie wcisnal , ale zastanawiam sie czy dkbrze zeobilem kupujac to auto , swieci sie caly czas check engine service i kontrolka pasow gosc mi mowi zebym na to nie patrzyl bo to nic a w aso chcą majatek za wymiane czujnikow czy cos takiego , co myslicie?
berbel
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Bmw
  • 21 Wrz 2018, 22:41

    Jasne, nie patrz na kontrolkę pasów, a przy wypadku się zdziwisz :x
    Nie jeździj do ASO, tylko do mechanika albo elektryka z kompem, trzeba podpiąć i sprawdzić. Może być też tak, że wystarczy wtyczkę przeczyścić (nie wiem czy ten błąd nie będzie od napinacza pasów pod fotelem).
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    21 Wrz 2018, 22:58

    Edit jade od dziewczyny wrzucam luz a tu pojawia sie kontrolka takiego jakby wezyka , a silnik sam zaczyna wyc jakby wchodzil na obroty bez dodawania gazu .... dopiero wylaczylem silnik i wlaczylem i zgaslo , do tego zauwazylem ze na benzynie duzo lepiej chodzi niz na gazie
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    24 Wrz 2018, 19:13

    Trzeba zacząć od tego jaki masz tam założony gaz. Masz dokumenty z montażu to podaj co tam masz założone. Jeżeli silnik chodzi inaczej na benzynie i na gazie to gaz prawdopodobnie wymaga przeglądu, wymiany filtrów, regulacji i trzeba to sprawdzić.

    Kontrolka pasów może być faktycznie od kabla wtyczki pod fotelem kierowcy który często był przesuwany i coś tam nie styka. Najlepiej sprawdzić dokładnie jaki masz błąd wtedy można szybko dojść do tego co jest problemem.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    26 Wrz 2018, 15:31

    Wiec tak jest to gaz brc sekwencja zalozony w 2011 roku , auto mam pare dni , i uwaga sorry za wrpowadzenie w blad nie jest to kontrolka pasow tylko poduszki powietrznej .
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    26 Wrz 2018, 15:46

    berbel napisał(a):nie jest to kontrolka pasow tylko poduszki powietrznej
    nie ma konkretnej kontrolki od pasów czy od poduszki, jest ogólny błąd systemu AIRBAG i problem może dotyczyć poduszki jak i również pasów jak i fotela a
    Również także samego sterownika
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16682
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Jak ominąć przeszkodę na drodze
      Szybciej zapadający zmrok czy trudniejsze warunki atmosferyczne mogą opóźnić lub uniemożliwić wcześniejsze zauważenie przeszkody na drodze. Dodatkowo na jezdni może niespodziewanie pojawić się pieszy albo wybiec zwierzę. ...

    01 Paź 2018, 17:24

    Musisz zrobic porzadna diagnostyke Clipem, slupek w tym aucie jest pancerny ale osprzet to jakas parodia, mialem dwie meganki i kazda co chwile stala u mechanika.

    Masz meganke ph 2 wiec juz silnik K4J z elektroniczna przepustnica i czujnikiem polozenia pedalu gazu (chociaz od pedalu do komory silnika biegnie linka) bardzo czesto powodem problemow z obrotami jest wlasnie przepustnica i potencjometr oraz uszczelki przepustnicy, zacznij od dobrej diagnostyki.

    Chociaz ja w swoich megankach wymienilem wszystko a problemy sie nie skonczyly :) ah te francuzy :)
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1479
    Zdjęcia: 20
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Paź 2018, 19:41

    Raziel11 napisał(a):Masz meganke ph 2 wiec juz silnik K4J z elektroniczna przepustnica i czujnikiem polozenia pedalu gazu (chociaz od pedalu do komory silnika biegnie linka) bardzo czesto powodem problemow z obrotami jest wlasnie przepustnica i potencjometr oraz uszczelki przepustnicy, zacznij od dobrej diagnostyki.


    W jedynce chyba nie było przepustnicy elektronicznej.

    Co do uszczelek zgoda, są dwie, ludzie ich nie wymieniają, u mnie była z kamienia, pękła w palcach.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    01 Paź 2018, 20:43

    Byla elektroniczna w polifcie, nawet mam jeszcze w domu taka, przez kilka miesiecy nauczyłem sie tego auta na pamiec :)
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1479
    Zdjęcia: 20
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Paź 2018, 20:32

    A czy to normalne ze mimo tego iz mam 2 kreski paliwa nagle zapala sie rezerwa ? Tam jest taki konputer pokladowy i pokazuje ilosc km do tankowania tyle ze caly czas jezdzilem na gazie a tych km tak jakby ubywalo i jak doszlo do 70 zapalila sie rezerwa , tak myske czy to normalne czy to orzez to ze jezdze na gazie ?
    I da sie jakos zresetowac ten komputer pokladowy ? Trzymam caly czas ten przycisk i nic sie nie dzieje :/
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    03 Paź 2018, 23:00

    Ja tam nic nie chce mówić ale wyczuwam niezłą padaczkę... Typowy "francuz".

    Rezerwa zapala się przy rezerwie, czyli poniżej 1 kreski. Może wskazania są niemiarodajne i wariuje, nie lata wskazówka czasem?
    Komputer pokładowy resetujesz właśnie przyciskiem na zegarach. Krótkie wciśnięcie resetuje wybrany pomiar, a długie wszystkie.

    Jak takie rzeczy nie działają to nie wiem co poradzić. Chyba tylko jechać do elektryka. Albo olać i jeździć.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    04 Paź 2018, 10:42

    Ehh zaczynam zalowac zakupu tego auta ... a niby kupowalem od znajomego ... malo tego dochodzi do tego wszystkiego ruszajacy i drgajacy lewarek , pisk podczas dodawania gazu na 5 biegu i takie delikatne metaliczne stukanie podczas szybszej jazdy a jak jade wolno na 1 lub 2 to slychac po pewej stronie takie jakby dwa garnki o siebie stukaly masakra ...
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    04 Paź 2018, 11:46

    berbel napisał(a):ruszajacy i drgajacy lewarek


    To akurat norma, nie przejmuj się.

    Co do reszty to nieciekawie... Wygląda jak gruzik za 2500 zł... a kupiłeś poliftową z dobrym silnikiem. Jedynie mogę współczuć, bo mam taką Meganę z 1.6 i złego słowa nie powiem :/
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    04 Paź 2018, 11:57

    A ten pisk na 5 ? Skrzynia do wymiany ?:/
    berbel
    Początkujący
     
    Posty: 58
    Auto: Bmw

    04 Paź 2018, 13:28

    Może wystarczy dolać oleju albo wymienić.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007