Megane 1.4 16V - nie spadają obroty po puszczeniu gazu

31 Lip 2016, 12:07

Witam wszystkich serdecznie, mam następujący problem z moim autem Renault Megane 1 ph 2 2002 rok silnik 1.4 16V K4J 714 bez gazu.
Po całonocnym postoju gdy ruszam z miejsca i wkręcam silnik na ok 2-3tyś po zdjęciu nogi z gazu obroty nie spadają przez ok 5-10 sekund, auto cały czas ciągnie jakbym trzymał wciśnięty gaz.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


zamieszczam filmik z podglądem parametrów podczas jazdy, jak widać wtryski reagują na puszczenie gazu, przepustnica niby też, uchylenie spada z 9% do 5.1% ale właśnie na tych 5.1% zatrzymuje się na chwile, zazwyczaj trwa to dłużej niż na tym filmie.

Przepustnica jest fabrycznie nowa założona 1.5 miesiąca temu a problem pojawił się ok 2 tygodni temu, jest to silnik K4J 714 więc nie ma tu silniczka krokowego, wszystko w elektryce. Potencjometr gazu podmieniałem i było bez zmian. Druga sonda lambda to uniwersalna NGK. Początkowo problem występował co 2-3 dzień, teraz praktycznie codziennie po dłuższym postoju.

ECU nie zgłasza żadnych błędów.
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

04 Sie 2016, 14:14

Bumpalump napisał(a):Przepustnica jest fabrycznie nowa założona 1.5 miesiąca temu a problem pojawił się ok 2 tygodni temu, jest to silnik K4J 714 więc nie ma tu silniczka krokowego, wszystko w elektryce.
Czujnik przepustnicy też zmieniony czy został stary?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sie 2016, 16:54

Kacper napisał(a):Czujnik przepustnicy też zmieniony czy został stary?

Wszystko jest zespolone w przepustnicy, wiec wszystko jest nowe.
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

05 Sie 2016, 10:51

Nie wiem tak na szybko, ale nie trzeba czasem zrobić adaptacji tej przepustnicy?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Sie 2016, 13:25

Auto po wymianie przepustnicy pracowalo kilka tygodni bez problemu, wiec raczej nie trzeba
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

05 Sie 2016, 22:25

W warsztacie zrobili adaptacji i stwierdzili ze wszystko jest w porzadku, na dniach sie okaze czy pomoglo.
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

06 Sie 2016, 11:54

Warsztaty rozkładają ręce, jeden zrobił adaptacje przepustnicy, nic nie pomogło co było oczywiste w dniu odebrania auta. Nawet ASO nie ma pojęcia co to może być. Nie pozostaje nic innego jak sprzedać, bo 3 miesiące niekończących się problemów to za dużo jak na moje nerwy, szkoda tylko utopionej kasy, bo wyszło mnie łącznie z zakupem, ubezpieczeniem i dotychczasowymi naprawami/wymianami 12tyś
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

08 Sie 2016, 19:00

Na filmiku mówisz że taki problem występuje tylko raz i później nie wraca. Teraz moje pytanie jest następujące, czy próbowałeś rozgrzać silnik na postoju do około 60-70 stopni i wtedy wyjechać i sprawdzić czy problem pojawia się?

W twoim przypadku problem pojawia się kiedy silnik na wolnych obrotach pracuje jeszcze ze ssaniem automatycznym. Tak mi się przynajmniej wydaje patrząc na pracę silnika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sie 2016, 22:37

Witam, problem nie pojawi się nawet gdy auto popracuje 20-30 sekund na luzie, silnik wtedy osiaga temperature zaledwie 35 stopni wiec ssanie dalej dziala.

Problem jest dziwny bo ani silnik ani elektronika nie nabierze temperatury po takim czasie.

Tez myslalem wlasnie ze cos sie krzaczy z automatycznym ssaniem.
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

08 Sie 2016, 23:03

Masz tam stałą temperaturę powietrza zasynanego .Prawie stałą bo od startu do względnego nagrzania motoru podniosła się tylko o 1 stopień.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sie 2016, 23:07

A powinna się zmieniać w znacznym stopniu?
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

08 Sie 2016, 23:18

Bumpalump napisał(a):A powinna się zmieniać w znacznym stopniu?
W twoim silniku nie mam takiej wiedzy :( na przykładzie innych raczej rośnie w miarę nagrzewania motoru.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna