Megane 1.6 90KM 1997 r. LPG pytan kilka...

05 Wrz 2008, 22:07

1. Jadac rano do szkoly po odpaleniu jak zawsze przelaczylem od razu na gaz,
ale tym razem noc byla bardzo zimna. Wyjechalem, zgasl mi. Odpalilem i znowu
przygazowalem, zeby przeskoczylo na gaz. Po przejechaniu 500 metrow zgasl mi
na swiatlach i przez 10 minut nie chcial odpalic. Wszyscy na mnie trukali
ph34r.gif Przelaczylem na benzyne i staralem sie odpalic na niej, ale cos
widocznie zamarzlo. Po 5 minutach prob zapalil, ale wcale nie mial obrotow.
Przygazowalem i jakos dojechalem do szkoly. Po lekcjach wszystko bylo juz w
porzadku...
Ktos odpisal mi na innym forum, ze wina jest zapowietrzony uklad chlodzenia i
od tego zamarza parownik.
2. Czy taki plyn chlodniczy sprawdzi sie w mojej Megance?
moto.allegro.pl/item428047487_stp_plyn_do_chlodnic_3_78_l_gwarancja_5_lat.html
Ew. co innego polecicie? Ile tego plynu wejdzie do calego ukladu chlodniczego?
3. Wybralem taki olej:
ELF COMPETITION STI 10W40
Jak myslicie czy to dobry wybor, jesli jezdze na LPG?
Aha czy przy zmianie rozrzadu musze wymienic olej? Bo jutro zamierzam wymienic
olej, a w przyszlym tygodniu rozrzad. Pytam sie bo nie chce wylewac nowego
oleju. Ile go wejdzie?
4. Czy wymienic olej od wspomagania, plyn hamulcowy?
Belele
Nowicjusz
 
Posty: 31
  • 06 Wrz 2008, 13:22

    1 - setki tysięcy razy się pisze i mówi,że zimnego silnika nie należy uruchamiać na LPG,a juz nie wspomnę,żeby na nim jechać.A jakie są skutki,sam się przekonałeś.Możesz się cieszyć,że nie uszkodził się parownik lub wtryski.I żaden płyn chłodniczy ci w tym nie pomoże.Płyn chłodzący silnik musi się zagrzać do temp. około 20 stopni,żeby LPG w parowniku mógł zmienić stan skupienia.
    2 - każdy płyn chłodzący na bazie glikolu nadaje się do twojego samochodu.Wybierając płyn chłodzący warto się kierować temperaturą zamarzania,bo te są różne,ale zazwyczaj różnica ta jest niewielka.Co do producenta,to raczej nie ma różnicy,bo skład jest podobny,a zasada działania taka sama.Możesz ewentualnie wybierać pomiędzy płynami do zwykłych chłodnic i chłodnic aluminiowych.No i możesz też się kierować pod względem wyboru producenta.Polecanymi producentami są np. znany Borygo i Dynagel 2000.
    3 - olej wymień po wymianie rozrządu.Wybierając olej musisz się kierować lepkoscią.Jeżeli wcześniej był stosowany olej 15W/40,to nie możesz wlać ani 0 ani 5 ani 10W.Tylko 15W.Jeżeli był 10W,a silnik nie pracował bez zarzutu,nie palił oleju w nadmiarze,to lej 10W.To samo odnosi się do pozostałych lepkości.Ważna tez jest klasa API.Musisz mieć olej do silnika benzynowego lub uniwersalny do benzyny i diesla.Więcej o olejach możesz poczytać w naszej zakładnce u góry forum "Oleje".
    4 - jeżeli nie wiesz,kiedy te płyny były wymieniane,to warto wymienić.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Wrz 2008, 14:00

    Nie wiedzialem jaki olej lal poprzedni wlasciciel, wiec wymienilem na ELFA STI COMPETITION 10W40 (polsyntetyk)
    Chodzi 10 razy lepiej niz wczesniej. Rozrzad zmienie gdzies za miesiac (brak kasy...)
    Belele
    Nowicjusz
     
    Posty: 31
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Honda NSX
      Pierwsza generacja Hondy NSX była autem niezwykłym. Przełomowe nadwozie wykonane w całości z lekkiego aluminium, silnik V6 znajdujący się za plecami kierowcy i niezwykłe właściwości jezdne wywoływały zachwyt. NSX powróciło ...