06 Wrz 2008, 13:22
1 - setki tysięcy razy się pisze i mówi,że zimnego silnika nie należy uruchamiać na LPG,a juz nie wspomnę,żeby na nim jechać.A jakie są skutki,sam się przekonałeś.Możesz się cieszyć,że nie uszkodził się parownik lub wtryski.I żaden płyn chłodniczy ci w tym nie pomoże.Płyn chłodzący silnik musi się zagrzać do temp. około 20 stopni,żeby LPG w parowniku mógł zmienić stan skupienia.
2 - każdy płyn chłodzący na bazie glikolu nadaje się do twojego samochodu.Wybierając płyn chłodzący warto się kierować temperaturą zamarzania,bo te są różne,ale zazwyczaj różnica ta jest niewielka.Co do producenta,to raczej nie ma różnicy,bo skład jest podobny,a zasada działania taka sama.Możesz ewentualnie wybierać pomiędzy płynami do zwykłych chłodnic i chłodnic aluminiowych.No i możesz też się kierować pod względem wyboru producenta.Polecanymi producentami są np. znany Borygo i Dynagel 2000.
3 - olej wymień po wymianie rozrządu.Wybierając olej musisz się kierować lepkoscią.Jeżeli wcześniej był stosowany olej 15W/40,to nie możesz wlać ani 0 ani 5 ani 10W.Tylko 15W.Jeżeli był 10W,a silnik nie pracował bez zarzutu,nie palił oleju w nadmiarze,to lej 10W.To samo odnosi się do pozostałych lepkości.Ważna tez jest klasa API.Musisz mieć olej do silnika benzynowego lub uniwersalny do benzyny i diesla.Więcej o olejach możesz poczytać w naszej zakładnce u góry forum "Oleje".
4 - jeżeli nie wiesz,kiedy te płyny były wymieniane,to warto wymienić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...