Megane 4 - gubi sygnał pomiędzy alternatorem a silnikiem??

09 Kwi 2025, 06:23

Pacjent Megane 4 - 1,5 dci 110KM.
Od początku. Kilka miesięcy temu auto trafiło do warsztatu z nie dającą się skasować usterką i błędem. Po około 10 dniach szukania okazało się, że winą były podgnite przewody koło przedniego zderzaka od elektrycznej rolety chłodnicy. Jednocześnie warsztat wymienił w alternatorze regulator napięcia jako niesprawny i zaznaczył, że to wina tamtego błędu że został uszkodzony. Wymieniłem też akumulator na nowy i porządny.
Odebrałem auto i ładowanie elegancko było ale po około 2 miesiącach, zaczęło wyrzucać podczas jazdy "Stop, usterka elektryczna" i zapalać się kontrolka od akumulatora. (nie wiem czy zapala się zawsze w takich sytuacjach przy usterkach w tym modelu, czy tylko wtedy gdy nie ma ładowania?) Taka informacja była na desce przez 1 / 2 sekundy, po czym znikała. Auto cały czas jechało normalnie.
Tak więc auto trafiło do elektryka. Oczywiście przy kolejnych uruchomieniach auta błąd znikał i przez kilka dni w warsztacie się nie pojawiał. Odebraliśmy auto ale po kilku dniach użytkowania alarmy na desce zaczęły powracać. Podczas jazdy ,gdy wyłączałem dmuchawę, radio ,itp były rzadsze. No to znowu auto trafiło do tego samego warsztatu i tam najpierw stwierdzili, że błąd to brak zaadaptowania alternatora po wymianie regulatora napięcia 2 miesiące temu, tak aby to silnik przez CAN sterował ładowaniem. Reakcja była od razu ,bo na wolnych obrotach przy obciążeniu ładowanie spadło do 12,2v, a gdy przez OBD podało mu się komendę o adaptacji, to natychmiast wzrosło. W ten sposób "silnik" zaczął sterować ładowaniem. Tylko co z tego, kiedy w drodze do domu wyrzuciło kilkanaście razy znów ten sam błąd... I teraz moje pytanie. Czy nadal jest problem z alternatorem który nie realizuje poleceń sterownika silnika , czy to raczej "silnik" nie przekazuje sprawnemu alternatorowi swoich komend ?? Czy zakupić całkiem nowy alternator, gdyż ten który jest może mieć wadę którą nawet punkt regeneracji alternatorów może nie zobaczyć?? Lub jakiekolwiek pomysł ktoś ma albo jakieś podobne doświadczenie, albo sugestie?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2025, 08:39

Alternator tu nie ma nic do powiedzenia i wydaje mi się że mechanik Cie zrobił w lekkie bambuko bo tam chyba nie ma typowego regulatora, napięciem zarządza sterownik, jeżeli aku jest wystarczająco naładowany to nie będzie ładował, spróbuj Aku rozładować i wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania. Wszystkie usterki poza alternatorem nie mają z nim nic wspólnego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Kwi 2025, 08:56

No dobra. Muszę podmienić na stary akumulator. Tymczasem załatwiłem sobie na podmianę inny alternator. W poniedziałek podmienię , to przecież nie zaszkodzi ale coś może wykluczy. Natomiast elektryk mówił ,że tam jest regulator napięcia i ten odpowiada numerowi z oryginalnego alternatora
regulator REGULATOR NAPIĘCIA 0272220827 dla alternatora Bosch F 000 BL0 825 (Taką mam nalepkę na (alternatorze OE).
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2025, 09:47

Może, nie wiem. Nie znam konstrukcji na pamięć.
A błędy jakie sypie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Kwi 2025, 11:09

Bzdurne. Od pedału sprzęgła po migacze. Ostatnio te które szczytal elektryk dotyczyły komunikacji pomiędzy
CAN a podzespołami z powodu braku ładowania chwilowego, to odpowiadało wszystko w ilości 97 szt...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2025, 11:11

artur73 napisał(a):dniach szukania okazało się, że winą były podgnite przewody koło przedniego zderzaka od elektrycznej rolety chłodnicy.
Wróciłbym do tego punktu . Czy aby tam wszystko poprawnie zrobione . Zajrzeć do wtyczki elektrycznej rolety . Coś mi się obiło o uszy że ten moduł i alternator niejako wiszą na tej samej linii komunikacyjnej LIN . Regulator był wymieniony na orginał czy zamiennik ? Nie było tam błędu - brak komunikacji z alternatorem ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2025, 11:12

Pomijam te które mówią o niskim napięciu, skasować przejechać się i odczytać jeszcze raz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Kwi 2025, 12:01

Też o tym myślałem. Muszę pogadać z warsztatem czy nie warto zajrzeć do tamtego miejsca jeszcze raz. Jednak najpierw podmienie ten alternator w poniedziałek. Jak to nic nie da to zabiorę się za przedni zderzak...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2025, 13:26

Nie wiem czy to przypadek ale raczej tak. Mianowicie wziąłem zwykły miernik. Odpalam silnik i włączam wszystko co żre prąd. Wtedy jest 12,1 / 12,2V . Wyłączam tylną szybę, dmuchawę, klimę itd i mierzę to nadal jest 12,2V ale tylko przez sekundę po przyłożeniu miernika. Od razu po przyłożeniu miernika do klem, wzrasta na 14,4V. Dlaczego po wyłączeniu pożeraczy prądu aż do przyłożenia miernika ciągle jest 12,2V..? Co daje te przyłożenie do klem miernika, że szybko napięcie idzie do właściwego? Zauważyłem też, że jak już to zrobię i idę ponownie włączyć "pożeracze prądu", to napięcie od tych 14,4V niewiele spada. Max do 14,1V... No tero tu jusz nic nie wim... :naughty:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna