Megane I 1.9DTI brak mocy

12 Sty 2018, 23:48

Witam.
Mam problem z Meganką...Po przejechaniu dłuższej trasy (+/- 100km 100-140km/h) i zgaszeniu silnika, a póżniej ponownym odpaleniu zanim ostygnie ,auto dławi się przez kilka sekund(odpala bez problemu). Po tym czasie teoretycznie wraca wszystko do normy, ale po próbie ruszenia z 1 biegu nie wchodzi na wysokie obroty, nawet jak depnę gaz do dechy(silnik na granicy zgaśnięcia). Po chwili autko sie oblokowuje i odzyskuje moc, do czasu jak zmienię bieg na 2(obroty spadają/nie wchodzi na wyższe),a pożniej 3 bieg to samo. Da się jechać jedynie gdy po zmianie biegu na wyższy utrzymam wysokie obroty.(np. z 3tyś spadną na 2tyś). Po kilku lub więcej takich przegazowaniach problem ustaje. W niektórych przypadkach ruszenie pod większe wzniesienie graniczy z cudem.Czasami po odblokowaniu obrotów potrafi zgubić na chwile moc(tak jakby zacieła się na chwile turbina) Ogólnie (tak mi się wydaje) autko nie ma prawidłowej mocy czy dany problem wystepuje czy nie. Gaz łapie najlepiej do połowy od 3 lub 4 biegu. Częściej w przyspieszaniu pomaga popuszczenie pedału gazu niz wdepnięcie do końca (ewentualnie stopniowe jego wciskanie). Jak jeżdżę po mieście to problem występuje raczej rzadko, choć sie zdarza , po trasie to niemalże pewne.Podczas jazdy w trasie tez czuje sie spadek dynamiki. Gdy silnik dobrze ostygnie po trasie to o ile dobrze pamiętam czasami dławi po odpaleniu ale po ustabilzowaniu moc normalnie ma. Jeśli chodzi o max prędkość to raz jest to wymęczone 120km/h , a raz 150-160km/h(zbytnio nie męczone). Jeszcze dodam,ze po kupieniu był bardziej zamulony i to przez cały czas ale po dłuższej dynamicznej jeżdzie się chyba przeczyścił i jest o niebo lepiej.Pomocy!!! Wie ktoś co to może być? Proszę o podrzucenie jakiegoś trafionego tropu bez konieczności narażania się na koszty.
nero9595
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.9DTI 98KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Sty 2018, 12:08

No właśnie - "przeczyścił się" stąd pytam:
1. kiedy zmieniany był filtr paliwa
2. w jakim stanie jest katalizator ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

13 Sty 2018, 19:35

Filtr paliwa był pewnie zmieniany przez poprzedniego właściciela lub po zakupie...(chociaż pewności nie mam w tych 2 przypadkach) i dosyc sporo czasu mineło tak czy inaczej -myślisz że to to?-wymienie dla pewności we wtorek/środe. Jeśli chodzi o katalizator to znawcą nie jestem ale kanaliki na moje oko nie były zapchane(sprawdzane przy okazji naprawy wydechu-prześwit był). Samochód przejąłem rodzinnie i dlatego jest troche zaniedbany. Aha i egr czyściłem ale nie był mocno zasyfiony. Zaczynam przygodę z "mechaniką" także z góry sory. Ogólnie z tym przeczyszczeniem musi byc cos na rzeczy(podejrzewałem że turbina była rzadko używana i może tam tkwił i tkwi problem-ale jak wspomniałem jestem jeszcze zielony w tym temacie)
nero9595
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.9DTI 98KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Sty 2018, 20:58

Turbina uruchamia się bez wiedzy użytkownika, także raczej to nie to :) Jeżeli filtr paliwa był dawno zmieniany, to od tego należy zacząć przy okazji oceniając, czy silnik nie łapie gdzieś powietrza na linii paliwowej (zapowietrzenie).
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

13 Sty 2018, 22:49

:D przez "rzadko używana" miałem namyśli częstsze jeżdżenie poniżej obrotów załączania turbiny,tylko miasto,zamulanie samochodu itd....inaczej mówiąc rzadkie "przedmuchiwanie" turbiny(tak wskazywały opowieści sprzedającego) - ale mam nadzieje,że z nią wszystko ok. Dzięki za rady...wymienie i zobaczymy..napewno nie zaszkodzi a może pomóc.
nero9595
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.9DTI 98KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Sty 2018, 22:17

Filtr zmieniony,układ wygląda na szczelny-efekt raczej niezauważalny jeśli chodzi o moc/dynamikę(na wystąpienie głównego problemu potrzeba więcej czasu-nie pojawia się na zawołanie :) )
nero9595
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.9DTI 98KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Manufaktura Car Show 2013
    W miniony weekend w Ch Manufaktura można było zobaczyć wydarzenia pod nazwą "Manufaktura Car Show 2013". To propozycja dla miłośników czterech kółek w najróżniejszych odsłonach. W tym roku była to największa ...

14 Maj 2018, 16:25

Znalazłem pośrednią przyczynę...zawór elektromagnetyczny (bodajże N18-podciśnieniowy do sterowania EGR-em). Problem w tym,że działa prawidłowo ale dostaje za małe napięcie i nie przepuszcza podciśnienia,nie przyciąga blaszki zamykającej otwór. Po podłączeniu do akumulatora (12,7V w momencie podłączenia) przyciąga blaszkę/"cyka". Na wtyczce napięcie max 12,05V i nie "cyka".
Zastanawiam się czy wina może leżeć po stronie jakiś czujników i sterownik nie daje większego napięcia,czy jakieś zaśniedziałe styki (może przy kompie).
Ktoś coś wie od czego to może być?
To może nie mieć związku,ale mruga kontrola świec żarowych na obrotach do 1000-pojawiło się po awarii i wyrzuceniu immo/awari centralnego na pilota(po pojawieniu się w/w problemu-chyba że po kasowaniu błedów jakims cudem sie dopiero pokazało)
nero9595
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.9DTI 98KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Maj 2018, 16:30

Jakiś czujnik czy coś w tym rodzaju napewno jest na pompie, ale raczej działa prawidłowo jeśli chce załączyć egr bo muli. (czujnik temperatury paliwa?/obciązenia pompy?)
Następny i chyba ostatni współpracujący z układem EGR jest w przepływomierzu-czujnik temperatury powietrza dolotowego-może jest zasyfiony i przekłamuje?. Chyba że jest jeszcze coś?
nero9595
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.9DTI 98KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Cze 2018, 16:30

DIAGNOZA: przepływomierz i czujnik temperatury paliwa do wymiany-autko odzyskało moc i egr otwiera
nero9595
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Renault Megane I
Silnik: 1.9DTI 98KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999