Megane II vs golf v

15 Wrz 2018, 10:42

Witam mam okazje kupić od znajomych renault megane II 1,6 sedan 2004r albo vw golfa v 1.6 mpi 2004r. Od razu planuje je zagacowac i który z nich lepiej współpracuje z LPG? oraz który jest lepsza opcja pod względem niezawodności i kosztów utrzymania?
mrszaki
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: nie mam

15 Wrz 2018, 10:54

Nie wiemy nic o stanie technicznym, wizualnym, przebiegu i historii pojazdów ale porównując technologicznie to pod każdym wzgledem VW wypada lepiej. Silnik w Renault bardzo dobrze znosi gaz jednak 1.6 MPI VW to prawdziwa klasyka pod instalacje gazowa, silnik jak i osprzet VW bedzie znacznie bardziej niezawodny od Renault co tym samym obniza znaczco koszty utrzymania samochodu, w razie wystapienia ewentualnych usterek VW bedzie rowniez znacznie prostszy w naprawie, koszty czesci są porównywalne.

Najczestsze bolączki Golfa z tym silnikiem, przepustnica którą trzeba czyscic i adaptowac co ok 40-50tys km (koszt ok 300zl) cewka zapłonowa która srednio konczy zywot po 150tys km ale znow jej cena jest dosyc niska ok 300zł

Najczestsze bolączki Megane, koło zmiennych faz rozrządu które zaleca sie wymienic przy kazdej wymianie rozrzadu wraz z elektrozaworem (kołom ok 300zł i zawór też 300zł, rozrząd w okolicy 300zł+ robota) oraz nietrwałe cewki zapłonowe koszt jednej to ok 120zł z tego co pamietam
Poza tym losowe problemy z elektroniką które są najwieksza bolączką
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Wrz 2018, 12:47

Golf to tez zadne cudo ale megane 2 bym nie kupil. To awaryjny i kiepski model. Z tych dwoch bez watpienia wybralbym golfa.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

15 Wrz 2018, 14:04

Co do kosztów utrzymania to bym polemizował, myślę że są na zbliżonym poziomie. Silnik jeden i drugi to klasyka gatunku, bardzo dobry. Meganka będzie na pewno bardziej dynamiczna i mniej paliła. Jako użytkownik Meganki powiem tak : denerwują różne trzeszczenia, szczególnie uszczelek, koło zmiennych faz nie jest dużym problemem jeśli wymienia się je wraz z rozrządem oraz stosuje dobry olej i wymienia co 10-15 tys a nie co 30 tys jak podaje producent. Jeżeli nie bity nie ma problemów z korozją. Na pewno duży pozytyw to koszt zakupu, ten sam rocznik na pewno będzie sporo tańszy w Renault. Pamiętaj że Golf 5 nie jest już uznawany za tak bezawaryjny jak jego poprzednicy. Pod LPG jeden i drugi silnik jak najbardziej.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Cruze 1,8 / Elantra V 1,6 / 3 II 2,0 / Fluence 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu C - silnik benzynowy o mocy około 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2011 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Chevrolet Cruze 1,8 - 141KM - Hyundai ...