15 Wrz 2018, 10:54
Nie wiemy nic o stanie technicznym, wizualnym, przebiegu i historii pojazdów ale porównując technologicznie to pod każdym wzgledem VW wypada lepiej. Silnik w Renault bardzo dobrze znosi gaz jednak 1.6 MPI VW to prawdziwa klasyka pod instalacje gazowa, silnik jak i osprzet VW bedzie znacznie bardziej niezawodny od Renault co tym samym obniza znaczco koszty utrzymania samochodu, w razie wystapienia ewentualnych usterek VW bedzie rowniez znacznie prostszy w naprawie, koszty czesci są porównywalne.
Najczestsze bolączki Golfa z tym silnikiem, przepustnica którą trzeba czyscic i adaptowac co ok 40-50tys km (koszt ok 300zl) cewka zapłonowa która srednio konczy zywot po 150tys km ale znow jej cena jest dosyc niska ok 300zł
Najczestsze bolączki Megane, koło zmiennych faz rozrządu które zaleca sie wymienic przy kazdej wymianie rozrzadu wraz z elektrozaworem (kołom ok 300zł i zawór też 300zł, rozrząd w okolicy 300zł+ robota) oraz nietrwałe cewki zapłonowe koszt jednej to ok 120zł z tego co pamietam
Poza tym losowe problemy z elektroniką które są najwieksza bolączką