Megane IV 1.2 TCe vs. 1.6 TCe GT EDC

25 Wrz 2022, 17:13

Witam, mam na oku 3 modele Megane IV.

1. Wersja BOSE: Rok: 2016 | Paliwo: Benzyna | Silnik 1.2 TCe | Moc: 130KM | Skrzynia: Manual | Przebieg: >100kkm

2. Wersja GT: Rok: 2017 | Paliwo: Benzyna | Silnik: 1.6 TCe GT | Moc: 205KM | Skrzynia: EDC | Przebieg: <100kkm

3. Wersja GT: Rok: 2016 | Paliwo: Benzyna | Silnik: 1.6 TCe GT | Moc: 205KM | Skrzynia: EDC | Przebieg: >100kkm

Różnica cenowa między 1.2 a 1.6 to ok. 10k.

Wiele złego naczytałem na temat silników 1.2 podobno nadmiernie zużywają olej, z drugiej strony inni nie zgłaszali podobnych problemów i szczerze jestem w kropce na którą wersję finalnie się zdecydować.
Co do sytuacji z 1.6 wydaje się ona lepsza, jednak nie zależy mi aż tak bardzo na mocy, a bardziej na najmniejszy awaryjności jednostki silnikowej i w miarę jak najdłuższym czasie jej eksploatacji <200kkm+.

Pytanie czy kwestia zużycia oleju w 1.6 jest podobna do tej z 1.2 i czy warto dopłacić i kupić jednak jednostkę mocniejszą, a jeżeli tak to dlaczego?

Pozdrawiam
Marek202
Nowicjusz
 
Posty: 33

12 Paź 2022, 14:18

Marek202 napisał(a):Wiele złego naczytałem na temat silników 1.2 podobno nadmiernie zużywają olej, z drugiej strony inni nie zgłaszali podobnych problemów i szczerze jestem w kropce na którą wersję finalnie się zdecydować.
Jak by mi nie zależało na mocy to na pewno bym się nie pchał w taki sam samochód z mocniejszym silnikiem kiedy trzeba by było dopłacić aż tyle co napisałeś.

Poszukaj sobie takiego samochodu z małym przebiegiem nawet jak będzie ciut droższy to może wato by było pokryć taką różnicę :yes:

A jeszcze pytanie dlaczego akurat Megane? :sly:
Moskito
Początkujący
 
Posty: 193
Zdjęcia: 17
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Isolde Holderied - Alpejska Błyskawica z Toyoty
    Isolde Holderied to jedna z najbardziej utytułowanych zawodniczek rajdowych świata. Uznawano ją nawet za następczynię legendarnej Michele Mouton. Startowała samochodami wielu marek, jednak największe sukcesy w rajdach WRC ...