Mercedes 190 1985r. 2.0 Pb+LPG spalanie 18 litrów

13 Paź 2012, 15:16

Witam.
Mam problem z kolosalnym spalaniem. Gdy go kupiłem to spalał o wiele mniej (przynajmniej tak mi się wydaje), teraz pali ponad 18 litrów/100 km gazu. Paliwa pali raczej dobrze (nie sprawdzałem). Czy można to jakoś wyregulować, żeby to dobrze paliło (max 14 litrów/100 km). Jest jakaś śrubka regulacyjna? Potrzebny jest gazownik czy samemu też dam radę? Samochód to Mercedes 190 W201 1985r. 2.0 Pb+LPG, najprawdopodobniej gaźnik Stromberga. Dodam, że jest to mój pierwszy samochód na gazie.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2012, 16:02

Kamilu,znowy ty dobrze trafiłeś :D Mam takiego Tanka(czołg),jedynie raz miałem takie spalanie gdy silnik był przed regulacją zaworów(przy remoncie założono mi mechaniczne ,regulowane manualnie),zawory były przykasowane,palił jak Smok.Napisz czy pachnie gazem po odpaleniu,czy jest słaby,itd?Przyczyn może być kilka,aż z typowymi dla tych aut blokującymi się tłoczkami układu hamulcowego(opory toczenia),wtedy też spalanie drastycznie wzrasta.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Paź 2012, 18:12

Auto jest słabe, ale na benzynie jest o wiele lepsze. Czy pachnie gazem po odpaleniu to nie zauważyłem, aczkolwiek nie raz jadąc poczułem gaz (zapach identyczny jak z kuchenki). Ile taki remont zaworów może kosztować? To nie jest kwestia pokręcenia śrubką regulacyjną przy gazie?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2012, 18:24

Masz kompensację hydrauliczną,sprawdź tylko, czy łańcuch rozrządu nie jest rozciagnięty,to może być winowajca,na benzynie chodzi lepiej,ale chyba też nie rewelacyjnie?Potem należy przyglądnąć się reduktorowiLPG,reaguje na regulację śrubką regulacyjną,czy nie reaguje?Jeśli nie,bebechy do wymiany.Możesz mieć zanadto odkreconą śrubę regulujacą dopływ gazu do dolotu(faza lotna)Poza tym,gdy filtr gazu jest zanieczyszczony,silnik zaczyna więcej palić.Pytaj,znajdziemy przyczynę jak nic.Przysłuchaj się zaworom,od tego zacznij.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Paź 2012, 22:31

Gdzie znajdę filtr gazu? Butlę mam w miejscu koła zapasowego.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

14 Paź 2012, 06:31

Poradzisz sobie z tym sam bez problemu,naturalnie instalatorzy LPG będą ciebie straszyć,że możesz polecieć do nieba :no: :D Filtr masz pod maską silnika,taka mała puszeczka z odkręcanym spodem,od niej wychodzą dwa kabelki(elektromagnes).Musisz jednak wczesniej zakrecić zawór na butli ze strzałką skierowaną w kierunku od butli,zapalasz silnik tak,by chodził na gazie,potem gdy silnik jest na chodzie zakręcasz zawór i czekasz, aż silnik zgaśnie(gaz z przewodów wypalony)i wtedy delikatnie odkręcasz denko puszki z filtrem,nasz puszkę firmy BRC?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi ASX, LANCER i COLT z instalacjami LPG
    W polskich salonach Mitsubishi Motors są już dostępne modele ASX, Lancer i Colt z instalacjami LPG z pełną gwarancją. W takie instalacje można wyposażyć zarówno nowe samochody, jak i używane modele marki Mitsubishi. ...
    Hyundai skutecznie broni swojej pozycji w Europie
    Najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, dotyczące wolumenu rejestracji nowych samochodów pokazują, że udział w rynku europejskim firmy Hyundai w pierwszym kwartale 2013 ...