Mercedes 2.2 D wymiana pompy Lucas na Bosch.

25 Mar 2017, 08:09

Witam niedawno zostałem zmuszony do wymiany mojego starego Lucasa którego miałem już serdecznie dosyć. Przekładki dokonałem sam i napiszę tu instrukcję jak zrobić to najprościej.
Potrzebne graty:
-pompka bosch vito 2.3td z kółkiem ( ja zmieniłem też vacum)
-obudowa filtra oleju ( wymiennik ciepła z prawej strony)
-mocowanie filtra paliwa
-elektrozawór podciśnieniowy
-linka gazu (zastosowalem linke rowerową 1m pancerza + linka)
-brocki do głowicy (22mm)
-przewody wtryskowe
.
Demontaż:
zrzucamy cały plastik z góry , kolektor ssący obudowe filtra paliwa , pająka( kabelki od świec itd ja odkręcałem jeden przewod od rozrusznika)
przewody wtryskowe,pokrywke zaworów, i vacum pompe (z przodu silnika wychodzi z niej przewód podciśnieniowy do pompy hamulcy.
kręcąc wałem korbowym zgodnie z ruchem wskazówek i tylko tak ustawiamy OT na kole zamachowym (sprężanie na 1 garnku) luzujemy napinacz ( wykręcanie nie konieczne)
odkręcamy śrubę na pompie paliwa ( UWAGA LEWY GWINT)
ustawiamy rozrząd na 15 (za OT) .
odpinamy kabel pompy,
odkręcamy pompe (3 śruby) po czym ją wyszarpujemy i oddajemy na złom.
odkręcamy obudowe filtra oleju wyciągamy górny króciec i instalujemy brocki aby zatkać dziury w głowicy (bierzemy kulke od przegubu wklęsamy broki delikatnie wsadzamy do dziury wyklepujemy wklęśnięcie.

Montaż
zaczynają się schody
Nową pompke teraz należy zablokować. odkręcamy z boku pompy największą śrubke (19mm lub 17) oczą naszym ukazuje się wałek kręcimy pompką w prawo obserwując wałek w poszukiwaniu małego wypustka.
idziemy do garażu dobieramy śrubkę która naj ciaśniej pasuje do otworu nacinamy ją (tak aby w koncówkę wszedł owy wypustek) wsadzamy ją na wypustek odmierzamy długość śrubki tak aby wystawała ok 3 mm z pompki docinamy zakładamy na wypustek i dokręcamy naszym korkiem od pompy dość mocno. próbujemy obrócić pompką upewniając się że jest zablokowana.

montujemy nowe kółko i w tym miejscu polecam się zająć linką aby pompy już nie sciągać. na bloku silnika znajdują się 2 dziurki m8 lub m6 w osi pompy mniej więcej tam instalujemy wspornik na linke od roweru ( musi trzymać pancerz) koncowke łączącą linkę z pompą zrobiłem z blaszki wiercąc otwor na kulke a dalej nacinając rowek średnicy sułpka pod kulką na koncu zaginamy przeciągamy linke przez blaszke i mamy mocowanie przeciągamy linke przez pancerz.

Wsadzamy pompke na silniku ustawionym 15 za OT dokręcamy ją
zdejmujemy blokade po czym kręcimy silnikiem ze 2 razy ustawiamy na 15 za OT po czym sprawdzamy czy wypustek dalej jest na swoim miejscu ( ja uzywałem lusterka inspekcyjnego oraz mojej blokady)
zakręcamy korek zakładamy linke na kulke. Dopasowujemy przewody wtryskowe zajęcie dla cierpliwych. podłączamy instalujemy nową obudowe filtra oleju nową obudowe filtra paliwa podłączamy wszystko linke gazu prowadzimy do potencjometru tam jest zaślepka wyciągamy ją instalujemy linke tak aby dobrze działała z pompy wychodzą 3 kruće podciśnieniowe ( ja narazie rozpracowałem 2) podpinamy wężyk do pierwszego patrząc od rozrządu( gaszenie) i do ostatniego (z tyłu pompy ssanie) instalujemy kolektor i całą resztę nadszedł czas na elektrozawór musimy go połączyć tak z vacum i z pompką aby po podaniu 12v na zawór podciśnienie na pompe było zamknięte a po odlączeniu vacum idzie na pompe (gaszenie 1 kruciec od rozrządu) ssanie możemy zrobić na podobnym elektrosaworze lub na termostacie podciśnieniowym chodzi o to aby na wolnych nie szarpało nim jak starą prostytutką. zaworkiem do gaszenia podpinamy się pod np 3 bezpiecznik gdzie pojawia się napięcie po kluczyku. a od ssania prowadzimy kabelek np do guziczka od ssania. (pamiętajcie o bezpieczniku)

odpowietrzamy i odpalamy (uprzednio nalezy uzupełnić brakujące płyny) podziwiamy jak pali na dotyk i jak równo i cicho pracuje.
jazda próbna po której sprawdzamy czy nic nam nie cieknie i korzystając z tego że już jest ciepły odkręc amy 3 śrubkina od pompy i kręcimy śrubką do regulacji wolniej niż bardzo powoli bo pompa reaguje z duzym opóźnieniem i ustawiamy na słuch jak już wszystko trybi stkręcamy wszystko i zapominamy o naszym cieknącym śmierdzącym lukasie ;) enjoy
Meśkiewicz
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 18 03 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes w202
Silnik: 2.2 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

18 Cze 2017, 17:43

Fajnie ze ktoś wreszcie opisał to tak jak ma byc opisane. Ja bawiłem się sam troche z pomoca ukraińskiego mechanika z you tube dałem rade tym bardziej ze w życiu nie ustawiłem rozrządu. Ale ile ludzie piszą na ten temat ze to ze tamto a nie bardzo się znają. 3 przewód podciśnienia stabilizuje obroty po podłączeniu go do pompy vacum silnik wolniej reaguje na gaz myślę że po kombinacji z tym właśnie wyjściem podciśnienia na pompie boscha wasze mercedesy nie zabkowalyby. Ja ten silnik zamontowalem w buggym wiec zabkowania nie ma. Silnik kręci się jak benzynowy.
Marcian
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 06 06 2002
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: 40000
Silnik: 1.9tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1999

14 Maj 2024, 14:43

Witam kolegę
mam pytanie odnosnie wymiany pompy wtryskowej w mercedesie w202 2.2d z lucasa na boscha
konkretnie chodzi mi o nr. pompy boscha z vito 2.3 td i czy moglibyśmy porozmawiać telefonicznie?
pozdrawiam.
Hamack40
Obserwowany
 
Posty: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Jak działają aukcje samochodów poleasingowych?
    Kupno samochodu jest zawsze niemałym wyzwaniem. I dotyczy to zarówno małych oraz średnich przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Spora część używanych samochodów sprzedawana jest przez handlarzy, ...