04 Lis 2007, 15:38
Bez wykręcania z silnika musiałbyś mieć cęgi i podczas ich nagrzewania zmierzyć prąd na każdym kablu(pobór prądu wynosi około 30A) lub podłączyc w szereg między kablem a świecą żaróweczkę(to lepszy sposób).Ale najlepszym sposobem to jej wykręcenie i podłączenie bezpośrednio pod akumulator i sprawdzić czy grzeje.Oczywiście musi to być tylko chwila,żeby świecey nie przepalić.Piszesz,że często ci sie one przepalają no i jest do nich trudny dostęp.Nie wiem jakie świece tam masz wkręcone,ale ja w tym przypadku proponuję ci kupic świece samoroegulujące się.Świece te sa wyposażone w drugą spiralę,która utrzymuje stałą temperaturę,dzięki czemu rozgrzewa się ona szybciej i nie grozi jej przegrzanie.Należy tez zwrócić uwagę na to,jakie świece zaleca producent,ponieważ w przypadku świec żarowych nie tylko jest ważna jej wartość cieplna,czas nagrzewania,napięcie pracy,kształt ale bardzo ważne jest to,że jest ona dobierana przez producenta w zakresie kształtu komory wstepnej.
Należałoby tez sprawdzić,jaki jest powód przegrzewania się tych świec.Czy to tylko wina tego,że sa one słabej jakości czy powodem jest moduł,który może podawać za długi czas grzania(wyłacznik czasowy lub czujnik temperatury).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...