Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje fascynujący samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii "AMG Performance 50", stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku. Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejsza 4-cylindrowa jednostka na świecie, pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - deklasująca nawet najmocniejsze auta sportowe, a jednocześnie zgodna z normą emisji spalin Euro 6. A 45 AMG przoduje również pod względem zużycia paliwa, zadowalając się średnio 6,9 l/100 km (NEDC). A dzięki napędowi na obie osie AMG 4MATIC ustanawia nieznane w segmencie standardy dynamiki jazdy.
Nowa platforma Mercedes-Benz dla modeli przednio- i czteronapędowych to znakomita baza dla A 45 AMG i co najmniej dwóch kolejnych sportowych aut z Affalterbach. Inżynierowie AMG zaszczepili A 45 AMG lata doświadczeń zdobyte na torach wyścigowych i w projektowaniu samochodów o wysokich osiągach. Tak przygotowany, nowy model stanowi perfekcyjne ucieleśnienie idei AMG - "Driving Performance", łącząc fascynującą dynamikę i kunszt wykonania z wyrazistą tożsamością.
"A 45 AMG pozwoli Mercedes-AMG zdobyć nowych klientów i nowe rynki" - zauważa Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH. "Do naszej gamy dołącza ekstremalnie atrakcyjny model o bezkompromisowych osiągach".
"Stworzyliśmy najbardziej dynamiczny, najmocniejszy i najbardziej wydajny czterocylindrowy samochód produkowany seryjnie" - mówi Tobias Moers, szef rozwoju pojazdów i członek zarządu Mercedes-AMG GmbH. "Zaawansowana technologia i zorientowany na osiągi napęd na obie osie AMG 4MATIC sprawiają, że A 45 AMG przynależy do rodziny AMG w każdym calu".
Dynamiczny i charakterny model dla nowej grupy nabywców A 45 AMG mierzy w grupę nabywców w wieku od 30 do 40 lat, głównie mieszkańców miast, młodszych od dotychczasowych klientów AMG. Ich udane kariery i niezależne podejście sprzyjają poszukiwaniom dynamicznego, pełnego charakteru samochodu. Nowy model zapewnia niespotykane możliwości personalizacji, w tym dostępność kolorów i materiałów wykończeniowych oraz elementów wyposażenia.
Najmocniejszy na świecie 4-cylindrowy samochód produkowany seryjnie A 45 AMG zajmuje pole position w swojej klasie pojemności: nowo opracowany, 2-litrowy silnik AMG z turbodoładowaniem jest najmocniejszą produkowaną seryjnie 4-cylindrową jednostką na świecie. Moc 265 kW (360 KM) i do 450 Nm momentu obrotowego to wartości nieosiągalne dla konkurencji. Pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - jednostka deklasuje nawet najmocniejsze auta sportowe.
Taka moc i moment obrotowy w kombinacji ze standardowym napędem na obie osie AMG 4MATIC przekładają się na wyśmienite osiągi. A 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). 4-cylindrowy silnik AMG to również wzorzec w kategorii efektywności - na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,9 l/100 km (NEDC). Odznacza się przy tym wyjątkowo niską emisją spalin. Spełnia już normę Euro 6, która wejdzie w życie nie wcześniej niż w 2015 roku, i jest zgodny z limitem liczby cząstek 6 x 1011 /km, obowiązującym od 2017 roku.
Dane techniczne Mercedes-Benz A 45 AMG w skrócie: - Pojemność 1991 ccm - Średnica x skok 83,0 x 92,0 mm - Stopień kompresji 8,6 : 1 - Moc maks. 265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min - Maks. moment 450 Nm przy 2250-5000 obr./min - Masa silnika (bez płynów) 148 kg - Maks. prędkość obrotowa 6700 obr./min - Maks. ciśnienie wtrysku do 140 barów - Maks. ciśnienie doładowania 1,8 bara - Średnie zużycie paliwa (NEDC) 6,9 – 7,1 l/100 km - Emisja CO2 161-165 g/km - Norma emisji EU6 - Przyspieszenie 0-100 km/h 4,6 s - Prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Ponadto nowy Mercedes-Benz A 45 AMG oferuje: wydajny układ chłodzenia z elementami z modelu SLS AMG, 7-stopniową przekładnię AMG SPEEDSHIFT DCT, "Czasowy tryb M" zwiększa przyjemność z jazdy, napęd na obie osie AMG 4MATIC, 3-stopniowy układ ESP® z funkcją ESP® Curve Dynamic Assist, sportowe zawieszenie AMG z niezależną przednią i tylną osią, możliwość licznych opcji indywidualizacji.
Czy serwisowanie w ASO się opłaca? Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
Motor Show 2018 - relacja z targów motoryzacyjnych w Poznaniu Targi motoryzacyjne w Poznaniu "Motor Show" to największe targi tego tupu w Polsce które odbywają się zawsze wczesną wiosną. W tym roku mogliśmy oglądać sporą ilość premierowych modeli samochodów. W nowych autach ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.