Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje fascynujący samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii "AMG Performance 50", stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku. Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejsza 4-cylindrowa jednostka na świecie, pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - deklasująca nawet najmocniejsze auta sportowe, a jednocześnie zgodna z normą emisji spalin Euro 6. A 45 AMG przoduje również pod względem zużycia paliwa, zadowalając się średnio 6,9 l/100 km (NEDC). A dzięki napędowi na obie osie AMG 4MATIC ustanawia nieznane w segmencie standardy dynamiki jazdy.
Nowa platforma Mercedes-Benz dla modeli przednio- i czteronapędowych to znakomita baza dla A 45 AMG i co najmniej dwóch kolejnych sportowych aut z Affalterbach. Inżynierowie AMG zaszczepili A 45 AMG lata doświadczeń zdobyte na torach wyścigowych i w projektowaniu samochodów o wysokich osiągach. Tak przygotowany, nowy model stanowi perfekcyjne ucieleśnienie idei AMG - "Driving Performance", łącząc fascynującą dynamikę i kunszt wykonania z wyrazistą tożsamością.
"A 45 AMG pozwoli Mercedes-AMG zdobyć nowych klientów i nowe rynki" - zauważa Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH. "Do naszej gamy dołącza ekstremalnie atrakcyjny model o bezkompromisowych osiągach".
"Stworzyliśmy najbardziej dynamiczny, najmocniejszy i najbardziej wydajny czterocylindrowy samochód produkowany seryjnie" - mówi Tobias Moers, szef rozwoju pojazdów i członek zarządu Mercedes-AMG GmbH. "Zaawansowana technologia i zorientowany na osiągi napęd na obie osie AMG 4MATIC sprawiają, że A 45 AMG przynależy do rodziny AMG w każdym calu".
Dynamiczny i charakterny model dla nowej grupy nabywców A 45 AMG mierzy w grupę nabywców w wieku od 30 do 40 lat, głównie mieszkańców miast, młodszych od dotychczasowych klientów AMG. Ich udane kariery i niezależne podejście sprzyjają poszukiwaniom dynamicznego, pełnego charakteru samochodu. Nowy model zapewnia niespotykane możliwości personalizacji, w tym dostępność kolorów i materiałów wykończeniowych oraz elementów wyposażenia.
Najmocniejszy na świecie 4-cylindrowy samochód produkowany seryjnie A 45 AMG zajmuje pole position w swojej klasie pojemności: nowo opracowany, 2-litrowy silnik AMG z turbodoładowaniem jest najmocniejszą produkowaną seryjnie 4-cylindrową jednostką na świecie. Moc 265 kW (360 KM) i do 450 Nm momentu obrotowego to wartości nieosiągalne dla konkurencji. Pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - jednostka deklasuje nawet najmocniejsze auta sportowe.
Taka moc i moment obrotowy w kombinacji ze standardowym napędem na obie osie AMG 4MATIC przekładają się na wyśmienite osiągi. A 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). 4-cylindrowy silnik AMG to również wzorzec w kategorii efektywności - na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,9 l/100 km (NEDC). Odznacza się przy tym wyjątkowo niską emisją spalin. Spełnia już normę Euro 6, która wejdzie w życie nie wcześniej niż w 2015 roku, i jest zgodny z limitem liczby cząstek 6 x 1011 /km, obowiązującym od 2017 roku.
Dane techniczne Mercedes-Benz A 45 AMG w skrócie: - Pojemność 1991 ccm - Średnica x skok 83,0 x 92,0 mm - Stopień kompresji 8,6 : 1 - Moc maks. 265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min - Maks. moment 450 Nm przy 2250-5000 obr./min - Masa silnika (bez płynów) 148 kg - Maks. prędkość obrotowa 6700 obr./min - Maks. ciśnienie wtrysku do 140 barów - Maks. ciśnienie doładowania 1,8 bara - Średnie zużycie paliwa (NEDC) 6,9 – 7,1 l/100 km - Emisja CO2 161-165 g/km - Norma emisji EU6 - Przyspieszenie 0-100 km/h 4,6 s - Prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Ponadto nowy Mercedes-Benz A 45 AMG oferuje: wydajny układ chłodzenia z elementami z modelu SLS AMG, 7-stopniową przekładnię AMG SPEEDSHIFT DCT, "Czasowy tryb M" zwiększa przyjemność z jazdy, napęd na obie osie AMG 4MATIC, 3-stopniowy układ ESP® z funkcją ESP® Curve Dynamic Assist, sportowe zawieszenie AMG z niezależną przednią i tylną osią, możliwość licznych opcji indywidualizacji.
SsangYong Y400 - nowy model flagowego SUV-a SsangYong odsłonił nazwę oraz pokazał wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny modelu Y400. Opracowywany przez SsangYonga nowy model flagowego SUV-a znany był pod nazwą projektową "Y400". Firma zdecydowała się nadać nowemu samochodowi ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.