W Dusseldorfie trwają właśnie międzynarodowe targi pojazdów kempingowych. Jedną z gwiazd imprezy jest zbudowane w oparciu o podzespoły Unimoga auto o nazwie Mercedes-Benz Zetros. Zetros oferowany jest przez niemiecką markę od 2008 roku. Auto łączy w sobie rozwiązania techniczne Unimoga z elementami zapożyczonymi z szosowych ciężarówek - Atego, Actros i Axor.
Kamper zbudowany został w oparciu o dwuosiową wersję Zetros 1833 A 4x4 z rozstawem osi 4800 mm. Masa samego podwozia wynosi w jego przypadku 8,1 tony - dopuszczalna masa całkowita to 16 ton. Skrzyniowa zabudowa wykonana przy współpracy z firmami Hartmann Spezialkarosserien (nadwozie) i Hünerkopf (wnętrze) mierzy 5,1 m długości. Całe auto ma 5,6 m długości i 2,4 m szerokości. Ściany, dach i podłoga zabudowy wykonane zostały z galwanizowanych, pokrytych PCV paneli o grubości 100 mm. Kontener mieszkalny, na wzór rozwiązań stosowanych w USA, wyposażono w wysuwaną elektrycznie, wykonaną z włókien węglowych kapsułę. Jej wysunięcie - na postoju - pozwala zwiększyć kubaturę wnętrza - długość "salonu" rośnie wówczas do 2,5 m.
Kabina mieszkalna połączona jest przejściem z szoferką. We wnętrzu zabudowy znajdziemy wszystko, co niezbędne do komfortowego wypoczynku. Na pokładzie (wnętrze zabudowano na kształt litery L) znalazły się m.in. aneks kuchenny, łazienka z umywalką i toaletą oraz osobna kabina prysznicowa. W tylnej części wygospodarowano też miejsce na podwójne łóżko. W przypadku Zetrosa nie ma mowy o typowej dla kempingowozów skromności. Środek wykończony został prawdziwym fornirem, lekkimi kamieniami naturalnymi i wysokiej jakości skórą. Standardowym wyposażeniem jest system multimedialny z anteną satelitarną i szybkim łączem internetowym. Za nagłośnienie odpowiadała firma Bose.
Auto, podobnie jak "cywilne" Zetrosy, napędzane jest sześciocylindrowym, rzędowym, wysokoprężnym silnikiem o pojemności 7,2 l. Jednostka generuje moc 326 KM i maksymalny moment obrotowy 1300 Nm (w zakresie od 1200 do 1600 obr./min). Silnik sprzęgnięty został z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Długie podróże w niedostępny teren nie powinny być dla właścicieli auta żadnym problemem. Samochód wyposażono w 300 l zbiornik na czystą wodę i dwa zbiorniki na olej napędowy po 300 l pojemności każdy. Ponadto auto może się również pochwalić montowanymi na dachu panelami słonecznymi i systemem wydajnych, litowo-jonowych akumulatorów. Standardowym wyposażeniem jest też wysokoprężny generator prądu.
Cena oferowanego na zamówienie pojazdu pozostaje tajemnicą, ale nie ulega wątpliwości, że w obecnych niespokojnych czasach rynek na takie pojazdy rośnie. Na świecie nie brakuje bogaczy, którzy gotowi są wydać duże pieniądze, by zapewnić swojej rodzinie bezpieczeństwo. Zetros nie jest samochodem pancernym, ale umożliwia ucieczkę z zagrożonych rejonów bez przywiązania do dróg, które zapewne szybko ulegną zakorkowaniu.
Auto wygląda dość topornie z przodu, tego nie można zauważyć. ale kiedy zobaczyłem to wnętrze no to powiem, że nie wielu ludzi ma takie mieszkania jak ten samochodzik. Sam bym go kupił tylko po to by w nim mieszkać. Ale to za duże koszty.
Mercedes AMG C-Coupe DTM testowany przez Roberta Kubicę Robert Kubica ma za sobą pierwsze testy Mercedesa AMG C-Coupé DTM na torze Ricardo Tormo nieopodal Walencji. Polski kierowca musiał oswoić się z obcą mu charakterystyką prowadzenia samochodu wyścigowego DTM - najpopularniejszej ...
Wielki piknik motoryzacyjny - Automaster Show 2014 za nami! Wielki piknik motoryzacyjny Automaster Show 2014 który odbył się w Kamieniu Śląskim na terenie lotniska już za Nami. Wszyscy którzy przybyli myślę że wracali zadowoleni ponieważ atrakcji przygotowanych przez ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.