flybobster napisał(a):Zdrowy rozsądek mówi że silnik 2,7 spali więcej niż chociażdby 2.2
W mieście 2.2 spali około 1-1.5l mniej na 100km, ale na trasie spalanie jest porównywalne, a jednak tę różnicę w momencie obrotowym czuć (340 vs. 400 Nm).
flybobster napisał(a):Mój Golf jak jadę codziennie do pracy pali ok 6-6,3 jadę z pręd. 120-130 z cżestym wyprzedzaniem.
Jeśli to jazda po autostradzie to 270 CDI spali podobnie, jeśli po jednojezdniowej drodze to spali o 0,5l więcej.
flybobster napisał(a):Te silniki są turbodoładowane? Bo najbardziej lubię takie silniki gdy ciągną już od dołu.
... Oczywiście, że turbodoładowane. Porównaj sobie moment obrotowy:
1,9 TDI 110KM - 235Nm
2.2 CDI 143KM - 340 Nm
2.7 CDI 170KM - 400 Nm
flybobster napisał(a): Ja teraz kupiłem golfa 4 i był generalny remont silnika ma przebieg 218 tyś
Stan licznika, przebieg miałeś pewnie 2 albo 3-krotnie większy, Spójrz jakie przebiegi mają 1.9 TDI w Niemczech:
[link do mobile.de wygasł]flybobster napisał(a):przebieg merca po 200 tyś to jest normalka w dieslu?
Tak, Niemcy robią dieslami 30-50 tysięcy rocznie, więc policz sobie ile najechany powinien mieć 11 letni diesel. Np.
[link do mobile.de wygasł]Trwałość silnika 270 CDI i skrzyni automatycznej montowanej wraz z tym silnikiem to 700 tysięcy kilometrów (!).