Mercedes c-klasse w203

07 Lip 2015, 06:52

Witam serdecznie, obecnie jeżdżę Golfem 4 i jestem dosyć zadowolony, mało pali i jest bezawaryjny. Zamierzam kupić klasę premium, przeanalizowałem bmw e46, audi a3, a4 itd i zdecydowałem już że to będzie mercedes c-klasa w203. Budżet to około 25 tyś. Tylko i wyłącznie diesel robię ok 40 tyś rocznie. Zależy mi na mocy mam obecnie 110 km i to dosyć ciągnie może być więcej.
Jaki silnik diesla?
Jak z awaryjnością? O golfach też mówią że się psują, a mam po generalnym remoncie i jest złoto
Cena części w porównaniu do Golfa 4?
Spalanie w porównaniu do Golfa 4
Najbardziej zależy mi na komforcie, jak jest w tym modelu?
Który rocznik wybrać żeby był dosyć młody może po jakimś lifcie i niski przebieg , żeby tez uniknąć wad fabrycznych?
Pozdrawiam ;)
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

07 Lip 2015, 09:29

Jaki silnik diesla? - najlepiej 2.7 CDI najtrwalszy, oszczędny i mocny.
Jak z awaryjnością? - jak trafisz niezajeżdżony egzemplarz to będzie ok, auta po liftingu są mniej awaryjne (od kwietnia 2004), uwaga na rdzę w przedliftach.
Cena części w porównaniu do Golfa 4? - droższe
Spalanie w porównaniu do Golfa 4 - tzn. ile pali Golf? 270 na drogach krajowych spali spokojnie poniżej 6l, autostrada 120-130 jakieś 6-6.5l/100km
Najbardziej zależy mi na komforcie, jak jest w tym modelu? - tak, model jest dość komfortowy, nie tak jak E-klasa, ale na pewno dużo bardziej niż Golf
Który rocznik wybrać żeby był dosyć młody może po jakimś lifcie i niski przebieg , żeby tez uniknąć wad fabrycznych? - Niski przebieg w dieslu to poniżej 500 tysięcy.

Polecam coś takiego:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Lip 2015, 11:36

Zdrowy rozsądek mówi że silnik 2,7 spali więcej niż chociażdby 2.2
Mój Golf jak jadę codziennie do pracy pali ok 6-6,3 jadę z pręd. 120-130 z cżestym wyprzedzaniem. Te silniki są turbodoładowane? Bo najbardziej lubię takie silniki gdy ciągną już od dołu. Ceny części dużo droższe? Ja teraz kupiłem golfa 4 i był generalny remont silnika ma przebieg 218 tyś, więc przebieg merca po 200 tyś to jest normalka w dieslu?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

07 Lip 2015, 11:44

flybobster napisał(a):przebieg merca po 200 tyś to jest normalka w dieslu?

Diesle są stworzone do tego żeby dużo jeździć, więc bardziej spodziewałbym się przebiegów 300-400 tysięcy, szczególnie że mercedesów się raczej nie kupuje żeby stały w garażu
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

07 Lip 2015, 11:58

No ok, to jezeli uda mi się kupić taki diesel z REALNYM przebiegiem blisko 300 tyś to pojezdżę bez problemów z 2-3 lata? Wiem że beczki robiłu ponad milion bez remontu ale te nowe to jak?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

07 Lip 2015, 12:01

flybobster napisał(a):Zdrowy rozsądek mówi że silnik 2,7 spali więcej niż chociażdby 2.2


W mieście 2.2 spali około 1-1.5l mniej na 100km, ale na trasie spalanie jest porównywalne, a jednak tę różnicę w momencie obrotowym czuć (340 vs. 400 Nm).

flybobster napisał(a):Mój Golf jak jadę codziennie do pracy pali ok 6-6,3 jadę z pręd. 120-130 z cżestym wyprzedzaniem.


Jeśli to jazda po autostradzie to 270 CDI spali podobnie, jeśli po jednojezdniowej drodze to spali o 0,5l więcej.

flybobster napisał(a):Te silniki są turbodoładowane? Bo najbardziej lubię takie silniki gdy ciągną już od dołu.


... Oczywiście, że turbodoładowane. Porównaj sobie moment obrotowy:
1,9 TDI 110KM - 235Nm
2.2 CDI 143KM - 340 Nm
2.7 CDI 170KM - 400 Nm

flybobster napisał(a): Ja teraz kupiłem golfa 4 i był generalny remont silnika ma przebieg 218 tyś


Stan licznika, przebieg miałeś pewnie 2 albo 3-krotnie większy, Spójrz jakie przebiegi mają 1.9 TDI w Niemczech:
[link do mobile.de wygasł]

flybobster napisał(a):przebieg merca po 200 tyś to jest normalka w dieslu?


Tak, Niemcy robią dieslami 30-50 tysięcy rocznie, więc policz sobie ile najechany powinien mieć 11 letni diesel. Np.
[link do mobile.de wygasł]

Trwałość silnika 270 CDI i skrzyni automatycznej montowanej wraz z tym silnikiem to 700 tysięcy kilometrów (!).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Drogo, szybko i luksusowo - zestawienie wyjątkowych coupe!
    Tendencje wzrostowe w segmencie samochodów premium są mocno widoczne na rynku polskim od dobrych kilku lat. Sprzedaż rośnie systematycznie, dzięki czemu według danych pochodzących z raportu PZPM, w roku 2015 auta luksusowe ...

07 Lip 2015, 13:01

Skrzynia tylko manualna wchodzi w grę. Ten akurat mój Golf miał przebieg o dziwo realny był kupowany z dotacji był remontowany z powodu zatrcia silnika,(mechanicy spiep***** turbo). No tak ja dojeżdżam do pracy codziennie po jednojezdniowej w ta iwe w ta 50 km to po 1l więcej jest dużo. Nie potrzebuje az 170 km, staroczyłoby 140 w zupełności. Codziennie o 1 l więcej to 20l w miesiącu czyli około 100zł więcej. I tak już wydaje 600zł na paliwo. Opłaty 2,7 też już są większe. Z manualną skrzynią pewnie wieksza trwałość? Chodzi mi tylko żeby normalnie wsiadać i jeździć przez rok, dwa. A jak z zawieszeniem?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

07 Lip 2015, 13:15

Jak 660zł robi Ci różnicę to zastanów się nad LPG, zazwyczaj 2.0 spali jakieś 10l LPG na 100km, a to daje jakieś 18zł. 6l diesla to dziś 28zł. Oszczędność na miesiąc to 1000zł. Po 2-3 miesiącach zwraca Ci się instalacja.

Patrzysz mocno na koszty więc raczej aut premium nie polecam, Audi A4B6, Mercedes W203 i BMW E46 mają raczej drogie części i nie warto wsadzać tam tanich zamienników.

Manual nie jest trwalszy. Trwałość skrzyni automatycznej to 700 tysięcy kilometrów. Sprzęgło z dwumasą kosztuje tyle:
[link do oferty na Allegro wygasł]

W skrzyni automatycznej wymieniasz olej co 60 000km, koszt w zależności od skrzyni około 500zł.
Ostatnio edytowany przez Ossy, 07 Lip 2015, 13:22, edytowano w sumie 1 raz
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Lip 2015, 13:22

Nigdy więcej gazu... Tylko diesel chociażbym oszczedził 5000zł. To są żadne koszta 660zł, ale jak byłoby w tych granicach na miesiąc nie ma zadnego problemu :)
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

07 Lip 2015, 16:29

No a jak z prowadzeniem i zawieszeniem. Lubię czasem wejść mocno w zakręt dlatego trochę się boje napędu na tył. Jaka różnica w prowadzeniu auta tylnonapedowego?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

08 Lip 2015, 06:45

No i jak z rdzą jeszcze. Podobno te modele zwłaszcza przedlift lubi rudą. Jak to wygląda naprawdę?
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam