Mercedes C200 1.8

08 Cze 2012, 22:05

Witam
Zastanawiam się właśnie nad kupnem Mercedesa C200 1.8 Sedan (benzyna + gaz lub diesel), rocznik 95-98.
Chciałbym uzyskać podstawowe informacje na temat tego modelu (najbardziej zależy mi na opinii osób, które posiadają lub posiadały taki samochód). Chodzi głównie o samą eksploatację takiego samochodu, czyli:
-spalanie
-dostępność oraz ceny podstawowych części
-komfort jazdy oraz prowadzenie
-stopień awaryjności
-odporność na rdzę
Oczywiście dodatkowe uwagi, ciekawostki i propozycje aut (tańszych) o podobnym prestiżu, będą mile widziane.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Venox
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

08 Cze 2012, 22:15

Na podstawie W202 C220D no to tak, oczywiście Lucas był robiony, a tak to jeśli robione na dobrych częściach to odwdzięcza się żywotnością. Korozja atakuje głównie nadwozie. Wygoda i komfort pomimo że to klasa C jest więcej niż zadowalająca. Z wyposażeniem jest różnie od golasa, Classic, Esprit do nieźle wyposażonego Elegance. Niezłe spasowanie plastików itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2012, 02:53

Po rozmowie z "osobą bardziej obeznaną" wziąłem pod uwagę jeszcze jeden samochód, otóż: Volkswagen Passat B5. Może zróbmy tutaj takie małe porównanie tych dwóch aut? Plusy i minusy i pod jakim względem jeden przewyższa drugiego itd. Wiecie Państwo o co mi chodzi, więc prosiłbym o odpowiedź :)
Venox
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

09 Cze 2012, 09:37

Jedyną przewagą Passata jest większa przestronność, praktyczność i pakowniejszy bagażnik, tyle.
Prędzej jako rywala pod względem trwałości i komfortu wrzuciłbym Citroena Xantie, komfort jeszcze lepszy niż w C i brak jakichkolwiek problemów z korozją.
Spalanie- mi pali w trasie 8-9 litrów LPG, w mieście 10-11 litrów.
Ceny części-nie da się ukryć, że są nieco droższe niż do Fiatów czy VW ale dość rzadko wymagają wymian, w moim przez to lat żadna pojedyncza naprawa nie kosztowała więcej niż 1000zł więc nie jest źle.
Komfort jazdy i prowadzenie- tutaj jest zdecydowanie poza konkurencją, jeszcze w dziedzinie prowadzenia BMW e46 jest nieco lepsze jeśli chodzi o precyzję układu to nie łączy tego tak dobrze z komfortem, zawieszenie jest sprężyste a nie miękkie niepewne jak właśnie w B5.
Jeśli ten samochód ma czymś przekonać to właśnie komfortem i prowadzeniem, nas przekonał właśnie tym.
Stopień awaryjności-odpowiedz sobie tym, że u mnie C180 zrobił już ponad 180tys. km i nadal nie mam powodów by go sprzedać a robiłem nim trasy choćby na Chorwację, Węgry, Ukrainę czyli najdalsze jakich nie robię samolotem, awaryjność jak na tak stare auta jest naprawdę znikoma, zresztą w statystykach awaryjności na podobnym poziomie wypadały jedynie Carina E i 406/Xantia.
Odporność na rdzę-tu musimy rozdzielić nadwozie od podwozia, o ile na nadwoziu pojawia się rdza powierzechowna np. na rantach drzwi, na nadkolach czy w okolicach tylnego zamka tak podwozie czy progi są świetnie zabezpieczone przed korozją co skutkuje dużą sztywnością nadwozia po latach, sprawdź jak pracuje na zakrętach nadwozie MB a jak np. Audi.
Jako tańszą alternatywę polecam Peugeota 406 i Citroena Xantie, komfort zbliżony, też trwałe auta i brak problemów z korozją..
Co do prestiżu to W202 nie ma żadnego prestiżu tak jak każdy samochód za te pieniądze, jak patrzę kto nim teraz jeździ to :roll: typowy burakowóz dziw, że tacy osobnicy nie kupili starych BMW, Audi, VW.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2012, 01:20

Peugeot 406, wiele mogę o nim powiedzieć, ale nie to, że rdzewieje... cóż, miałem właśnie ten model i nie byłem specjalnie z niego zadowolony. Komfort jazdy raczej średni i na pewno NIE POLECAM, a głównie dlatego, że często siada w nim elektronika (z resztą jak w większości francuzów).
Co do B5-tki to zastanowiła mnie dlatego, że ma dużą przestrzeń bagażową. Słyszałem też (bo jeszcze B5-tką nie jechałem), że jest wygodny, nawet jeśli jedzie się w 4-5 osób w dłuższą trasę.
Może powiem tak... chcę kupić samochód, który spełnia poniższe kryteria:
-ładnie się prezentuje (stonowany, poważny wygląd, np. Mercedes W202, VW Passat B5, Audi A4 B5),
-przydałby się na pewno nowoczesny wygląd w środku (ale żeby diod nie było nawalone),
-musi to być 4-drzwiowy sedan/limuzyna,
-musi także palić z umiarem i nie mieć zbyt drogich części,
-powinien mieć trwałe blachy (tu przewaga VW).
Na to auto przeznaczyć chcę ok. 10 tys, w porywach do 15 (ale bliżej 10)
Venox
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

10 Cze 2012, 10:43

B5 nie jest wygodny na dłuższej trasie bo ma po prostu zbyt kuse siedzenia.
Ja mam ledwo 175cm i siedziska są za krótkie inna sprawa, że przy prędkościach autostradowych prowadzi się niezbyt pewnie z powodu zbyt miękkiego zawieszenia.
Z tej trójki W202, Passat, A4 B5 zdecydowanie brałbym Mercedesa ewentualnie zastanowiłbym się nad Audi jeśli miało by Quattro.
Jak samochód ma mieć tanie części to zastanowiłbym się nad Laguną II w benzynie po 2003r.
Przede wszystkim świetny wygląd i spory komfort jazdy.
Bezproblemowe benzyniaki a po 2003 poprawili elektrykę.
To zestawienie Cię powinno zainteresować, dokładnie wyliczone koszty eksploatacji:
Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Interesują Cię benzyniaki, kolejność od najtańszego w eksploatacji do najdroższego z uwzględnieniem awaryjności:
1-Toyota Avensis 1.8
2.-Citroen C5 1.8
3.-Renault Laguna 1.8
4.-Opel Vectra 1.8
5.-Ford Mondeo 1.8
6.-Nissan Primera 2.0
7.-Mazda 6 2.0
8.-VW Passat 1.6
9. Audi A4 1.8 T
10.-BMW 320
A C-klasa wypadnie w tym porównaniu równie źle jak Audi i BMW także jak widać kupowanie aut które rozważasz pod kątem taniej eksploatacji jest irracjonalne.
A Laguna prezentuje się okazalej i po prostu ładniej od każdego z nich osobna.
Honda Accord VI też wciąż nie rani oka a samochód wdzięczny i z bezproblemowym dostępem do części.
Użytkownik W202 poleca i pozdrawia :)
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe porządki w samochodzie
    Pierwsze opady śniegu, oblodzone ulice i chodniki oraz mroźne temperatury powinny być wyraźnym sygnałem dla kierowców, żeby przygotować samochód do zimy. Wymiana opon, sprawdzenie układu hamulcowego czy zaopatrzenie ...

10 Cze 2012, 12:05

Gdzie xantia prestiżowym autem z ładnym wyglądem auto do lasu i tyle.
[link do oferty na Allegro wygasł]
MotoOn92
Początkujący
 
Posty: 127
Prawo jazdy: 16 12 1992
Auto: BMW e38 4.4

10 Cze 2012, 12:07

A stary Passat, A4 czy C-klasa to prestiżowe auta? :lol:
To BMW z niskimi kosztami utrzymania nie ma zbyt wiele wspólnego bo nie tylko koszty paliwa się liczą.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2012, 12:16

oj to chyba nie miałeś styczności z tymi bmkami
MotoOn92
Początkujący
 
Posty: 127
Prawo jazdy: 16 12 1992
Auto: BMW e38 4.4

10 Cze 2012, 12:20

Nie powiesz mi, że komplet nowych opon do takiej bm'ki kosztuje tyle co do zwykłych sedanów klasy średniej jak MB czy Audi, podobnie jak filtrów, świec i innych wymian eksploatacyjnych, że klocki i tarcze są równie tanie, że do tego silnika wchodzi równie mało oleju jak do 4 cylindrowego.
Zresztą skoro taki samochód nowy kosztuje 300tys. zł to na pewno nie jest zrobiony z równie tanich części jak taki za 100tys. zł.
A takie koszty ponosi się już abstrahując od zużycia samochody a to BMW na pewno nie ma tak małego przebiegu bo wątpię by to wnętrze po zaledwie 270tys. km było tak zużyte, ostatnio oglądałem S320CDI z przebiegiem 407tys. km i skóry były znacznie mniej wysiedziane i pomarszczone.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2012, 12:30

@MotoOn92
Nie każdy musi sobie przedłużać wiadomo co "beemką" i tylko się lansować jak Ty. Inni mają normalniejsze priorytety ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Cze 2012, 12:34

Po 1 link był przykładowy, autor chciał nowoczesne wnętrze itp wy zaczęliście polecać autorowi to czym jeździcie to też tak uczyniłem, nie rozumiem tego że tak naskoczyliście zazdrość czy coś?
MotoOn92
Początkujący
 
Posty: 127
Prawo jazdy: 16 12 1992
Auto: BMW e38 4.4

10 Cze 2012, 12:37

zazdrościć starego wypierdzianego BMW? :lol:

Tak na poważnie to chyba widać, że 7mka nijak ma się do wymagań autora. Bardziej w Twoich propozycjach pasowałoby e36, bo ceny części do 7mki jakoś nie są niskie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Cze 2012, 12:43

Skoro autor pyta się o poradę użytkowników to dziwne bym jako wieloletni użytkownik modelu wymienionego w tytule nie odpowiedział.
Bo podstawy do wypowiadania się nt. W202 mam prawdopodobnie największe na tym forum.
I gdybyś raczył zauważyć to niekoniecznie polecam mu samochód którym obecnie jeżdżę.
Przez 8 lat rynek się mocno zmienił i niekoniecznie to co wtedy wydawało się najlepszym wyborem jest nim teraz.
Nie należę do ślepo zapatrzonych w swój samochód.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2012, 12:53

hehehe 1szy raz poleciłem komuś e38 i jestem ślepo zapatrzony heheheh;p
MotoOn92
Początkujący
 
Posty: 127
Prawo jazdy: 16 12 1992
Auto: BMW e38 4.4