Mercedes C230 Kompressor 1996r. Problem z ....

04 Lut 2008, 16:04

Problem polega na tym że samochód nie wkręca sie na wysokie obroty(wygąda to tak ze po wciśnięciu gazu do oporu na wyższych obrotach strasznie nie równo pracuje i nie osiąga maksymalnych obrotów) Czasem takie przerywanie i "szarpanie" silnika zdarza się podczas jazdy na niskich obrotach (1500-3000ob./m). Dodam jeszcze ze po przełączeniu na gaz jest jeszcze gorzej. Kiedy samochód chodzi na gazie strasznie nierówno pracuje nawet na niskich obrotach kiedy puścimy pedał gazu. Proszę o pomoc czym to może być spowodowane i jak to można naprawić. Poza tym mam problem najprawdopodobniej ze skrzynią biegów. Chodzi mi o wycie podczas jazdy. najgorsze jest to że czasem wyje a czasem jest ok i trudno jest to zdiagnozować. Słyszałem ze podobny problem dzieje sie czasem w moście napędowym ale w tym przypadku nie jest to raczej dźwięk z tyłu pojazdu. Proszę o poradę od czego by można było zacząć sprawdzać w obu tych przypadkach.:? z góry dziękuje:D
piterok4
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Gostynin
  • 04 Lut 2008, 19:38

    W pierwszymproblemie,proponuję na początek sprawdzić układ zapłonowy - przede wszystkim świece,nastepnie przewody WN i ewentualnie cewkę zapłonową.Jeżeli to nie pomoże,to trzeba się przyjrzeć odczytom czujników.
    Co do drugiego problemu,to przyczyną może być niski stan oleju w skrzyni lub kończące się łożyska.Najpierw należałoby wysłuchać,kiedy ten szum się pojawia - jeżeli przy zwolnionym pewdalew sprzęgła,to skrzyna biegów.Natomiast jeżeli szum ustaje po wciśnięciu sprzęgła,to można by zasugerować łożysko sprzęgła - to w przypadku manualnej skrzyni.Jeżeli jest automat,to można też zasugerować niski stan oleju,ale wówczas przeważnie w tych przypadkach pojawia się problem ze zmianą biegów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Lut 2008, 22:01

    Dzięki wielkie. Świece wymieniałem jakieś pół roku temu, przewody są w dobrym stanie, jedynym najsłuszniejszym rozwiązaniem to chyba się udać na diagnostykę komputerową i powinno być wszystko jasne. Co do wycia dzieje się tak najczęściej przy puszczonym pedale sprzęgła w momencie gdy puszczamy gaz i samochód toczy się na biegu. jednak czasem i przy przyspieszaniu można to też usłyszeć.
    piterok4
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Gostynin
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Centrum Danych ŠKODA AUTO - cyfrowe serce marki
      Zajmujące 700 m2 Centrum Danych ŠKODA AUTO steruje procesami produkcyjnymi i logistycznymi ośmiu fabryk i siedemdziesięciu importerów marki. Przedstawiamy kulisy tego niesamowitego miejsca. Od wciśnięcia przycisku ...
      Skoda Yeti 1.4 TSI z 7-stopniową skrzynią biegów DSG
      SKODA wprowadza dla modelu Yeti z silnikiem 1.4 TSI 7-stopniową skrzynię biegów DSG. Mając na uwadze rosnącą popularność modelu Yeti z silnikiem 1.4 TSI (122 KM), SKODA poszerzyła ofertę umożliwiając zamówienie ...