Mercedes cl500 podnoszenie mocy / swap silnika

28 Maj 2021, 14:00

Witam wszystkich forumowiczów.
Posiadam mercedesa cl500 w215 lecz chciałbym podnieść w nim moc do około 510-530koni i przemyślałem dwie opcje i mam kilka pytań, proszę o odpowiedź co byłoby lepsze. Chciałbym łopatki zmiany biegów przy kierownicy ale niestety nie wiem jak to wygląda od strony mechanicznej bo nie siedzę w tym aż tak.

Pierwsze pytanie to jak działają łopatki czy tak ja myślę: łopatka --> sterownik skrzyni --> skrzynia czy inaczej i czy da się np do cl500 zamontować kierownice z łopatkami żeby to działało?

Drugie pytanie to czy jeśli wstawię silnik z cl55 kompresor ze sterownikiem itd to czy muszę zmieniać skrzynie na taką która była w cl55 czy ta z cl500 będzie pasować i czy pytanie pierwsze oraz moja myśl jest poprawne i wystarczy tylko dać do elektryka?

Trzecie pytanie czy przy np montażu kierownicy z łopatkami trzeba wymienić calutką wiązkę elektryczną w Mercedesie czy da się tylko od kierownicy jakoś?

I teraz rozmyślanie nad opcjami więc proszę o odpowiedź co byłoby lepsze
Opcja pierwsza:
Do silnika cl500 dostawić kompresor z cl55 i zmienić trochę kompa i do tego zrobić resztę czyli wtryski, hamulce itd?

Opcja druga:
Swap silnika z cl55 kompresor, hamulce z cl55 używane, kierownica z cl55 i skrzynia jeśli to wymagane ze sterownikiem?


Z góry dziękuję za odpowiedzi
PapaMerc
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Maj 2021, 14:36

Jaką masz obecnie moc?

PapaMerc napisał(a):Pierwsze pytanie to jak działają łopatki czy tak ja myślę: łopatka --> sterownik skrzyni --> skrzynia czy inaczej i czy da się np do cl500 zamontować kierownice z łopatkami żeby to działało?
Jeżeli w wersji która masz z tym silnikiem i skrzynią były łopatki to jest duża szansa na ich dołożenie niewielkim kosztem.

PapaMerc napisał(a):Drugie pytanie to czy jeśli wstawię silnik z cl55 kompresor ze sterownikiem itd to czy muszę zmieniać skrzynie na taką która była w cl55 czy ta z cl500 będzie pasować
przypuszczam że skrzynia będzie inna bo moment obrotowy sporo wyższy do przeniesienia ale można by to było sprawdzić po oznaczeniach skrzyni.

PapaMerc napisał(a):Trzecie pytanie czy przy np montażu kierownicy z łopatkami trzeba wymienić calutką wiązkę elektryczną w Mercedesie czy da się tylko od kierownicy jakoś?
Co co w pierwszym pytaniu odpisałem.

Opcja pierwsza będzie na pewno tańsza i szybsza do zrealizowania druga opcja może być bardzo kosztowna.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

28 Maj 2021, 14:40

A dałoby się np skrzynkę z 55 wstawić do 500 z kompresorem? I z tego co się orientuję to w cl'u 500 nie było łopatek nie wiem jak w innych dlatego pytam o te wiązki bo jeśli się da to bym odrazu wstawił kierownice z 55 z łopatkami ale co z tą wiązka czy do zmiany cała czy da się jakoś tylko od kierownicy
PapaMerc
Nowicjusz
 
Posty: 5

29 Maj 2021, 14:02

Zacznijmy od początku co chcesz osiągnąć, zrobienie kompresora to pewnie 25-35k + strojenie + detale około 20%.

Zrobienie swapa to pewnie około 35k -50k

To ile kosztują w serii cl 55 z kompresorem ?

Ogólnie chcesz dłubać przy aucie które nie jest łatwym do dłubania + pozostaje elektro mechanika.

Dam Ci dobrą radę jak zależy Ci na jeździe to dozbieraj kasy i zmień auto :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Maj 2021, 14:07

Tzn no myślę nad tym kompresorem bo znalesc idzie za 3k a znalazłem tego cl'a jako okazja za 18tys i był w stanie idealnym nie kręcony itd sprawdzany przez autotesto i wszystko superancko dlatego myślę nad tym i bardzo poważnie myślę nad kompresorem używanym z cl55, hamulcami z 55 itd bo wczoraj znalazłem firmę gdzie dostawiają łopatki do standardowych cl, s klas itd
PapaMerc
Nowicjusz
 
Posty: 5

29 Maj 2021, 14:32

PapaMerc napisał(a):zn no myślę nad tym kompresorem bo znalesc idzie za 3k a znalazłem tego cl'a jako okazja za 18tys i był w stanie idealnym nie kręcony itd sprawdzany przez autotesto i wszystko superancko dlatego myślę nad tym i bardzo poważnie myślę nad kompresorem używanym z cl55, hamulcami z 55 itd bo wczoraj znalazłem firmę gdzie dostawiają łopatki do standardowych cl, s klas itd

Widzę że jesteś na etapie wstępu a tak właściwie to nawet nie jest wstęp i tryskasz optymizmem :D

Powiem Ci tak... montowałem do clk m113 nitro + porządny wydech + fajne strojenie ledwo zamknęło się w 20k więc jak czytam potem o tych darmowych dobrociach to co mogę powiedzieć ? W sumie nic tylko współczuć :ok:

Kup sobie gotowca o oem i olej problemy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fiat Tipo - funkcjonalność, prostota i charakter
    Fiat Tipo kończy 30 lat, umocniony sukcesem w kluczowym segmencie C, w którym Fiat od zawsze był liderem, stanowi doskonałą odpowiedź na współczesne i przyszłe wyzwania rynku. Premiera Fiata Tipo miała miejsce ...
    Chevrolet Corvette C7 - 4 potężne końcówki wydechu
    Amerykanie słyną z zamiłowania do sportowych samochodów z potężnymi silnikami. Ale czasami ich mania wielkości dotyka również pozostałych części samochodu. Dowodem tego może być Chevrolet Corvette 7. generacji. ...

29 Maj 2021, 14:36

Czyli o kompresorku z 55 w cl500 do około 10-15k mogę pomarzyć?
PapaMerc
Nowicjusz
 
Posty: 5

29 Maj 2021, 15:18

Jeżeli auto jest do jazdy to na spokojnie odpuść :ok:

A co do kwot to jeszcze nie zapomnij że VIN jest zwykłego MB więc przy sprzedaży będzie lipa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Maj 2021, 15:49

A patrząc na ten silnik bi turbo np? Nie byłoby tańsze? Bo chciałbym bardzo w moim cl'u te 500koni bo dużo w niego zainwestowałem a przekładać mi się do 55 jeżeli bym kupił to nie chce więc już ostateczność kompresor, bi turbo, czy SWAP 5.5 kompresor?
PapaMerc
Nowicjusz
 
Posty: 5

29 Maj 2021, 18:12

PapaMerc napisał(a):A patrząc na ten silnik bi turbo np? Nie byłoby tańsze? Bo chciałbym bardzo w moim cl'u te 500koni bo dużo w niego zainwestowałem a przekładać mi się do 55 jeżeli bym kupił to nie chce więc już ostateczność kompresor, bi turbo, czy SWAP 5.5 kompresor?


Sporo aut przerabiałem i w wielu projektach uczestniczyłem. Jednoznacznie Ci nie doradzę bo to jest utopia finansowa w stosunku do tego co otrzymasz, spaprany vin i użeranie się z wykonawcami.

Powiem Ci zrób tak czy tak a później będę Cię miał na sumieniu :lol:

p.s.

Może skłaniałbym się do kompresora bo jest tańszy i przyjaźniejszy konstrukcyjnie/instalacyjnie od turbo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe