Mercedes E-klasa W211 - jakie zawieszenie ?

22 Kwi 2017, 22:42

Witam
Chciałbym się zapytać jakie zawieszenie siedzi w E-klasie w211? Czy jest to ten drogi AirMatic z S-klasy na miechach czy zwykłe sprężyny a może nivo na tylnej osi tak jak w BMW . Prosiłbym o odpowiedź od znawców tematu a także jakie są koszty remontu takiego zawieszenia jakie by ono nie było w E-klasie w211.
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Kwi 2017, 09:32

Są różne opcje a my nawet nie wiemy o jaką opcje, rocznik, i wersje nadwozia Ci chodzi. :!:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2017, 09:52

Podaj VIN auta, wtedy będzie można sprawdzić jakie jest zawieszenie.

Zasadniczo są 2 rodzaje zawieszenia w W211:
-wielowahacz, ceny części do tego zawieszenia na poziomie Mondeo Mk4.
-KAŻDE kombi ma z tyłu nivo - dość trwałe, spokojnie można na przejechać 10 lat, ale koszt naprawy jest wyższy niż w standardowym zawieszeniu. Ryzyko jest takie, że ktoś odsprzedaje auto, bo NIVO jest do roboty.
-zawieszenie pneumatyczne - AIRMATIC - był opcją i występuję dość rzadko w W211 (najczęściej w najmocniejszych wersjach E500 lub E320 CDI), komfort niesamwity, trwałość również wysoka, ale naprawy jeszcze droższe. Przed kupnem auta z AIRMATICEM trzeba je dobrze sprawdzić. Po zakupie zaś serwisować u mechanika, który się na tym zna. Ewentualna oszczędność przy regeneracji (1000 albo 2000zł mniej) skończy się tym, że zamiast przejeździć 10 lat zawieszenie będzie do remontu po roku.
-obecność napędu na 4 koła (4 MATIC) podwyższa koszty serwisu.

Tutaj jest oferta firmy, która naprawia zawieszenia pneumatyczne:
http://regeneracja-airmatic.pl/cennik/
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Kwi 2017, 11:49

Kao napisał(a):nie wiemy o jaką opcje, rocznik, i wersje nadwozia Ci chodzi.
Nie posiadam jeszcze tego samochodu , dopiero przymierzam się do kupna. Wiem że na pewno byłby to sedan z silnikiem 3.2 3.5 lub 4.3 w benzynie. Rocznik przedliftowy gdzieś do 2003 lub 04 z comandem na pokładzie
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Maj 2017, 08:12

karol100a napisał(a):Wiem że na pewno byłby to sedan z silnikiem 3.2 3.5 lub 4.3 w benzynie.


W przedlifcie nie było ani 3.5 ani 4.3. 4.3 w ogóle nie było w W211 (był w W210 i S-klasie W220).
3.2 dobry silnik, stara i sprawdzona konstrukcja.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Maj 2017, 17:32

To prawda,silniki M112 sa swietne.Nawet na lpg bezproblemowe.Nastepca( M272) wypada zdecydowanie gorzej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)