Mercedes sprinter , Iveco daily ,

16 Mar 2010, 20:49

Witam wszystkich chciałbym by ktoś mi mógł powiedzieć cos więcej o samochodach dostawczych do DMC 3,5 t , jestem na kupnie ale za bardzo nie wiem jakie mam wybrać …;/ interesuje mnie auto najlepiej na bliźniakach , skrzyni albo na izotermie z winda załadowcza najlepiej by ładowność było od 1200-1500 t , i bym się zmieścił w kwocie około 40 tys. , teraz tylko co wybrać mercedesa sprintera , iveco daily ..a może ktoś poradzi inny ….Mitsubishi Canter , Renault Mascott, z góry dziękuje....:)

[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 17:02 ]
doradzi ktoś....?? prosze ....:)
cocotech
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Olkusz

27 Mar 2010, 18:41

merc kiepski do ladunku przelamuja sie za kabina daily tegi nie ma bo rama i wiecej wejdzie
wienia
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: mazowiecki

27 Mar 2010, 21:27

mitsubishi jest polecany do jazdy po miescie na dlugie trasy chyba nie taki wygodny
"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
godfather78
Aktywny
 
Posty: 274
Miejscowość: swarzędz
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: octavia II
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna

29 Mar 2010, 17:07

Ojciec od bodajże 2006r śmiga w firmie Iveco Daily 2.8TDI,rocznik 2004,auto obecnie na liczniku ma blisko 290tys.km i śmiga,jest to zabudowa maxi blaszak o ładowności żeby Cie nie skłamać bodajże 1250kg na pojedyńczych kołach,auto smiga po całym śląsku i troche po opolskim i małopolskim,raz na dwa miesiące jedzie w trase ok 250km w jedną strone,śmigałem z nim czasami i musze powiedzieć że jak jechalismy 4godz (własnie to wspomniane 250km) to jechało sie dobrze.Nie powiem bo ojciec czasami lubi sobie przycisnąć ale mimo to auto bardzo dobrze sie zbiera (u niego jest 125KM),nawet uczyłem sie troche na nim jeżdzić i nie powiem bo bdb mi sie prowadziło,biegi wchodziły łatwo i sprawnie,także ja osobiście moge Ci polecić to autko z czystym sumieniem,auto jest zawsze do jazdy (tylko przy mrozach czasami miał problemy z zapaleniem ale to rzecz praktycznie normalna przy dieslach).
Iveco jest identyczne jak to tylko że błękitne no i już troche widać ślady użytkowania na codzień [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Mar 2010, 17:54

wiem wszyscy mowia ze mercedesy sie moga przelamac jak duzo sie bedzie ladowac ...i lepsze sa samochodziki na ramie ...;] a Canter jest w calosci na ramie >?? a pomoze ktos i opowie cos o silnikach ....w tych samochodach i ch wadach i podatnosci na jakiegos rodzaju usterki....??
cocotech
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Olkusz

29 Mar 2010, 18:54

Ten popularny u nas pojazd ciężarowy jest produkowany od 40 lat, z czego od ponad 25 w Portugalii. Canter jest oferowany od 3.5 do 7.5 t dopuszczalnej masy całkowitej i z różnymi rozstawami osi: od 2 500 mm do 4 470 mm. Poniżej przedstawiamy opis techniczny i dane regulacyjne samochodu wprowadzonego do sprzedaży w roku 2006. Większościowym udziałowcem pakietu akcji producenta pojazdu spółki Mitsubishi Fuso Europe jest koncern Mercedes Benz.

Oznaczenia identyfikacyjne
Oznaczenia handlowe modelu składają się z jednej cyfry określającej dopuszczalną masę pojazdu, jednej litery oznaczającej szerokość kabiny, dwóch cyfr oznaczających moc silnika podaną w KM oraz, w razie potrzeby, dodatkowej litery D oznaczającej kabinę dla załogi.
Zatem kod modelu 3S13D określa 3,5 tonową ciężarówkę z kabiną o standardowej długości, z silnikiem o mocy 92 kW (125 KM) oraz kabiną dla załogi. Canter 7C18 to 7,5 tonowa ciężarówka, z szeroką kabiną Komfort i maksymalną mocą silnika 132 kW (180 KM).
Tabliczka znamionowa znajduje się za oparciem fotela, pod oknem tylnym kabiny (dotyczy kabiny pojedynczej) lub na podstawie tylnego fotela (dotyczy kabiny podwójnej).
Na tabliczce znamionowej znajdują się następujące informacje:
• numer identyfikacyjny pojazdu
• maksymalna dopuszczalna masa całkowita załadowanego pojazdu
• maksymalna dopuszczalna masa całkowita załadowanego pojazdu włącznie z przyczepą
• maksymalne obciążenie osi

Silniki
Modele Cantera są wyposażone w nowe silniki Mitsubishi Fuso, spełniające normę emisji Euro 4. Silniki 4M42 są dostępne w wersji o mocy 110 KM (81 kW), 125 KM (92 kW), lub 145 KM (107 kW) i są montowane w pojazdach 3,5 t dmc. Sercem modeli Canter o dmc 6.0 t i 7.5 t jest silnik 4M42 o mocy 145 KM (107 kW) oraz silnik 4M50 o mocy 132 KM (180 kW). Silniki Diesla z turbodoładowaniem mają wtrysk bezpośredni w technologii Common Rail, zmienną geometrię dolotu turbiny oraz filtr cząsteczek stałych. W układzie rozrządu silnika 4M42 zastosowano napęd łańcuchowy, natomiast silnika 4M50 przekładnię zębatą.
Aby spełnić restrykcyjne wymogi normy emisji spalin Euro 4, katalizator cząstek stałych zastosowany w ciężarówkach Canter łączy technologię katalizatora utleniającego, w celu zmniejszenia zawartości tlenku węgla i węglowodoru, oraz katalizator cząstek, zmniejszający ich zawartość w spalinach (rys. 3). System ten jest bezobsługowy i nie wymaga żadnych dodatkowych odczynników. Filtr nie musi być cyklicznie czyszczony. W porównaniu z systemem Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR), stosowanym we wszystkich konkurencyjnych ciężarówkach europejskich o dopuszczalnej masie pojazdu 7,5 tony – poza marką MAN – technologia ta oznacza mniejszą o 100 kilogramów wagą pojazdu, zwiększając jego ładowność.
Turbosprężarka VGT
Obydwa typy silników montowane w ciężarówkach Canter posiadają turbiny o zmiennej geometrii (VGT). Główne elementy tej technologii to regulowane łopatki sprężarki, które kierują przepływem gazów spalinowych do turbiny. Czujniki jednostki sterującej turbosprężarki mierzą różne istotne dla silnika dane (np. liczbę obrotów, temperaturę czynnika chłodzącego, położenie pedału gazu), a także stan jazdy, kierując je do modułu sterującego silnika i elektronicznego zespołu napędu turbosprężarki. Zespoły te sterują silnikiem w oparciu o uzyskane dane. Odpowiednio do otrzymywanych sygnałów sterujących nastawnik turbosprężarki steruje otwieraniem łopatek w celu uzyskiwania jak najwyższych obrotów przy jak najmniejszym zużyciu paliwa.
System recyrkulacji gazów spalinowych (EGR)
W systemie recyrkulacji schłodzonych spalin, stosowanym w ciężarówkach Canter, część spalin, które uległy spaleniu, jest poddawana recyrkulacji i łączona ze świeżym powietrzem zasysanym do silnika (rys. 4). Pomaga to obniżyć temperaturę spalania, a co za tym idzie, poziom emisji tlenków azotu. Moduł sterujący silnika i różnego rodzaju elektroniczne sterowniki sterują w ramach systemu EGR zaworem recyrkulacji i przepustnicą powietrza zasysanego odpowiednio do informacji uzyskiwanych od czujników silnika (prędkość obrotowa silnika, ilość zasysanego powietrza, temperatura cieczy chłodzącej, otwieranie przepustnicy itd.). Chłodnica gazów w układzie EGR chłodzi znajdujące się w obiegu spaliny, redukując w ten sposób temperatury spalania. Ilość powietrza zasysanego jest regulowana przez moduł sterujący przepustnicy w ten sposób, aby zachodziła maksymalizacja recyrkulacji spalin.
Układ wtryskowy Common Rail
Zamontowana wewnątrz pompy wysokiego ciśnienia, pompa zasilająca jest napędzana od wałka rozrządu silnika. Paliwo zasysane przez pompę zasilającą trafia do filtra paliwa, gdzie zostaje dokładnie oczyszczone ze wszelkich zanieczyszczeń. Na koniec paliwo trafia do pompy wysokiego ciśnienia, gdzie zostaje sprężone. Paliwo pod wysokim ciśnieniem dostaje się do zasobnika paliwa, a następnie doprowadzane jest do wtryskiwaczy. Podczas otwarcia wtryskiwacza następuje wtrysk paliwa do komory spalania silnika. W przypadku stwierdzenia nieszczelności wtryskiwacza , zamontowany w króćcu wylotowym z zasobnika paliwa ogranicznik przepływu, zamyka dopływ paliwa do wtryskiwacza, zapobiegając przeciekom paliwa do komory spalania. Nadmiar paliwa z wtryskiwaczy spływa przewodami powrotnymi do zbiornika paliwa. Również, w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia paliwa w zasobniku, zawór wysokiego ciśnienia paliwa otwiera się i nadmiar paliwa spływa przewodami powrotnymi do zbiornika paliwa. W pompie wysokiego ciśnienia zamontowano zawór ciśnienia paliwa, tłoczonego przez pompę zasilającą. W przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia paliwa, zawór uchyla się i nadmiar paliwa spływa przewodami powrotnymi do zbiornika. Ciśnienie wtrysku dochodzi do 1800 bar. Możliwy jest wtrysk wielokrotny: wtrysk pilotowy, redukujący hałas silnika na biegu jałowym, wtrysk zasadniczy, zapewniający odpowiedni moment obrotowy i wtrysk końcowy dla obniżenia poziomu spalin.

Sprzęgło i skrzynie biegów
W modelach z silnikami o mocy 81 kW (110 KM) i 92 kW (125 KM) napęd jest przenoszony na koła za pośrednictwem manualnej skrzyni pięciobiegowej. Mocniejszym wersjom silników Canter – 107 kW (145 KM) oraz 132 kW (180 KM) towarzyszą manualne skrzynie sześciobiegowe. Klienci mają wybór pomiędzy nawet trzema przełożeniami przekładni głównej, w zależności od wybranego wariantu modelu. Do sterowania pracą sprzęgła wykorzystywane jest ciśnienie hydrauliczne.

Układ napędowy
Napędzana oś tylna Cantera jest standardowo wyposażona w bliźniacze ogumienie. Dostępna opcja układu mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu jest przydatna przy poruszaniu się w trudnym terenie, poza drogami publicznymi.

Układ hamulcowy
Wszystkie modele wyposażono w niezawodny hydrauliczny układ hamulcowy, z wszystkimi hamulcami tarczowymi w standardzie. System ABS stanowi standardowe wyposażenie w modelach o masie całkowitej powyżej 3,5 t. Hamulce tarczowe kół przednich stosują podwójne zaciski hamulcowe. Hamulce tarczowe kół tylnych stosują pojedyncze lub podwójne zaciski hamulcowe. Ugięcie sprężyny płytkowej, która jest umocowana do osi tylnej, informuje korektor hamowania, że obciążenie osi zmieniło się. Powoduje to zmniejszenie ciśnienie płynu hamulcowego w hamulcach osi tylnej w stosunku do hamulców osi przedniej. Zachowana zostaje odpowiednia skuteczność hamowania, a jednocześnie unika się zagrożenia zablokowania tylnych kół podczas hamowania. Wszystkie modele są wyposażone w hamulec silnikowy. Układ hamulca silnikowego umożliwia hamowanie silnikiem poprzez zwiększenie ciśnienia w kolektorze silnika, co powoduje większy opór dla poruszającego się w fazie wydechu tłoka.

Kabina i rama
Na system bezpieczeństwa kabiny o nazwie Fuso „Rise” (Realized Impact Safety Evolution) składają się wzmocnienia drzwi, chroniące przed uderzeniami bocznymi, wzmocniona rama podłogi kabiny, wspornik deski rozdzielczej absorbujący energię uderzenia, bezpieczna kolumna kierownicy oraz elementy podwozia, które przy zderzeniu czołowym odkształcają się wzdłużnie (rys. 6). Standard bezpieczeństwa podwyższa zastosowanie nowych lusterek zewnętrznych i regulowanych zagłówków. Poduszki powietrzne dla kierowcy samochodu Canter i pasażera są dostępne jako opcje. Prosta rama podłużnicowa o pełnej długości stanowi sztywną podstawę Mitsubishi Fuso Canter. Modele Canter o największym rozstawie osi, wynoszącym 4470 mm, wyposażono również w poszerzoną ramę, która gwarantuje wyższą odporność na zniekształcenia skrętne i stabilność podczas ruchu.
Modele Canter o DMC pomiędzy 3,5 i 6,5 t mają koła 16-calowe, a model 7,5 t korzysta z kół 17,5-calowych. Wszystkie modele Canter są wyposażone w stabilizatory poprzeczne osi przedniej i tylnej, które ograniczają przechyły nadwozia. Samochody Canter cechuje nie tylko ogólna solidność, ale również wyjątkowa łatwość manewrowania. Można ją w części przypisać smukłej konstrukcji, a w części wyjątkowo niewielkiemu promieniowi zawracania, który waha się od 10,6 do 17,0 metrów, zależnie od rozstawu osi.

Fot. 1. Silnik 4M42. Strzałką pokazano miejsce umieszczenia numeru silnika

Fot. 2. Silnik 4M50. Strzałką pokazano miejsce umieszczenia numeru silnika

Fot. 3. Katalizator składa się z katalizatora utleniającego, w celu zmniejszenia zawartości tlenku węgla i węglowodoru, oraz katalizatora cząstek stałych, zmniejszającego ich zawartość w spalinach

Fot 4. System recyrkulacji gazów spalinowych (EGR)
1 - intercooler, 2 - silnik, 3 - chłodnica EGR, 4 - zawór EGR, 5 - płyn chłodzący, 6, 7 - gazy wydechowe, 8 - powietrze dolotowe, 9 - płyn chłodzący

Fot. 5. Widok układu jezdnego i ramy

Fot. 6. Elementy wzmocnienia kabiny


Artykuł został opublikowany w numerze 11/2008 „Serwisu Motoryzacyjnego”
Ostatnio edytowany przez Barol, 30 Mar 2010, 22:56, edytowano w sumie 1 raz
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo 900 - samochód do driftu
    Volvo pożegnało się już z napędem na tył, ale kiedyś sprawy miały się zupełnie inaczej. A modele z serii 200, 700 i 900 wychowały wielu skandynawskich rajdowców i drifterów, którzy za ich kierownicą ćwiczyli ...
    Jakie auto z 3 niezależnymi fotelami ISOFIX z tyłu?
    Jakie auto rodzinne warte jest obecnie uwagi? Wymagania: 3 niezależne fotele z tyłu na ISOFIX (2 foteliki + na środku dorosła osoba swobodnie siedząca, ew. trzeci fotelik), benzyna (najlepiej ładnie tolerująca LPG), ew. bardzo ...

23 Cze 2010, 16:48

Ja na twoim miejscu kupiłbym Sprintera 413 lub 416(bo chcesz na bliźniakach) albo LT ale tego to juz nie polecam. Mozesz tez kupić Sprintera z Anglii i go przerobić. Za 40 tys mialbys dwa takie co normalny np. z niemiec. Ja sam jezdze przerobionym z angielskiej wersji i nie widze zadnej roznicy.
dragonhunter
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kraków