Mercedes Vito 112 CDI problem z automatyczną skrzynią biegów

31 Gru 2009, 09:20

Mam problem ze automatyczną skrzynią biegów w Mercedesie Vito 112 cdi.
Ostatnio wymieniałem głowicę i był wyciągany silnik razem ze skrzynią (skrzynia nie była odłączana od silnika).Po złożeniu i wykasowaniu błędów silnika przejechałem 250 km., skrzynia zaczęła wydawać dźwięk podobny do pracującej wiertarki (cichy).Po przejechaniu ok. 1km. w tym stanie skrzynia przestała działać (zachowywała się jakby była przełączona na N ).Wyłączyłem wtedy silnik ,po odczekaniu ok. 30 sekund odpaliłem auto i skrzynia działała. Objaw powtarza się cyklicznie po przejechaniu ok.4 km. Skrzynia zaczyna brzęczeć i się rozłącza. Czy ktoś znający się na automatach mógłby mi wyjaśnić jakie są przyczyny tego stanu rzeczy, czy winą są błędy w oprogramowaniu ,czy jest to awaria natury mechanicznej (stan oleju w skrzyni jest prawidłowy).
Ostatnio edytowany przez a-g-a 31 Gru 2009, 13:08, edytowano w sumie 3 razy
a-g-a
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: zielona góra
  • 31 Gru 2009, 12:36

    Piszesz ,że skrzynia nie była odłączana od silnika,bardzo często w przeciwnym przypadku uszkodzeniu ulega pompa oleju jeśli oczywiście skrzynia zostanie zamontowana niewłaściwie.Objawy?To właśnie zanik biegu i auto przestaje ciągnąć (jechać),sam dźwięk jest niepokojący,nie ma innej rady ,musisz udać się do profesjonalnego zakładu zajmującego się tylko naprawami ASB,przestrzegam cię abyś nie wybrał pierwszego lepszego z brzegu :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8610
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    02 Sty 2010, 10:37

    To,że skrzynia była wyjęta razem z silnikiem nie oznacza, że nie rozłączano przewodów z chłodnicy oleju. Czy podczas demontażu nie wyciekło trochę oleju i uzupełniono innym olejem (jakim)? Czy pomiaru poziomu oleju w ASB dokonano w sposób prawidłowy (na pracującym silniku i temperaturze oleju w ASB około 80 stopni)?
    kmtaxi
    Początkujący
     
    Posty: 71
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Bielsko-Biała
    Auto: Mercedes W210
    Silnik: 2,2cdi 143KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    02 Sty 2010, 19:40

    Olej był dolewany, mechanik twierdzi że ten sam. Znalazłem wyciek na przewodzie olejowym wychodzącym ze skrzyni do chłodnicy olejowej ( brak miedzianych podkładek uszczelniających) Po uszczelnieniu nic się nie zmieniło dalej jest terkotanie i skrzynia po nagrzaniu oleju rozłącza się ( zapala się kontrolka skrzyni biegów)
    a-g-a
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: zielona góra

    02 Sty 2010, 20:19

    Sprawdż czy miska olejowa od skrzyni nie jest wgnieciona i czy skrzynia się nie grzeje.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    02 Sty 2010, 21:12

    Nie jet wgnieciona, temperatura też jest chyba ok. niewiem czy ten wyciek ze skrzyni na tym złączu przewodu olejowego nie był przyczyną jakiejś pważniejszej awari skrzyni.Dzisiaj już słyszałem że jest to awaria elektroniki w skrzyni.
    a-g-a
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: zielona góra
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

    03 Sty 2010, 14:50

    Jeżeli nie uszczelnił dobrze przewodów do chłodnicy oleju to do Jego fachowości miałbym duże zastrzeżenia, a stwierdzenie, że dolał takiego samego oleju można między bajki włożyć, chyba, że wcześniej wymieniał olej w tej skrzyni. Poproś Go o podanie specyfikacji tego oleju co dolał. Płyta sterująca w skrzyni też może ulec uszkodzeniu od niewłaściwego oleju.
    kmtaxi
    Początkujący
     
    Posty: 71
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Bielsko-Biała
    Auto: Mercedes W210
    Silnik: 2,2cdi 143KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001