Mercedes W204 - Który silnik wybrać?

09 Sty 2021, 01:26

Witam, niedługo będę przymierzał się do kupna mojego wymarzonego auta jakim jest właśnie MB W204. Mianowicie mam pewien problem, nie wiem co będzie lepsze do codziennego użytkowania... 2.2/3.2 CDI czy 1.6/1.8 Kompressor benzyna + lpg.
Nie planuje robić dziennie długich tras typu: 400km+
Chciałbym by palił jak najmniej i nie był jakoś bardzo drogi w eksploatacji.
Na sam dojazd do liceum muszę liczyć 10-20km dziennie, czasem jakieś wypady ze znajomymi, wiadomo że jako młody człowiek który kupuje wymarzony samochód na pewno w pierwsze tygodnie będę dużo spędzał za kółkiem :-D
Najlepiej załóżmy że dziennie będę robił 50-80km, nie oczekuję żadnego demona prędkości, bo na tym mi nie zależy.

Większość posiadaczy diesla odpowiada mi: "Bierz diesla tam nie ma się co popsuć, mało pali, długa żywotność silnika, benzyniak się częściej psuje"
(Z tego co wiem to 2.2 cdi jest pancerny i faktycznie się nie psuje)

Dlatego wole spytać posiadaczy tego cudownego auta i poprosić o poradę. :-P
Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
amgfps
Nowicjusz
 
Posty: 2

09 Sty 2021, 08:48

Zacznij od podania budżetu. Najrozsądniej wyjdzie 2.2cdi albo 1.8K choć z tym "nie ma się co popsuć" to bym nie przesadzał. Inna sprawa, że w przypadku w204 warto skupić się na poliftach, gdzie poprawiono trochę pierdół

amgfps napisał(a):Chciałbym by palił jak najmniej i nie był jakoś bardzo drogi w eksploatacji.


No to chyba sedan segmentu d marki premium trochę się z tym nie spina
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Sty 2021, 11:08

Budżet to mniej więcej 35 tyś. Widziałem, że w tej cenie można dorwać fajne sztuki. A co to tego spalania i eksploatacji, to oczywiście jestem świadom, że to nie będzie tak tanie auto jak Seicento. Bardziej chodzi mi o spalanie w granicach 10l+ (zaraz poprawię w poście)
amgfps
Nowicjusz
 
Posty: 2

09 Sty 2021, 14:03

Szukaj 1.8 z kompresorem (w polifice był bezpośredni wtrysk i turbosprężarka) - kod silnika M271. Minus to łańcuch rozrządu, który nie jest wieczny - wymiana wraz z napinaczem, ślizgami wyjdzie pewnie z 2-3 tys.zł w niezależnym serwisie, ale wtedy masz spokój na grubo ponad 100 tys.km.
Najczęstsze usterki przedlifta to:
-przerdzewiałe sanki tylnego zawieszenia,
-stacyjka nie reagująca na kluczyk,
-łańcuch rozrządu w silnikach z kompresorem.

BTW ostatnio w auto-świecie opisali właśnie Mercedesa W204, który przejechał 500 tys.km w niemieckiej redakcji AŚ. Rozrząd wytrzymał 360 tys.km, jedyne co to silnik przy tym przebiegu bierze ponad 1l oleju na 1000km. I przepalają się często żarówki.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...