Mercedes W210 - warto?

08 Sie 2014, 22:09

Witajcie.

Otóż mam możliwość zakupu Mercedesa W210 - czyli tak zwanego okulara.
Ogólnie powiem Wam tak. Potrzebuje auta tylko i wyłącznie na półtora roku, góra dwa lata. Powodem tego jest, że od razu po studiach idę do pracy i domyślam się, że będę w stanie zakupić coś nowszego. Więc z samochodem nie złączę się na dużą ilość lat tylko na chwilę tak na prawdę.

Mój chrzestny w wakacje zeszłego roku, zakupił tego okulara i mówi że by go sobie zostawił, lecz wkurza go to, że poprzedni właściciel go troszkę obniżył, a jemu nie podoba się taki wygląd.

Jest możliwość, że odkupię go za 3 - 5 tysięcy góra. Niestety nie znam rocznika, wiem jedynie że jest tam zamontowany silnik 2.2 (tutaj też nie wiem czy CDI czy zwykły D). Co jeszcze mi zapadło w pamięć to jest to że ma sterowanie radiem z kierownicy. Wygląda tak jak by był poliftowy, gdyż jeżdżę też na codzień kombiakiem z 96r i moim zdaniem troszkę różnią się wyglądem.

Ogólnie jeździłem tym Merolkiem i wiem, że nie musiałbym w niego włożyć sporo kasy. Chodzi mi głównie o to, jak spisują się te silniki (prawdopodobnie to jest 2.2 CDI 143 KM) i czy warto jest za takie pieniądze ?

Jestem z Warszawy i głównie będę jeździł do dziewczyny (14 km w jedną stronę), w weekendy trasa 50 km, w wakacje i ferie około 4 k km.

Wcześniej miałem Peugeota 306 1.9D i się zraziłem do diesla. Powodem tego było to, że nie miał w ogóle mocy (ile razy zajrzałem śmierci w oczy przy wyprzedzaniu tira) oraz ile przy tym palił - w mieście 9 litrów - nie polecam. Ale myślę, że za tą cenę to warto było by kupić tego Merca. Mam nadzieję, że mi pomożecie

Dzięki z góry, pozdrawiam
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

19 Sie 2014, 21:54

Silniki CDI ogólnie nie są najgorsze, ale są bardzo wyczulone na jakość paliwa. W porównaniu ze starymi "klekotami" są bardziej awaryjne ze względu na pomopowtyskiwacze, które są kosztowne w eksploatacji. Co do innych problemów to czasem pompa ale to raczej wszystko. Jeżeli jest to oryginalny polift (a sterowanie radia z kierownicy było tylko w nich, nie wiem czy w przedlifcie była możliwość wpięcia takiej kostki) to za taką cenę się opłaca. Zwróć też uwagę czy podłoga nie jest już dziurawa (progi, pod siedzeniem gdzie masz aku itp.). Jeżeli nie ma jeszcze dziur to na dwa lata powinien starczyć. Ten diesel powinien spalić około 7-8 litrów w mieście, ale jeżeli jest problem z pompą albo wtryskiwaczami to będzie więcej. Motor CDI jest już w miarę rozsądny do tej budy, ważne aby nie brać starych 2.2 bo te auta to bardziej tapczany i nie dają rady przy takiej masie.
Marconi
Początkujący
 
Posty: 122
Prawo jazdy: 16 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

20 Sie 2014, 06:10

Za 5000zł nie wróży nic dobrego.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza
    Nissan wprowadził właśnie do sprzedaży nową, specjalną odmianę miejskiego modelu Micra. Wersja N-Tec wyróżnia się nową stylizacją nadwozia i wnętrza, a także zmodernizowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jest też bardzo ...
    Mitsubishi Pajero Dakar
    Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...