MG ZR

11 Lut 2014, 11:29

Hej przypatruje się ostatnio temu samochodowi jednak nie mogę zbyt wiele informacji na ten temat wyszukać nawet na forum jakoś pusto. Możecie mi coś powiedzieć na temat tego auta? Czy warte zakupu i jaki najlepiej silnik brać, jak spalanie, co z częściami itp. itd.

Z góry wielkie dzięki! :)
Arivia
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 28tys. km
Paliwo: Diesel
0

11 Lut 2014, 11:50

Siemanko

Jeśli chodzi o MG ZR musisz zdecydować czy wolisz dynamiczną jazdę, czy bardziej ekonomiczną.
Jak pokonujesz dłuższe trasy to proponuję dieselka 113 konnego, oszczędny silnik natomiast na jego temat za dużo nie powiem jeśli chodzi o użytkowanie, bo nie siedzę w dieslach:P
Z benzyniaków zdecydowanie polecam wersję 160 konną ze zmiennymi fazami rozrządu, auto jest dynamiczne i spalanie wcale nie jest wysokie przy tak dobrych osiągach.
Bolączką tego silnika jak i całej serii K jest przegrzewanie się uszczelki pod głowicą, natomiast jeśli się dba o auto, nie kręci na wysokie obroty na zimnym silniku to z uszczelką nie ma problemów.
Przy zakupie najważniejsze, aby silnik był zdrowy.
Części są łatwo dostępne, dużo zamienników - najczęściej od rovera 25/200, który jest bardziej popularny.
Auto jest na prawdę godne polecenia, za niewielkie pieniądze możesz trafić na ciekawy egzemplarz.

Napisz coś więcej czego oczekujesz, jaki masz budżet do wydania, to będę mógł więcej napisać, a jak już wybór padnie na poszukiwania ZRa to napiszę Ci na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie.
j0zek
 
0

11 Lut 2014, 14:33

Do silników się nie wypowiem bo nie wiem które są dobre ale z częściami nie ma żadnego problemu, to są mity. Ogólnie auto fajne, wyróżniasz się na drodze wśród tłumu Golfów, Focusów i Astr...
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

11 Lut 2014, 15:20

Oczywiście wolał bym tą najmocniejszą wersję ale nie wiem czy jest sens ogólnie to by było pierwsze moje auto ;) Budżet około 10 tys. Niestety na allegro czy otomoto nie ma zbyt wiele egzemplarzy. Po zakupi musiał bym coś jeszcze wymieniać?
Arivia
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 28tys. km
Paliwo: Diesel
0

11 Lut 2014, 15:21

Po zakupie to standardowo filtry, oleje, rozrząd.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

11 Lut 2014, 15:27

Po zakupie najlepiej wymienić rozrząd oraz płyny eksploatacyjne.
Dobrze by było podczas oględzin auta podjechać na stacje diagnostyczną (oczywiście nie taką, która zaproponuje sprzedający :P) i na miejscu posprawdzają w jakim stanie mechanicznym jest auto - dowiesz się co trzeba wymienić itd. także będzie szansa ponegocjowania ze sprzedającym ceny. Często się zdarza, że sprzedający nie chce jechać na stację diagnostyczną.
Musisz zapamiętać jedną istotną rzecz na temat kupowania używanego auta i bez względu na markę - nie ma używanego samochodu bez wkładu finansowego!
Jak ktoś tak pisze, to wali ściemę, albo "picuje" na szybko aby opchnąć grata.
Nie daj się nabrać na nabłyszczone i lśniące auta, bo to jest taki wabik - widzisz ładnie wyglądający okaz z zewnątrz, a w środku trup. Oczywiście są wyjątki :)

Skoro myślisz nad najmocniejszą wersją to ok, nie sugeruj się że to pierwsze auto trochę kilometrów narobisz i się przyzwyczaisz, a jak już się nim nauczysz jeździć to będziesz zadowolony, że wybrałeś właśnie ten motor a nie słabszy 1.4. I dodatkowo ta radość, jak zobaczysz po drodze przejeżdżającego rovera 25/200 :P
j0zek
 
1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny Opel ADAM ROCKS - miejski mini crossover
    Opel ADAM, który oferuje 61 000 wariantów wyposażenia nadwozia i prawie 82 000 opcji wyposażenia wnętrza oraz supernowoczesny system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, jest nie tylko prawdziwym mistrzem personalizacji, ...

11 Lut 2014, 15:57

To szczerze mówiąc jeszcze zastanowię się czy wziąć tą najmocniejsza wersje czy diesla ;) A opłaca się wstawić lpg? Czy to raczej bezsens? Możecie podrzucić jakiś link? Bo jak dla mnie to te auta różnią się tylko kolorem i silnikiem a jak czytam, że ktoś po zdjęciach widz ze klepany to dla mnie magik :D A lepiej brać jakiś z polski czy z niemiec (mieszkam blisko granicy) czy to jedno i to samo?
Arivia
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 28tys. km
Paliwo: Diesel
0

11 Lut 2014, 16:23

Nie jest wskazane gazowanie wersji 1.8 vvc ze względu na to, że silnik i tak mocno się grzeje i jest podatny na HGF czyli przegrzanie uszczelki, o której pisałem. Oczywiście znajdą się osoby, które mają gaz w 1.8 vvc i będą chwalić, jednak nie polecam.
Co do kupna z Polski czy Niemiec nie ma znaczenia - i tu i tu możesz trafić na zadbany egzemplarz, albo odwrotnie.

Zarzuć jakimś ciekawym linkiem z ofertą, to coś poradzimy.
j0zek
 
3

11 Lut 2014, 18:03

Arivia za 10-12 tyś można znaleść coś fajnego.Jednak trzeba być cierpliwym w poszukiwaniu MG ze względu na małą ilość.
Wpadnij na forum roverki.pl :)
Honda Civic V 1.5 101 KM-93'
Renault Safrane 2.0 12V 132 KM-94'
Rover 218 TD 1.8 88 KM-94'
Rover 216 GTi 122 KM-93'
Obecnie Rover 600 SDi 2.0 105 KM
Pawkaz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 416
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 600 SDi
Silnik: 2.0 SDi 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
0

11 Lut 2014, 19:28

Co do linków to ciężko mam teraz z czasem, ale w najbliższym czasie przyjże się dokładniej co i jak. Widziałem ze na mobile.de jest ich trochę więcej niż na polskich stronach ale też ceny wyższe ;)
Arivia
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 28tys. km
Paliwo: Diesel
0

11 Lut 2014, 21:36

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Co sądzicie o tym egzemplarzu?
Arivia
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 28tys. km
Paliwo: Diesel
0

11 Lut 2014, 21:39

Jak dla mnie za tani ale jeszcze opłaty wiec wyjdzie z 12k
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

11 Lut 2014, 22:41

Generalnie wygląda ok, jedynie czego się dopatrzyłem to:
- przytarty zderzak z lewej strony z przodu i ten plastik z lewej z tyłu
- brak dekielków na felgach
- coś tak pomazane na głowicy jest
Ważne, aby nie miał przepalonej uszczelki.
A i wydaje mi się, że przedni zderzak ma od rovera 25 i dołożona dokładka zderzaka.
j0zek
 
0

09 Kwi 2015, 11:01

Pierdolety. Ten silnik bardzo dobrze chodzi na gazie i niewiele palą (9LPG). Zrobiłem już kilkadziesią km (w tej chwili nie pamiętam dokładnie). Wystarczy dobrej jakości zestaw. Ja polecam STAG. Z przegrzewaniem te silniki mają problem owszem, ale łatwo zaradzić. Wstawiłem termostat o otwarciu o 6st niżej, z małego obiegu wywaliłem zaworek zwrotny (w krućcu kolektora - potrafi się zapchać). Olej dobrej jakości syntetyczny. Ja używam 5W50. Odporny na wysokie temp i dobry rozruch w zimie. Auto nie grzeje się na nim, co może się zdarzyć na mineralnym. VVC bardzo dobrze chodzi. Nie słuchaj forumowiczów co będą jak mantrę odprawiać że 10W40 bo tak napisał producent. Na tym mineralnym oleju będą zagary jak będziesz ostro użytkował auto. Producent tak zalecił bo wtedy nie było takich dobrych olejów jak teraz, a producentowi nie zależy na żywotności tylko na serwisowaniu. W serii K jak nie była robiona uszczelka pod głowicą to na pewno ją kiedyś będziesz musiał zrobić - taki urok. Kupisz wzmocnioną metalową uszczelkę FAI i spokój będzie na lata. Jak te rzeczy zrobisz to auto Cie nie zawiedzie.
spider666
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: mg
2

09 Kwi 2015, 14:51

Brawo za odkop.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0