Miernik REALNEJ pojemności akumulatora...

18 Mar 2014, 01:39

Witam,

Z zawodu jestem elektronikiem i w swojej pracy jak i hobbystycznie zajmuję się energią odnawialną. Niema to nic wspólnego z autami, ale stosujemy tam właśnie akumulatory 12V. Aktualnie mamy takich aku kilkanaście i w pewnym momencie wkradł się chaos - który akumulator jest nowy, który jest stary, w jakim są stanie itd. I tak z potrzeby zrodził się taki projekt - miernik realnej pojemności akumulatora. Jak ktoś się tym bardziej interesuje, to wie, że takie samo mierzenie napięcia (jak przy takich tanich wskaźnikach za 10zł do aku) na akumulatorze nic nam nie powie, czy on ma te swoje 50Ah nominalnie, czy już tylko 20Ah pojemności...

Urządzenie zrobiłem, działa, jednak na razie tylko prototyp w ilości sztuk 1.

I teraz mam pytanie tutaj do kolegów, którzy obracają się w materii samochodowej na co dzień.

Czy myślicie, że takie urządzonko byłoby w ogóle potrzebne na rynku? Tzn. nie mam na myśli żadnej wielkiej produkcji, ale nie znalazłem nigdzie czegoś takiego, dlatego jako, że siedzę w elektronice od wielu, wielu lat to sam zbudowałem takowe.

Dodam tylko, że urządzenie ściąga sobie (mikroprocesor jest w środku) pełną charakterystykę akumulatora od pełnego naładowania do rozładowania i na tej podstawie wylicza jego PRAWDZIWĄ pojemność :)

Tak więc - czy przydałoby się coś takiego np. w serwisach, czy raczej nikt się nie pieści z takimi rzeczami i od razu kupuje się nowy akumulator?
Tarru
Nowicjusz

Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Polo 9n3 1.4 TDI

19 Mar 2014, 22:01

Pomysł jak najbardziej ciekawy, tym bardziej jakby nie trzeba było czekać godziny bądz kilku godzin na wynik pomiaru :ok: