Miga kontrolka akumulatora, czasami nie chwyta rozrusznik!

13 Sty 2010, 16:37

Witam,
Od pewnego czasu deneruje mnie pewna sprawa w moim aucie. Podczas jazdy, przy malych obrotach silnika, przy włączaniu grzania tylnej szyby, czasami przy podnoszeniu wycieraczek, a także podczas jazdy miga mi kontrolka akumulatora. Czasem raz, czasem tak jakby parę razy pod rząd o różnej jasności tego światełka, nie wiem, tak jakby cos nie stykało.
Poza tym, bydz moze nie ma to nic wspólnego z powyższym, co jakiś czas, około raz na miesiąc, po zgaszeniu silnika i gdy chcę włączyc auto znów, przekręcając kluczyk, nic sie nie dzieje, auto milczy. Kompletnie. Zapalają się tylko wszystkie kontrolki ( na tym trzecim "przekręceniu kluczyka" ), w tym kontrolka akumulatora i oleju, ale auto wcale nie chce się zapalić. Po godzinie, gdy zostawię auto w spokoju, zapale sie jakby nigdy nic.
Czy te dwie usterki sa jakos połączone? Nie znam się kompletnie na autach, jak to wiekszość kobiet :) Pomoże ktoś?
joasia25
Joasia25
Nowicjusz

Miejscowość: Piła
  • 13 Sty 2010, 18:10

Joasiu, jeśli miga kontrolka akumulatora to przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele,jedno pewne występuje wtedy chwilowy spadek mocy ładowania,zacznij od sprawdzenia naciągu paska alternatora,czasami taki objaw pojawia się przy zawilgoceniu alternatora lub ochlapaniu go wodą,być może któraś szczotka już jest zużyta itd.Jeśli chodzi o drugie niedomaganie to wygląda tak jakby nie kontaktował styk w stacyjce lub działo się coś w tym aparacie,który zabezpiecza układ zapłonowy przed odpalaniem natychmiastowym raz za razem,ja coś takiego mam w Renówce.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

13 Sty 2010, 18:25