Migająca kontrolka temperatury

27 Lut 2012, 15:52

Witam :)
Dzisiaj zaistniała taka sytuacja, że podczas jazdy (po ok.10 km) zaczęła migać mi kontrolka temperatury i wskaźnik temperatury podskoczył do 110. Zatrzymałam samochód i sprawdziłam poziom płynu, okazało się, że prawie go tam nie było( choć sprawdzany jakiś czas temu poziom był prawidłowy). Po dolaniu płynu sytuacja była taka sama po ok.10 km znowu temperatura gwałtownie podskoczyła i kontrolka zaczęła migać. Płyn nie zagotował się, nic nie dymiło. Jedyne co mój kolega powiedział że wiatrak nie chodzi. Dodam, że auto stało nieruszane całą zimę i dzisiaj pierwszy raz je odpaliłam wiec czy to może być z tym jakoś związane? Wiem też, że termostat ma wpływ na temperaturę, ale nadmienię od razu że ok. roku temu był wymieniany(wtedy wskaźnik pokazywał za niską temperaturę)i wszystko było ok.
Z uwagi, że nie znam się na samochodach proszę o jakąś radę jeśli ktoś wie co by to mogło być, bo nie wiem czy samochód oddawać do mechanika od razu czy zrobić to jakoś na własną rękę.
alicia22
Obserwowany

Prawo jazdy: 10 12 2008
Auto: Volksvagen Polo

27 Lut 2012, 16:24

Skoro płyn gdzies ucieka,to musisz zobaczyć gdzie jest wyciek,podpowiem ,jest albo na zewnątrz autka ,albo w środku(nagrzewnica),sprawdź dywaniki ,czy suche.Istnieje także możliwość przeciekania do środka silnika,zobacz na stan oleju.
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Mar 2012, 18:50

Nie zauważyłam wycieku płynu chłodniczego, poziom jest cały czas prawidłowy. Poziom oleju również był sprawdzany i było wszystko ok Zostały wymienione czujniki temperatury i od tej pory temperatura nie podskakuje, natomiast teraz wskaźnik w ogóle się nie podnosi ;/ Czy te czujniki mogły zostać źle zamontowane ?Bo już nie wiem co z tym jest... :(
alicia22
Obserwowany

Prawo jazdy: 10 12 2008
Auto: Volksvagen Polo

22 Mar 2012, 19:33

może być zapowietrzone, ale wskazane by było żeby mechanik samochodowy ten układ zobaczył :wink: