POLECAMY Galeria Mini
Najważniejsze cechy nowego modelu
- nowatorska i typowa dla MINI interpretacja koncepcji kompaktowego, dwumiejscowego samochodu sportowego z ręcznie otwieranym miękkim dachem
- pierwszy samochód tego typu w segmencie niewielkich konstrukcji premium
- wyjątkowa oferta skierowana do grupy wymagających klientów, ceniących sportową elegancję, spontaniczną radość z prowadzenia czerpaną podczas jazdy samochodem z otwieranym dachem oraz porywającą stylistykę
- doskonałe właściwości jezdne potęgowane mocnymi jednostkami napędowymi i wyrafinowaną technologią zastosowaną w podwoziu
- wyjątkowe możliwości indywidualizacji
- wierne odwzorowanie języka stylistycznego MINI w proporcjach nadwozia roadstera
- wyraźny nacisk na stworzenie niezapomnianych wrażeń z jazdy dwuosobowym autem z otwieranym dachem
- sportowy, charyzmatyczny wygląd nadwozia z krótkimi zwisami, sylwetką mocno osadzoną na kołach oraz wysoko poprowadzoną linią boczną w stylu typowym dla MINI
- charakterystyczne cechy stylistyczne i rozpoznawalne detale podkreślające przynależność modelu do rodziny MINI
- trójbryłowa struktura nadwozia ze stopniowaną tylną częścią
- eleganckie linie roadstera osiągnięte dzięki mocno pochylonym słupkom A oraz bocznej linii unoszącej się w kierunku płaskiego tyłu auta
- obniżony o 20 mm w stosunku do MINI Cabrio
- ręcznie otwierany miękki dach z prostym mechanizmem składania, pozwalającym na szybkie, spontaniczne otwarcie i zamknięcie dachu
- intensywne, gokartowe właściwości jezdne oraz wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki specjalnie skonfigurowanemu podwoziu, niskiemu środkowi ciężkości, sztywnej konstrukcji nadwozia oraz zoptymalizowanym właściwościom aerodynamicznym
- układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC), układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC) z EDLC (Electronic Differential Lock Control) opcjonalnie (standard w MINI John Cooper Works Roadster)
- pałąki antykapotażowe z polerowanej stali nierdzewnej
- aktywny tylny spoiler wysuwający się automatycznie przy prędkości 80 km/h
- MINI John Cooper Works Roadster ze standardowym pakietem aerodynamicznym John Cooper Works
- konsekwentna koncepcja auta dwuosobowego o zwiększonych możliwościach przewozu bagażu za fotelem kierowcy i pasażera
- przelotowy otwór bagażowy, bagażnik o pojemności 240 litrów
- szeroka pokrywa bagażnika ułatwiająca załadunek
- opcjonalnie: wstawka chroniąca przed wiatrem pomiędzy pałąkami antykapotażowymi
- czterocylindrowe silniki najnowszej generacji
- najmocniejsze jednostki benzynowe i wysokoprężne w całej ofercie silników MINI
- technologia MINI TwinPower Turbo
- MINI John Cooper Works Roadster o mocy 155 kW/211 KM, MINI Cooper S Roadster o mocy 135 kW/184 KM, MINI Cooper Roadster o mocy 90 kW/122 KM, MINI Cooper SD Roadster o mocy 105 kW/143 KM
- wzorcowa wydajność dzięki bogatemu pakietowi technologicznemu MINIMALISM
- specjalnie przygotowana koncepcja kolorystyczna i materiałowa tapicerki, lusterek zewnętrznych, elementów wykończeniowych i lakierów nadwozia
- ekskluzywne opcje MINI Yours oraz sportowe pasy dekoracyjne nadwozia w kontrastujących kolorach tworzą dodatkowe opcje indywidualizacji
- standardowe wyposażenie wysokiej jakości obejmujące wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, czujniki parkowania (Park Distance Control), klimatyzację (MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster, MINI John Cooper Works Roadster) oraz system audio MP3 z odtwarzaczem płyt CD i wejściem AUX IN
- w opcji oferowane są takie elementy jak przyciemnione klosze reflektorów, ksenonowe reflektory adaptacyjne, dostęp komfortowy (Comfort Access), automatyczna klimatyzacja, oraz funkcja Always Open Timer
- szeroka gama opcjonalnych elementów rozrywkowo-komunikacyjnych: system głośników hi-fi firmy Harman Kardon, system nawigacji satelitarnej MINI, funkcje MINI Connected obejmujące aplikację Driving Excitement, radio internetowe, serwisy Google, kanały RSS, funkcję Mission Control oraz możliwość korzystania z serwisów Facebook i Twitter na pokładzie samochodu
Warianty silnikowe
MINI John Cooper Works Roadster: czterocylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo oraz szeregiem technologii przejętych bezpośrednio ze sportów motorowych; pojemność: 1598 cm3, moc: 155 kW/211 KM przy 6000 obr./min., maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 1850-5600 obr./min. (280 Nm z funkcją overboost przy 2000-5100 obr./min.), przyspieszenie (0-100 km/h): 6,5 s, prędkość maksymalna: 237 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,3 l/100 km, emisja CO2: 169 g/km.
MINI Cooper S Roadster: czterocylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo; pojemność: 1598 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 5500 obr./min., maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1600-5000 obr/min (260 Nm z funkcją overboost przy 1730-4500 obr/min), przyspieszenie (0-100 km/h): 7,0 s, prędkość maksymalna: 227 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,0 l/100 km, emisja CO2: 139 g/km.
MINI Cooper Roadster: czterocylindrowy silnik benzynowy z w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów stworzonym w oparciu o technologię VALVETRONIC opracowaną przez BMW Group; pojemność: 1598 cm3, moc: 90 kW/122 KM przy 6000 obr./min., maks. moment obrotowy: 160 Nm przy 4250 obr./min., przyspieszenie (0-100 km/h): 9,2 sekundy, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,7 l/100 km, emisja CO2: 133 g/km.
MINI Cooper SD Roadster: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią MINI TwinPower Turbo; pojemność: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obrotowy: 305 Nm przy 1750-2700 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 8,1 s, prędkość maksymalna: 212 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,5 l/100 km, emisja CO2: 118 g/km.
Wymiary zewnętrzne:
Długość: 3734 mm (MINI Cooper Roadster: 3728 mm,
MINI John Cooper Works Roadster: 3758 mm)
Szerokość: 1683 mm
Wysokość: 1390 mm (MINI Cooper Roadster: 1384 mm,
MINI John Cooper Works Roadster: 1391 mm)
Rozstaw osi: 2,467 mm
źródło: BMW Group