Minivan z automatem pod LPG po 2013 roku

10 Lip 2023, 14:08

Cześć,

Piszę nie tyle z prośbą o poradę, co z prośbą o listę, wypisanie modeli.

Zastanawiam się, czy istnieją minivany konstrukcyjnie stworzone po 2013 roku (+/-), których silniki byłyby idealne pod LPG, a dodatkowo miały automatyczną skrzynię biegów i przesuwane tyle drzwi.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to amerykańce z V6 - Sienna, Odyssey, Voyager/Pacifica

Ale czy jest coś z mniejszym silnikiem? Np taka Zafira C 1.4T nie ma przesuwnych drzwi. Sharan II nie ma silników pod LPG. Czworaczki C8/Ulysee/807/Phedra to jednak konstrukcja z początku wieku.

Kombivany (Doblo, Partner, Kangoo etc.) mi nie odpowiadają.

Podsumowując, czy istnieje minivan spełniający wymagania:
-Silnik dobrze współpracujący z LPG
-Przesuwne drzwi
-Skrzynia Automat
-Rocznik 2013+ (z grubsza)
AnonimAntoni
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C4 Grand Picasso mk1
Silnik: 2.0 Pb 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

10 Lip 2023, 14:27

Najlepszym wyborem jest tu chyba Chrysler Town&Country, Dodge Grand Caravan, Chrysler Pacifica (nowsze auto), Lancia Voyager wszystkie z silnikiem 3.6 V6 Pentastar i automatyczna skrzynią. Ten silnik dobrze współpracuje z gazem.

AnonimAntoni napisał(a):Ale czy jest coś z mniejszym silnikiem?
Do prawdziwego VANa nawet nie myśl o mniejszych silnikach. Silniki czterocylindrowe to nie to samo co sześcio gdzie zupełnie inaczej czujesz tą moc. Samochód w górzystym terenie czy na trasie przy większej prędkości nie męczy się. Wystarczy się przejechać z takim silnikiem żeby zobaczyć o co tu tak naprawdę chodzi.

AnonimAntoni napisał(a):Czworaczki C8/Ulysee/807/Phedra to jednak konstrukcja z początku wieku.
Te sobie odpuść :wink:

AnonimAntoni napisał(a):Np taka Zafira C 1.4T nie ma przesuwnych drzwi.
Tu jedyny słuszny wybór moim zdaniem to diesel.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

10 Lip 2023, 14:55

Rokiko napisał(a):Do prawdziwego VANa nawet nie myśl o mniejszych silnikach. Silniki czterocylindrowe to nie to samo co sześcio gdzie zupełnie inaczej czujesz tą moc. Samochód w górzystym terenie czy na trasie przy większej prędkości nie męczy się. Wystarczy się przejechać z takim silnikiem żeby zobaczyć o co tu tak naprawdę chodzi.


Ja rozumiem. Nie ukrywam, że to mój TOP i taka V6 to ciche marzenie, ale z drugiej strony jeżdżę teraz pikasiakiem 2.0 140KM w benzynie i w zupełności mi to wystarcza. A o ile tańsze są naprawy :D

Rokiko napisał(a):Tu jedyny słuszny wybór moim zdaniem to diesel.


Tzn ja nie wskazuję faworyta. Po prostu prowadzę "rozważania", czy istnieją samochody spełniające 4 proste wymagania podane w poście
AnonimAntoni
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C4 Grand Picasso mk1
Silnik: 2.0 Pb 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

11 Lip 2023, 09:23

AnonimAntoni napisał(a):z drugiej strony jeżdżę teraz pikasiakiem 2.0 140KM w benzynie i w zupełności mi to wystarcza
Grand Picasso? Chcesz go zmienić na coś innego?

AnonimAntoni napisał(a):A o ile tańsze są naprawy :D
W sensie tańsze od V6?

AnonimAntoni napisał(a):Po prostu prowadzę "rozważania", czy istnieją samochody spełniające 4 proste wymagania podane w poście
Niby one są proste ale silniki nadające się dobrze pod gaz już sporą cześć tu floty eliminują, a kolejna sprawa to właśnie te drzwi odsuwane w topowych wanach (tych dużych) raczej będą wszędzie, automat też będzie w większości przypadków dostępny, rocznik można pominąć bo w tym przypadku ma małe znaczenie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35