Mit czy prawda ?

20 Gru 2010, 13:22

Witam,nie dawno słyszałem gdzieś,że przy kupowaniu samochodu mozna latwo sprawdzić czy był on szpachlowany.A mianowicie przyklejamy magnes (np: z lodowki) do karoseri jeżeli sie trzyma znaczy ze jest ok,ale jeżeli magnes puszcza to znaczy że w tym miejscu był lakierowany (duży nakład lakieru).

I tutaj chce sie was spytać,czy to jest kolejny Mit czy to jednak prawda ?
Za odpowiedz z gory dziekuje.
PoZdrO
kamilo3773
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Kłodawa
Prawo jazdy: 05 05 2011
Auto: VW Polo 86c2f =D

20 Gru 2010, 13:59

Jest to prawda ale trzeba mieć słaby magnes bo jak będzie za mocny to i tak będzie się trzymał nawet na grubszej warstwie lakieru czy szpachli.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

07 Mar 2011, 19:38

Jednak co do tego magnesu nie byłbym taki szybki. Mamy 21 wiek handlarze sie już wycwanili i jak kładą szpachle to wkładają stalową siatke żeby magnes przyciągał :):)
matias700
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Jaworzno

07 Mar 2011, 20:03

a co jak buda z aluminium?? :mrgreen:
a po 2 po co się męczyć jak miernik kosztuje poniżej 200pln a jeśli nie to można wypożyczyć? :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Mar 2011, 20:08

pocieszny napisał(a): a jeśli nie to można wypożyczyć?

Albo podjechac na SKP i tam powinni juz takie rzeczy mieć.Ja bynajmniej u siebie mam i nie ma problemu z pomiarem.....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Mar 2011, 21:26

matias700 napisał(a):Jednak co do tego magnesu nie byłbym taki szybki. Mamy 21 wiek handlarze sie już wycwanili i jak kładą szpachle to wkładają stalową siatke żeby magnes przyciągał :):)
:razz: Dobre szkoda że sami tych aut nie mieli okazji robić, to może dobre elementy by zakładali,siatki też nie dają
Na pomiar grubości powłoki lakieru najlepiej jechać (a jak byś miał znajomego lakiernika to jeszcze lepiej) Lakiernik wie gdzie patrzeć, pewnych rzeczy nie da się ukryć. :wink:
karosa
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: strumień
Prawo jazdy: 13 04 2000
Auto: SEAT cordoba vario
Silnik: 1,9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Mar 2011, 16:01

Tak dla ciekawostki dzisiaj oglądałem astre II podobno bez wypadkowa wszystko cycuś glancuś a po pomiarze miernikiem cała lewa strona była robiona nie które miejsca przekraczały grubo ponad 1000 mikrometrów :evil:
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

12 Sie 2011, 06:15

Mówisz znajomy lakiernik. To musi być taki lakiernik z którym się piło, bo jak tylko taki który nam coś robił itd to też bym nie radził bo oni się często dogadują. Ja tak miałem. Powiedział że nie był klepany a jakieś pół roku później okazało się że był.
bilek
Obserwowany
 
Posty: 2

18 Sie 2011, 16:33

bilek napisał(a):Mówisz znajomy lakiernik. To musi być taki lakiernik z którym się piło, bo jak tylko taki który nam coś robił itd to też bym nie radził bo oni się często dogadują. Ja tak miałem. Powiedział że nie był klepany a jakieś pół roku później okazało się że był.

I tu masz racje nie każdy prawdę powie, a nie raz jakąś prowizje dostanie za polecenie auta,znam takich własnej rodzinie kotleta by polecił :? , (ale nie wszyscy są źli,trafiłeś na nie tego co trzeba) :wink:
karosa
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: strumień
Prawo jazdy: 13 04 2000
Auto: SEAT cordoba vario
Silnik: 1,9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Sie 2011, 16:57

Niech Was nie zwiedzie miernik lakieru!!! :D Mniej lub bardziej osobiście znam mechanika, który wyciągał auto (BMW X6 chyba), bo miało pogięte podłużnice, więc go ciągnęli, żeby wymiary złapało. Pytałem się, co z blachami, to powiedział, że kupują nowe blachy, lakiernik z tego warsztatu maluje i jest git... :evil: Czyli idziemy z miernikiem, wszystkie warstwy są równe, "fabryczne", a auto było do kasacji... Masakra normalnie... I tak sprzedadzą z zarobkiem, mimo kupowania oryginalnych blach.
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

23 Sie 2011, 20:13

Nikt nie ma tak równej ręki żeby wszędzie było idealnie jak ktoś ma wprawę i przebadał nie zliczoną ilość aut i tak zauważy.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

25 Sie 2011, 08:15

PrezesArtek napisał(a):Nikt nie ma tak równej ręki żeby wszędzie było idealnie jak ktoś ma wprawę i przebadał nie zliczoną ilość aut i tak zauważy.
cóż znam kilka takich warsztatów gdzie robi się uszkodzenia aut od dilerów przed kupnem, spece z fabryk nie wykryli jeszcze żadnej naprawy od 7 lat :mrgreen: da się tylko trzeba na prawde umieć :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Sie 2011, 20:15

PrezesArtek napisał(a):Nikt nie ma tak równej ręki żeby wszędzie było idealnie jak ktoś ma wprawę i przebadał nie zliczoną ilość aut i tak zauważy.


Tak, to racja, nikt nie ma równej ręki. Ale z tego co się orientuję, to grubość lakieru mierzy się OD - DO (fabrycznie chyba 100 - 150 um), jeśli lakiernik zmieści się w ilości warstw (każda po ok 50 - 60 um), albo ma odpowiednie maszyny, to nikt nie zauważy różnicy miernikiem... Nie mówię o mechaniku, który sam klepie, lakieruje i zakłąda części, tylko o takim, który ma ekipę, jest osobno lakiernik, z dobrym sprzętem - każde auto zrobią jak nowe... Niestety.
Poza tym mówimy raczej o ludziach, którzy chcą kupić używane auto, więc albo kupują miernik (albo pożyczają) i idą mierzyć - nie są specami, nie zbadali n-tej liczby aut, tylko 1 - kilka i nie mają dużego doświadczenia. To na takich właśnie czekają w komisach.
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

29 Sie 2011, 18:58

smarekxy napisał(a):
PrezesArtek napisał(a):Nikt nie ma tak równej ręki żeby wszędzie było idealnie jak ktoś ma wprawę i przebadał nie zliczoną ilość aut i tak zauważy.


Tak, to racja, nikt nie ma równej ręki. Ale z tego co się orientuję, to grubość lakieru mierzy się OD - DO (fabrycznie chyba 100 - 150 um), jeśli lakiernik zmieści się w ilości warstw (każda po ok 50 - 60 um), albo ma odpowiednie maszyny, to nikt nie zauważy różnicy miernikiem... Nie mówię o mechaniku, który sam klepie, lakieruje i zakłąda części, tylko o takim, który ma ekipę, jest osobno lakiernik, z dobrym sprzętem - każde auto zrobią jak nowe... Niestety.
Poza tym mówimy raczej o ludziach, którzy chcą kupić używane auto, więc albo kupują miernik (albo pożyczają) i idą mierzyć - nie są specami, nie zbadali n-tej liczby aut, tylko 1 - kilka i nie mają dużego doświadczenia. To na takich właśnie czekają w komisach.


dlatego sprowadzając auto z niepewnej ręki ZAWSZE należy udać się do ASO gdzie sprawdzą czy nie było auto bite i czy może mieć podany przegląd czy raczej nie ...

wielokrotnie słyszę jak ludzie kupują auto sprowadzone i szkoda im pare złoty na takie podstawowe sprawdzenie a potem płacz, bo się okazuje że było walone
walkomazda
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 3, Opel Astra G

12 Cze 2012, 15:33

Wiesz co jak kupowałem bmw wydawało mi sie piekne ale jak nia juz uzytkuje to lakier z nadkoli schodzi i szpachla sie pokazuje a sprawdzałem magnesem i bylo dobrze
Domin123
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 13 05 2006
Auto: Audi A4 B6 QUATTRO
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna